Ovo je 68. dio od 74 u serijalu Osobine džahilijeta

Stavljanje lijeve ruke iza leđa naslanjajući se na njezin dlan.

Ova džahilijetska osobina je bila pristuna kod nekih sljedbenika Knjige kao način sjedenja. Posve suprotno ovom sjedenju Jevreja postupao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem , i rječju i djelom. Viđen je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem da sjedi obuhvativši stegna i cjevanice rukama, kao i da sjedi preklopivši noge na četvrstasto. Istovremeno je sallallahu 'alejhi ve sellem zabranjivao gore opisano sjedenje obrazlažući da je to sjedenje onih na koje se Allah rasrdio. Prenosi se da je to zabranio Eš-Šerid ibn Suvejdu radijellahu 'anhu , kada je prolazio pored njega a on sjedio postavivši svoju lijevu ruku iza leđa naslanjajući se na njezin dlan. Rekao mu je sallallahu 'alejhi ve sellem : ‘Zar sjediš na način kako sjede oni što su na sebe Allahovu srdžbu izazvali?!’1

Ova zabrana se odnosi općenito na ovu vrstu sjedenja, nije ograničena na neko određeno stanje2, a sama zabrana se vraća na oblik sjedenja zato što njime čovjek iskazuje samodopadanje i oholost.
U obrazloženju zabrane da je to sjedenje onih što su na sebe Allahovu srdžbu izazvali, stoji da su to: „Jevreji. Rečeno je: cilja se na šire od nevjernika i oholih razvratnika koji se drsko i naprasito ponašaju, odnosno na sve koji iskazuju samodopadanje i oholost u načinu sjedenja i obliku hoda.“ 3
Propis ovakvog sjedenja je pokuđenost: „Pokuđeno je da se neko oslanja na svoju lijevu ruku kada je postavi iza leđa.“ 4
Od dokaza koji ukazuju da je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem postupao suprotno ovoj praksi Jevreja pri sjedenju jeste da je on (van namaza) sjedio na dva načina:
1. محتبيا – muhtebijen – to je da se stegna i cjevanice pripiju uz tijelo a zatim obuhvate objema rukama koje završavaju na cjevanicama. 5 Ovome svjedoči hadis u kojem Ibn Omer radijellahu 'anhuma kaže: „Vidio sam Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem u dvorištu Ka'be kako sjedi priljubivši uz prsa svoja stegna i cjevanice držeći ih rukom ovako.“ 6 tj. pokazao je svojim rukama hvat, odnosno القرفصاء – el-kurfusa. 7
2. متربعا – muterebbi'an – noge se polože na zemlju naslanjajući cjevanice na stopala unakrst, tzv. turski sjediti, ili na četvrtasto. Ovome svjedoči hadis od Džabir ibn Semure radijellahu 'anhu koji veli: „Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem bi, kada otklanja sabah namaz, sjeo u četvrtasti položaj .“ 8

Rekao je šejh Ibn ‘Usejmin rahimehullah : „Nema smetnje za bilo koju vrstu sjedenja… ne prezire se u sjedenju osim što je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem opisao da je sjedenje onih koji su na sebe izazvali Allahovu srdžbu… međutim, ne smeta ako bi obje ruke stavio iza leđa i naslonio se na njih, ili ako bi se naslonio iza leđa samo na desnu ruku.“ 9

<< 37.Osobine džahilijeta: Oslanjati se na ruku u namazu 39-41.Osobine paganstva: Strah od zaraze i zlosutnja >>