Ovo je 74. dio od 74 u serijalu Osobine džahilijeta

Prvobitno se ova osobina javlja kod Jevreja u slučaju ‘Abdullaha ibn Selama radijellahu 'anhu 1 kada je pred njima obznanio svoje primanje Islama. Prije nego su saznali za njegov islam rekli su za ‘Abdullaha ‘najbolji od nas, sin najboljeg’, ali čim su čuli da je ušao u Islam kazaše: ‘najgori od nas, sin najgoreg’. 2
Dakle, kada su saznali za njegovo prihvatanje Islama potcijenili su sav njegov status i ulogu, i pregrdili ga nečim što uopšte nije pri njemu, kazavši riječi džahilijeta koje i danas često čujemo: ‘najgori među nama, sin najgoreg’.
Allah Uzvišeni kudi Jevreje zbog ovog događaja u Svome govoru:

قُلْ أَرَءَيْتُمْ إِن كَانَ مِنْ عِندِ ٱللَّهِ وَكَفَرْتُم بِهِۦ وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِّنۢ بَنِىٓ إِسْرَٰٓءِيلَ عَلَىٰ مِثْلِهِۦ فَـَٔامَنَ وَٱسْتَكْبَرْتُمْ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَهْدِى ٱلْقَوْمَ ٱلظَّٰلِمِينَ ١٠

10 Reci: "Kažite vi meni šta će s vama biti ako je Kur'an od Allaha, a vi u nj nećete da vjerujete, i ako je jedan od sinova Israilovih posvjedočio da je i on od Allaha, pa on povjerovao, a vi se uzoholili." Allah, zaista, neće ukazati na Pravi put narodu koji sebi nepravdu čini.

El-Ahkaf, 10


Rekao je Et-Taberi rahimehullah : „Riječ je o ‘Abdullahu ibn Selamu radijellahu 'anhu koji je bio od svećenik među Jevrejima, pa je posvjedočio da je Allahov Poslanik uistinu vjerovjesnik i da je njegova Knjiga istina, pa on povjerovaše a ostali se Jevreji uzoholiše.“ 3

Naime, omalovažavanje sljedbenika istine, kao i prijekoravanje njih za nešto što nije pri njima, je kurikulum metoda kod svakog ko iskazuje neprijateljstvo i kontriranje prema istini. Ovo je primjenjeno od strane faraona prema čarobnjacima (sihirbazima) kada su povjerovali u Musaa 'alejhisselam . Prije nego će povjerovati stav faraona prema čarobnjacima je bio:

قَالَ نَعَمْ وَإِنَّكُمْ لَمِنَ ٱلْمُقَرَّبِينَ ١١٤

114 "Da" – reče – "i bićete mi, zaista, bliski."

El-A'raf, 114

. Veli Ibn Kesir rahimehullah : „Obećao im je da će mu biti bliski, darivanje imetkom, i da će ih postaviti kod sebe za savjetnike i prisne.“ 4 Međutim, kada im se istina otkrila pa je spoznaše, ostaviše svoju zabludu i povjerovaše u Musaa 'alejhisselam . Tada ih faraon prekori i optuži kazavši:

قَالَ فِرْعَوْنُ ءَامَنتُم بِهِۦ قَبْلَ أَنْ ءَاذَنَ لَكُمْ إِنَّ هَٰذَا لَمَكْرٌ مَّكَرْتُمُوهُ فِى ٱلْمَدِينَةِ لِتُخْرِجُوا۟ مِنْهَآ أَهْلَهَا فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ ١٢٣

123 "Zar da mu povjerujete prije nego što vam ja dozvolim!" – viknu faraon. "Ovo je, uistinu, smicalica koju ste u gradu smislili da biste iz njega stanovnike njegove izveli. Zapamtićete vi!

