Članci u ovom serijalu

  • Osobine džahilijeta/paganstva
  • Definicija i vrste džahilijjeta
  • Propisi džahilijeta/paganstva i njegove posljedice
  • 1.Osobine džahilijeta: Prilazak muškarcima i ostavljanje žena
  • 2.Osobine džahilijeta:Prijetnja istjerivanjem sa ognjišta
  • Prijetnja istjerivanjem iz ognjišta (drugi dio)
  • 3.Osobine džahilijeta:Zakidanje na litru i kantaru
  • Zakidanje na litru i kantaru (drugi dio)
  • 4. Džahilijet: Pripisivanje vjerovjesnicima laži
  • Džahilijet: Pripisivanje vjerovjesnicima laži (drugi dio)
  • 5.Osobine džahilijeta: Požurivanje kazne
  • Osobine džahilijeta: Požurivanje kazne (drugi dio)
  • 6.Osobine džahilijeta: Ostavljanje rada po istini
  • Osobine džahilijeta: Ostavljanje rada po istini (drugi dio)
  • Osobine džahilijeta: Ostavljanje rada po istini (treći dio)
  • 7.Osobine džahilijeta: Postavljanje žena za pretpostavljene
  • Postavljanje žena za pretpostavljene (drugi dio)
  • Osobine džahilijeta: Postavljanje žena na funkcije vlasti (treći dio)
  • 8. Osobine džahilijeta: Obožavanje Sunca i Mjeseca
  • 8.Osobine paganstva: Obožavanje Sunca i Mjeseca (drugi dio)
  • 9. Osobine džahilijeta: Zlosutnja zbog poslanika i vjernika
  • 9.Osobine paganstva: Zlosutnja zbog poslanika i vjernika (drugi dio)
  • 10.Osobine džahilijeta: Pravljenje spletki radi ubistva vjerovjesnika
  • Služenje spletkama radi ubistva vjerovjesnika (drugi dio)
  • 11.Osobine paganstva: Sumnja u Sudnji dan
  • 11.Osobine paganstva: Sumnja u Sudnji dan (II dio)
  • 11.Osobine džahilijeta: Sumnja u ahiret (III dio)
  • 12.Osobine džahilijeta:Ubijanje muške a ostavljanje u životu ženske djece
  • 13. Osobine džahilijeta: Razgolićavanje žena
  • 14.Osobine džahilijeta: Slijeđenje vođa u onome što je suprotno istini
  • 14.Osobine džahilijeta: Slijeđenje vođa u onome što je suprotno istini (IIdio)
  • 15-18.Osobine paganstva: Ezijećnje i ismijavanje vjerovjesnika i njihovih sljedbenika
  • 15-18.Osobine džahilijeta: Optužba na poslanike da su ludi
  • 15-18.Osobine džahilijeta: Cilj ismijavanja poslanika je odustajanje od poziva u vjeru
  • Osobine paganstva:Optužba na poslanike da su pjesnici
  • 19.Osobine džahilijeta: Spaljivanje protivnika
  • 19.Osobine džahilijeta: Spaljivanje vjernika
  • 20.Paganstvo: Zastrašivanje lažnim božanstvima
  • 20.Osobine džahilijeta: Zastrašivanje lažnim božanstvima (II dio)
  • Osobine paganstva:Zastrašivanje lažnim božanstvima(III dio)
  • 21-22.Osobine džahilijeta:Grčenje srca pri spomenu Allaha
  • 21-22.Osobine paganstva:Grčenje srca zbog spomena Allaha(IIdio)
  • Osobine paganstva: Grčenje srca zbog spomena Allaha (III dio)
  • 23.Osobine paganstva: Traženje samo dunjalučke koristi
  • Osobine džahilijeta: Traženje samo dunjalučke koristi (II dio)
  • Osobine džahilijeta: Traženje samo dunjalučke koristi (III dio)
  • 24.Osobine džahilijeta: Pripisivanje Allahu žene i djeteta
  • Osobine paganstva: Pripisivanje Allahu žene i djeteta (II dio)
  • Pripisivanje Allahu žene i djeteta (IIIdio)
  • Uobraženost kada ih Allah obdari Svojim blagodatima (IIdio)
  • 25.Osobine džahilijeta: Uobraženost u blagodatima
  • 26. Osobine paganstva: Tuga i očaj kada ih pogodi nedaća
  • Ne gubite nadu u milost Allahovu
  • Gubljenje nade u Allahovu milost 3.dio
  • 27.Osobine paganstva: mrzovolja zbog rođenja ženskog djeteta
  • 28.Osobine paganstva: Ubijanje vlastite djece
  • 29.Osobine džahilijeta: U teškoći obećavaju da će vjerovati.
  • Jednoća Allaha u Njegovim imenima i svojstvima podrazumjeva da se Allahu pritvrdi ono što Allah pritvrđuje Sebi, ili što Mu pritvrdi Njegov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem , i da se negira što je Allah negirao od Sebe, ili što je od Njega negirao Njegov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem.

    Pripisivanje Allahu žene i(li) djeteta je osobina sljedbenika Knjige (tj.Židova i kršćana) i neukih1, čime su zapravo Allahu pripisivali manjkavosti i nedostatke koje Mu ne dolikuju.

