Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

مَّن كَانَ يُرِيدُ ٱلْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُۥ فِيهَا مَا نَشَآءُ لِمَن نُّرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُۥ جَهَنَّمَ يَصْلَىٰهَا مَذْمُومًا مَّدْحُورًا ١٨ وَمَنْ أَرَادَ ٱلْءَاخِرَةَ وَسَعَىٰ لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُو۟لَٰٓئِكَ كَانَ سَعْيُهُم مَّشْكُورًا ١٩

18 Onome ko želi ovaj svijet, Mi mu brzo dajemo što hoćemo i kome hoćemo, ali ćemo mu poslije Džehennem pripremiti, u kome će se osramoćen i odbačen peći. 19 A onaj ko želi onaj svijet i trudi se da ga zasluži, a vjernik je, trud će mu hvale vrijedan biti.

El-Isra', 18 - 19

Ibnu-l- Kajjim rahimehullah veli u vezi s ovim ajetima: „Tj.kome bude dunjaluk njegova želja, i za njega bude radio kao krajnjem cilju svog truda, neće mu pripasti na ahiretu nikakav udio; a kome ahiret bude njegova želja, i radi njega bude radio, i da mu je krajnji cilj njegovog truda ahiret – onda će mu on i pripasti.“ 1

Na drugom mjestu kaže rahimehullah: „Onaj ko se ograničio na traženje samo dunjaluka, bez htijenja ahireta – ili ne posjeduje iman, ili je krnjavog razuma i lošeg odabira samom sebi.
Ovo važi stoga što onaj ko ograniči svoje traganje na dunjaluk mimo ahireta može biti, ili da ahiret potvrđuje istinitim, i da tamo postoji ono što je časnije, bolje i trajnije od ovog dunjaluka, ili da to ne smatra istinitim. Ako ne potvrđuje tačnim da je ahiret bolji i časniji od dunjaluka, onda on nema u osnovi vjerovanje pri sebi, a ako vjeruje u vrijednost i počast ahireta nad dunjalukom, i uz sve to ne dadne mu prednost (nad dunjalukom), onda je on pokvarenog razuma i lošeg odabira samom sebi.
Može se desiti da onaj ko daje prednost prolaznom i manjkavom dunjaluku nad vječnim ahiretom to čini iz jedan od dva razloga: ili zbog toga što mu nije postala jasnim vrijednost ahireta, ili što nema želje za boljim. Oba ova razloga upućuju na slabost imana, razuma i pronicljivosti.“ 2

Poznato je da je svako dobro u trudu radi Allaha i ahiretskog prebivališta, a da je svako zlo u zalaganju zarad prolaznog dunjaluka.

Kaže Ibnu-l-Kajjim rahimehullah: „Ključ svakog hajra je želja za Allahom i ahiretskim životom, a ključ svakog zla je ljubav prema dunjaluku i duga nada (u život).“ 3

Polazeći od prethodno kazanog, Allah već u narednom ajetu hvali vjernike zbog njihovog razlikovanja sa sljedbenicima džahilijeta u ovoj osobini, kada traže od svoga Gospodara dobro na dunjaluku i dobro na ahiretu, i da ih sačuva kazne u vatri. Kaže Uzvišeni:

وَمِنْهُم مَّن يَقُولُ رَبَّنَآ ءَاتِنَا فِى ٱلدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى ٱلْءَاخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ ٢٠١

201 A ima i onih koji govore: "Gospodaru naš, podaj nam dobro i na ovome i na onome svijetu, i sačuvaj nas patnje u ognju!"

El-Bekare, 201

Kaže hafiz Ibn Kesir rahimehullah: „Ova dova je sakupila svako dobro na dunjaluku i odstranila svako zlo.“ 4

Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem se takođe suprotstavio sljedbenicima džahilijeta kada je govorio: „اللهم ربنا آتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنة و قنا عذاب النارO Allahu, Gospodaru naš, podari nam na dunjaluku dobro, i na ahiretu dobro, i sačuvaj nas patnje u vatri.“ 5

Kaže El-Maverdi rahimehullah: „Neminovno je da rob odgaja svoju dušu i upravlja je ka traženju ahireta i davanju prednosti ahiretu nad dunjalukom, i da odstranjuje ljubav prema dunjaluku iz svog srca, jer upravo ta ljubav zaokupi roba od njegovog ahireta i učini da je njegov trud radi dunjaluka pa tako bude spriječen od udjela na ahiretu, i odgurne roba da se prikloni dunjaluku.“ 6

Kaže šejh Ibn ‘Usejmin rahimehullah: „Mnogi od nas su postali da streme ka ljepotama i ukrasima dunjalučkog života, od nastambi, odjeće, hrane, pića, i da se uzdižu sa ovime, a okreću od onoga što im koristi na ahiretu.“ 7

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>