Ovo je 70. dio od 73 u serijalu Osobine džahilijeta

Pomen paganske osobine neobrezivanja prisutne kod kršćana kao sljedbenika Knjige. Veli Ibnu-l-Kajjim rahimehullah o tome: „Oni izražavaju bogoslužje ovom osobinom, kako to sami tvrde.“ 1 Naime, u Novom Zavjetu (Jevanđelu), u poslanici Galaćanima/Galatima stoji sljedeće: „Kada se obrežete neće vam Mesija ništa koristiti.“ 2

Obrezivanje (ar. الختان) u šerijatskom terminu označava odsijecanje kožice koja pokriva glavić muškog polnog organa, a kod žena je skraćivanje (odsijecanjem dijela) kožice iznad mjesta ulaska, tj. kožice koja sliči pijetlovoj krijesti. 3
Učenjaci su spomenuli cilj obrezivanja: „Svrha kod obrezivanja muškaraca je očišćenje polnog organa od prljavštine koja se nakuplja unutar (odstranjene) kožice, a kod žena je u svrhu umanjenja njezine strasti.“ 4

Zakonodavac poziva na postupanje suprotno praksi sjedbenika džahilijeta na način da je naredio ummetu obrezivanje, a na što ukazuju Njegove riječi:

وَإِذِ ٱبْتَلَىٰٓ إِبْرَٰهِۦمَ رَبُّهُۥ بِكَلِمَٰتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّى جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِى قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِى ٱلظَّٰلِمِينَ ١٢٤

124 A kada je Ibrahima Gospodar njegov s nekoliko zapovijedi u iskušenje stavio, pa ih on potpuno izvršio, Allah je rekao: "Učiniću da ti budeš ljudima u vjeri uzor!" – "I neke moje potomke!" – zamoli on. – "Obećanje Moje neće obuhvatiti nevjernike" – kaza On.

El-Bekare, 124


Rekao je Ibn ‘Abbas radijellahu 'anhuma u vezi ovog ajeta: „Iskušao ga je sa čistoćom pet organa na glavi i pet na tijelu. Na glavi je skraćivanje brkova, ispiranje usta, ispiranje nosa (usis i potis vode), misvak (pranje zubi) i češljanjem kose na razdjeljak. Na tijelu je rezanje noktiju, brijanje dlaka stidnog mjesta, obrezivanje, čupanje dlaka pod pazuhom i pranje vodom tragova izmeta i mokraće.“ 5
Rekao je Eš-Ša'bi rahimehullah u vezi izraza كلمات – riječi/zapovijedi u ajetu: „Od njih je i obrezivanje.“ 6
Prvi čovjek koji se obrezao je Ibrahim 'alejhisselam . 7

Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je obrezivanje okarakterisao od stvari urođene nepatvorene prirode čovjeka kada je rekao: „Urođena priroda kod čovjeka je u pet stvari: obrezivanje, brijanje dlaka stidnog mjesta, skraćivanje brkova, rezanje noktiju i čupanje dlaka pod pazuhom.“ 8
Rekao je imam El-Begavi rahimehullah : „Sve pomenute radnje su sunnet, osim obrezivanja – mnogi učenjaci su rekli da je ono obavezno.“ 9 Neki učenjaci su se o obrezivanju izjasnili ovako: „To je vjera.“ 10
Shodno navedenom, obrezivanje je muškarcima obavezno, a ženama dozvoljeno.
Veli El-Kurtubi rahimehullah : „Obrezivanje je od potvrđenih suneta i islamske nepatvorene prirode koja nema ne smije da se ostavi kod muškaraca. Jedna skupina učenjaka kaže da je to obaveza zbog riječi Uzvišenog:

ثُمَّ أَوْحَيْنَآ إِلَيْكَ أَنِ ٱتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَٰهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ ٱلْمُشْرِكِينَ ١٢٣

123 Poslije smo tebi objavili: "Slijedi vjeru Ibrahimovu, vjeru pravu, on nije Allahu druge smatrao ravnim!"

En-Nahl, 123

Takođe je potvrđeno da je Ibrahim sam sebe obrezao.“ 11
Upitan je šejhu-l-islam Ibn Tejmijje rahimehullah o dobi u kojoj se čovjek obrezuje pa je rekao: „Kada bude htio neka se obrezuje, međutim, kada dosegne pubertet trebao bi da se obreže, kao što su to uobičavali raditi Arapi – da ne stasa u punoljetnost a nije obrezan.“ 12

Isa, sin Merjemin 'alejhimesselam je bio obrezan. Ovu činjenicu krščani potvrđuju, uopšte je ne poriču, ali nakon izmjene i iskrivljenja Isaovog naučavanja, krščani su se sustegli od obrezivanja, čak je isto postalo simbol njihove vjere, kao što je to i simbol vjere kod obožavaoca vatre. 13
Rekao je Ibn Tejmijje rahimehullah : „Od novotarija koje su kršćani uveli nakon Mesiha 'alejhisselam jeste da su se sprečavali obrezivati.“ 14
Takođe veli rahimehullah : „Neobrezivanje je obilježje vjere kod obožavaoca krsta i obožavaoca vatre, dočim je obrezivanje obilježje pravovjernih.“ 15
Kazao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah : „Od pokvarenosti vjere kod kršćana s aspekta nakaradnog tumačenja je što su dokinuli obrezivanje.“ 16

<< 39-41.Osobine paganstva: Strah od zaraze i zlosutnja 43. Paganske osobine: Ostavljanje Islama iz straha od gubitka vlasti >>