Ovo je 4. dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Uvjerenje da pomračenje sunca ili mjeseca biva zbog nečije smrti ili rođenja.

Sunce i mjesec su jedan od Allahovih ajeta u cjelokupnom postojanju, otuda je njihovo pomračenje momenat kojim Allah zastrašuje Svoje robove, iako samo pomračenje biva usljed fizičkih uzroka koje Allah određuje. Rekao je Uzvišeni: وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا – ‘…a Mi ne šaljemo ajete osim da zastrašimo.’ 1
U tefsiru stoji: Zaista Allah zastrašuje ljude čime hoće od ajeta, ne bi li pouku izvukli ili se prisjetili (Allahovog prava) ili se vratili (pravom putu). 2
Prenosi se da se Medina zatresla u vrijeme hilafeta Omera radijellahu 'anhu pa je on tada rekao: “Nešto ste izmjenili. Tako mi Allaha, ako se ponovi sigurno ću uraditi to i uradiću to.”3

Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je opovrgao paganska uvjerenja u vezi pomračenja naglasivši da su i sunce i mjesec Allahovi ajeti i da je njihovo pomračenje s ciljem da se ljudi poboje. Stoga je sallallahu 'alejhi ve sellem uputio svoj ummet da prilikom pomračenja što prije klanjaju propisani namaz, uče dove i udijele sadaku. Rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem : “Zasita se sunce i mjesec ne pomračuju zbog smrti nekoga od ljudi, nego su to dva znaka među Allahovim ajetima, pa kada ih vidite ustanite i klanjajte.” 4

Prenosi se događaj pomračenja sunca za vrijeme Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem , na dan kada je preminuo njegov sin Ibrahim, i ljudi rekoše da se sunce pomračilo zbog smrti Ibrahima. Tada Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem reče: “Zaista se sunce i mjesec na pomračuju zbog nečije smrti niti života, pa kada to vidite klanjajte i dovite Allahu.”
Ove riječi su sušta suprotnost džahiljetskoj zabludi grupe ljudi koji veličaju sunce i mjesec noseći uvjerenje da pomračenje ima za posljedicu događaje koji nose promjene na Zemlji u vidu smrti ili neke štete. Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je jasno dao do znanja da je takvo uvjerenje batil i ništavno, kao i da su sunce i mjesec stvorenja potčinjena Allahu koja otuda nemaju nikakvu snagu van njima već određene, tj. poput su ostalih stvorenja koje pogađaju manjkavosti i promjene, uz naglasak da su oba znakovi koji ukazuju na Njegovu jednoću i golemu moć, odnosno da se time zastrašuju robovi od Allahove kazne a što potvrđuje i Kur’anski ajet:  وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا – ‘…a Mi ne šaljemo znakove osim da zastrašimo.'(17:59)

Zbog sve ga navedenog Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je naredio prilkom pomračenja da se čini dova, iskreno pokajanje i traženje oprosta, te odbije takva kušnja djelima približavanja Allahu koja prizivaju Njegovo zadovoljstvo i odvraćaju Njegovu žestinu i kaznu. Stoga je sallallahu 'alejhi ve sellem naredio i sadaku: “Pa kada to vidite dovite Allahu i donosite tekbire i udijelite sadaku.” 5 jer je ista od djela što najviše približavaju Allahu i iziskuju Njegovo zadvoljstvo.” 6

Rekao je šejhu-l-islam Ibni Tejmijje rahimehullah u vezi Poslanikovih sallallahu 'alejhi ve sellem riječi: ‘To su dva znaka među Allahovim znakovima, njima On zastrašuje Svoje robove.’ Rekao je: “Ovo je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem kazao kao odgovor tvrdnji što su je izrekle neznalice među ljudima da se sunce pomračilo zbog smrti Ibrahima sina Vjerovjesnikovog sallallahu 'alejhi ve sellem , jer se pomračenje zbilo na dan njegove smrti… negirao je sallallahu 'alejhi ve sellem da smrt ili život/rođenje imaju uticaj na pomračenje sunca i mjeseca. Dakle, taj događaj ima za cilj da se zastraše robovi Allahovi, kao što ih trebaju zastrašiti ostali ajeti poput jakih vjetrova, zemljotresa i sl. 7

<< 53.Osobine paganstva: Ideja bespočetne vječnosti