Ovo je 60. dio od 60 u serijalu Osobine džahilijeta

Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem se suprotstavio paganskoj praksi zapodjevanja kavge među sljedbenicima istine, zapravo svi poslanici su pozivajući ka Allahu i pridržavanju onoga što je On naredio i zabranio, ujedno upozoravali na prvog i glavnog neprijatelja, a to je šejtan. Rekao je Uzvišeni (u prijevodu): „… i ne slijedite šejtanove stope, zaista je on prema vama otvoreni neprijatelj…“ 1

Allah je pojasnio da su spas i pobjeda u slijeđenju objave s kojom je došao Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem , te u okupljanju i jedinstvu na istini, i istovremeno zabranio prepiranje jer ono vodi ka razilaženju. Rekao je Uzvišeni:

وَأَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَلَا تَنَٰزَعُوا۟ فَتَفْشَلُوا۟ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَٱصْبِرُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّٰبِرِينَ ٤٦

46 i pokoravajte se Allahu i Poslaniku Njegovu, i ne prepirite se da ne biste klonuli i bez borbenog duha ostali; i budite izdržljivi, jer Allah je, zaista, na strani izdržljivih.

El-Enfal, 46

. Zatim, Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je zabranio međusobnu mržnju zbog nečega mimo Allaha, kada je rekao: „…i ne mrzite se međusobno…“ 2

Takođe je pozivao na izmirenje u slučaju parnice ili nasilja od strane jednog prema drugom muslimanu, i za to je obećao veliku nagradu na onome svijetu. Kaže Uzvišeni:

وَإِن طَآئِفَتَانِ مِنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ ٱقْتَتَلُوا۟ فَأَصْلِحُوا۟ بَيْنَهُمَا فَإِنۢ بَغَتْ إِحْدَىٰهُمَا عَلَى ٱلْأُخْرَىٰ فَقَٰتِلُوا۟ ٱلَّتِى تَبْغِى حَتَّىٰ تَفِىٓءَ إِلَىٰٓ أَمْرِ ٱللَّهِ فَإِن فَآءَتْ فَأَصْلِحُوا۟ بَيْنَهُمَا بِٱلْعَدْلِ وَأَقْسِطُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُقْسِطِينَ ٩ إِنَّمَا ٱلْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا۟ بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ١٠

9 Ako se dvije skupine vjernika sukobe, izmirite ih; a ako jedna od njih ipak učini nasilje drugoj, onda se borite protiv one koja je učinila nasilje sve dok se Allahovim propisima ne prikloni. Pa ako se prikloni, onda ih nepristrasno izmirite i budite pravedni; Allah, zaista, pravedne voli. 10 Vjernici su samo braća, zato pomirite vaša dva brata i bojte se Allaha, da bi vam se milost ukazala.

El-Hudžurat, 9 - 10

.

Zakonodavac je podstakao na istrebljivanje svih sredstava koja vode do ove džahilijetske osobine, kao što je zabrana nemimeta, alkoholnih pića, zavisti itd. Imam Ibn Redžeb rahimehullah je u komentaru ajeta o zabrani vina spomenuo sljedeće: „i zabranio je sve čija je uloga da vodi u neprijateljstvo (među muslimanima) i zapodjevanje neprijateljstva i mržnje. Rekao je Uzvišeni:

إِنَّمَا يُرِيدُ ٱلشَّيْطَٰنُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ ٱلْعَدَٰوَةَ وَٱلْبَغْضَآءَ فِى ٱلْخَمْرِ وَٱلْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ ٱللَّهِ وَعَنِ ٱلصَّلَوٰةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ٩١

91 Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?

El-Maide, 91

. 3
Zatim, Zakonodavac je u Svojoj knjizi kao i na jeziku Svoga Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem oharamio nemimet – prenošenje tuđih riječi s ciljem zavađanja – jer isto ima veliku ulogu u zapodjevanju neprijateljstva i mržnje među ljudima. Otuda je Uzvišeni ovakve spomenuo usporedo s drugim ružnim osobinama:

هَمَّازٍ مَّشَّآءٍۭ بِنَمِيمٍ ١١

11 klevetnika, onoga koji tuđe riječi prenosi,

El-Kalem, 11

Rekao je Ez-Zehebi rahimehullah u vezi propisa nemimeta: „Nemimet je od velikih grijeha, i stoga je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem upozorio na to kada je rekao: ‘Naći ćeš od najzlih ljudi one s dva lica, one koji prilaze ovima sa jednim licem a drugima sa drugim licem.’“ 4

Kaže Ibn Tejmijje rahimehullah o haramluku zavisti: „Kao što je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem upozorio na zavist koja svoga vlasnika gura da dospije do svog cilja na bilo koji način, pa makar bilo da dotično sredstvo ništarija i pokvarenjaštvo, poput ubacivanja neprijateljstva.

Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah o stanju zavidnika: „Doista zavidnik voli pad drugoga kako bi ga poistovjetio (sa sobom) u manjkavosti. Taj je neprijatelj blagodati Allahovih, priželjkuje ih da nestanu pri onome kome zavidi kao što su nestale pri njemu samome. Kaže Uzvišeni (u prijevodu): „oni žele da vi zanevjerujete kao što oni ne vjeruju pa da budete jednaki… 5 6

Ulema je u vezi istog spomenula i novotare: „…upozorio nas je (Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem ) na sljedbenike strasti, novotarija i zabluda…oni idu putem mušrika u nazivanju svakakvim nadimcima sljedbenike sunneta, i nije tome razlog ništa do širenje neprijateljstva i razdjeljivanja među muslimanima.“ 7

Ova paganska osobina danas se najviše očituje kod šiita koji vrebaju svaku priliku za cijepanje muslimana i širenja neprijateljstva među muslimanima. Što se tiče Jevreja i kršćana – pa njihovo neprijateljstvo prema muslimanima je od prije poznato, međutim, način kako oni u ovom vremenu djeluju jeste da ubace među muslimane one koji izvršavanju njihove vizije širenjem neprijateljstva unutar muslimana, pri čemu su isti od muslimanskih očeva i majki ali srca jevrejsko-kršćanskih.

<< 30.Osobine džahilijeta: Zapodjevanje kavge među muslimanima