    O ovom pitanju detaljno je govorio šejhu-l-islam Ibn Tejmijje rahimehullah kazavši sljedeće: „Što se tiče onih arapa koji su govorili da su meleki Allahove kćeri, i što se prenosi od njih da su rekli da je On zet džinna pa su džinni Njemu rodili meleke – sve to Allah niječe od Sebe time što ističe nepostojanje supruge, i nesuvislost da od Njega bude (ili se izrodi) neki dio, jer je On Es-Samed – svakome utočište, i zbog Njegovih riječi (u prijevodu) : „…On nema Sebi ženu….“ 2 3
    „Zbog toga je grupa kršćana zauzela stav da je Merjem žena od Allaha i Njegova supruga; rekli su i preko toga, dotle da su spominjali Njegovu strast za brakom.“ 4
    „Ono što je na nebesima i ono što je na Zemlji je samo Njegovo vlasništvo; niko mu u tome nije suvlasnik. Ovo podrazumjeva da se u svemu što postoji samo Allah izdvaja kao istinski vlasnik, i da On ima sveobuhvatnu vlast nad svakim stvorenjem… pa kada je sve što je na nebesima i sve što je na Zemlji samo Njegovo vlasništvo, i isključivo djelo Njegovog stvaranja – onda On nema u tome djeteta niti žene niti suparnika. Rekao je Uzvišeni:

    بَدِيعُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُۥ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُن لَّهُۥ صَٰحِبَةٌ وَخَلَقَ كُلَّ شَىْءٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمٌ ١٠١

    101 On je stvoritelj nebesa i Zemlje! Otkud Njemu dijete kad nema žene, On sve stvara, i samo On sve zna.

    Al-Anam, 101

    5

    Poznato je da potpunost Allahove neovisnosti iziskuje potpunost Njegove vlasti nad svim što je na nebesima i Zemlji, i iziskuje da se u potpunosti On izdvaja kao posjednik svega, kao što nužno zahtjeva i nepostojanje pri Njemu djeteta, žene ili suparnika.
    Svi dokazi u kojima Allah odbacuje od Sebe postojanje djeteta su isto vrijeme i dokazi koji zahtjevaju da se od Njega negira žena, i obratno.

    Rekao je Ibn Tejmijje rahimehullah : „Govor kršćana da je Mesih Allahov sin – neka je uzvišen Allah od toga – nužno nalaže da kažu da je Merjem Allahova žena, pa da Mu tako pripišu suprugu i ženu, kao što su Mu pridodali dijete. S kojim god značenjem da protumače da On ima sina, po istom značenju se tumači da ima ženu, dočim dokazi obavezuju da se od Njega negira žena kao što obavezuju da se negira postojanje djeteta.“ 6

    Allah prijeti svakome ko Ga opisuje onako kako Mu ne dolikuje, ili Mu pripiše ono što On od Sebe poriče od manjkavosti, poput da Mu se pripisuje žena, dijete ili suparnik, kao što prijeti i svakome ko ne vjeruje u Njega. Prijetnja se odnosi na udaljavanje od Allahove milosti i da ći isti iskusiti ponižavajuću patnju. Allah je u formi prijetnje rekao sljedeće:

    إِنَّ ٱلَّذِينَ يُؤْذُونَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ لَعَنَهُمُ ٱللَّهُ فِى ٱلدُّنْيَا وَٱلْءَاخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا ٥٧

    57 One koji Allaha i Poslanika Njegova budu vrijeđali Allah će i na ovome i na onome svijetu prokleti, i sramnu im patnju pripremiti.

    Al-Ahzab, 57

    Rekao je El-Kurtubi rahimehullah : „Učenjaci imaju različita stajališta u vezi toga čime biva ezijet (spomenut u ajetu). Većina učenjaka veli: značenje ovoga je da to biva nevjerstvom, pripisivanjem žene, djeteta i suparnika Njemu, opisivanje Allaha onim što Mu ne dolikuje, kao što su rekli Jevreji – neka je Allahovo prokletstvo na njih – Allahova je ruka stisnuta, ili govor kršćana da je Mesih Allahov sin, ili mušrika da su meleki Njegove kćeri a kipovi Njegovi suparnici.“ 7

    I danas nalazimo naslijeđene ostatke ove paganske osobine. Određene zabludjele skupine su čak premašile prijašnje narode u nevjerstvu i obijesti u pogledu manifestacije ovog džahilijetskog svojstva. Od toga je ono što tvrde Kadijanije8 da je od svojstava Allaha da opći i da dobiva djecu – neka je uzvišen Allah od toga – i da je Allah općio sa njihovim ‘vjerovjesnikom’ kome su se rodila djeca, što je u suprotnosti sa tekstovima Allahove knjige i sunnetom Njegova vjerovjesnika. Za ovaj svjetonazor Kadijanija kaže se ono što je Allah rekao u Svojoj knjizi (u prijevodu): „…oponašaju govor onih koji su zanevjerovali još prije. Allah ih ubio! Kuda se odmeću.“ 9

    Navigacija serijalom<< Osobine paganstva: Pripisivanje Allahu žene i djeteta (II dio)Uobraženost kada ih Allah obdari Svojim blagodatima (IIdio) >>

    Komentari

    Komentari su zatvoreni.