El-A'raf, 123

قَالَ ءَامَنتُمْ لَهُۥ قَبْلَ أَنْ ءَاذَنَ لَكُمْ إِنَّهُۥ لَكَبِيرُكُمُ ٱلَّذِى عَلَّمَكُمُ ٱلسِّحْرَ فَلَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُم مِّنْ خِلَٰفٍ وَلَأُصَلِّبَنَّكُمْ فِى جُذُوعِ ٱلنَّخْلِ وَلَتَعْلَمُنَّ أَيُّنَآ أَشَدُّ عَذَابًا وَأَبْقَىٰ ٧١

71 "Vi ste mu povjerovali" – viknu faraon – "prije nego što sam vam ja dopustio! On je učitelj vaš, on vas je vradžbini naučio i ja ću vam, zacijelo, unakrst ruke i noge vaše odsjeći i po stablima palmi vas razapeti i sigurno ćete saznati ko je od nas u mučenju strašniji i istrajniji!"

Ta-Ha, 71

. Kaže Ibn Kesir rahimehullah o tome: ‘A znao je (faraon) da sve ono što je rekao o njima (čarobnjacima) je od najništavnijih laži.’ 5

Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem se suprotstavio sljedbenicima džahilijeta u pogledu ove osobine na način da hvali onoga ko prihvati istinu, slijedi je i dadne joj prednost nad zabludom. Takođe, Allah obećava dvostruku nagradu onima koji prihvate i slijede istinu od sljedbenika Knjige:

ٱلَّذِينَ ءَاتَيْنَٰهُمُ ٱلْكِتَٰبَ مِن قَبْلِهِۦ هُم بِهِۦ يُؤْمِنُونَ ٥٢ وَإِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ قَالُوٓا۟ ءَامَنَّا بِهِۦٓ إِنَّهُ ٱلْحَقُّ مِن رَّبِّنَآ إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلِهِۦ مُسْلِمِينَ ٥٣ أُو۟لَٰٓئِكَ يُؤْتَوْنَ أَجْرَهُم مَّرَّتَيْنِ بِمَا صَبَرُوا۟ وَيَدْرَءُونَ بِٱلْحَسَنَةِ ٱلسَّيِّئَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَٰهُمْ يُنفِقُونَ ٥٤

52 Oni kojima smo dali Knjigu prije Kur'ana, vjeruju u nj, 53 a kad im se kazuje, govore: "Mi vjerujemo u nj, on je istina od Gospodara našeg, mi smo i prije bili muslimani." 54 Oni će dobiti dvostruku nagradu zato što trpe i što lijepim zlo uzvraćaju i što od onoga što im dajemo udjeljuju;

El-Kasas, 52 - 54

Potvrđujući dobrotu i visok položaj za slijeđenje istine, Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem kaže: „Najbolji od vas u džahilijetu su najbolji u Islamu kada se poduče (propisima).“ 6
Rekao je Ibn Hadžer rahimehullah u komentaru ovog hadisa: „Najbolji je ko spoji između ugleda u džahilijetu i časti u Islamu, tj. da je njegov ugled u džahilijetu bio zbog pohvalnih osobina u smislu skladnosti sa čistom ljudskom prirodom i nadmetanju u plemenitosti… zatim časti u Islamu zbog šerijatom pohvalnih osobina, a zatim je najuzvišenijeg stepena ko pridoda tome podučenost vjerskim propisima.“ 7
Znači, nije mjera dobrote u usklađenosti s nekom strasti, ili pravcem/mezhebom, ili grupacijom ili karakterom i temperamentom (npr.neke zemlje ili naroda). Napotiv, slijeđenje spomenutog kada je na neistini je zlo samo po sebi.

Ovako važi, ali unatoč čistoti Islama postoji danas u ovome ummetu, kao i u prošlosti, ko je u džahilijetskoj zabludi u pogledu ovog pitanja. Dakle, prisutni su među muslimanima ljudi koji hode putem Jevreja u pogledu navedenog pa potcjenjuju svakog ko je nasuprot njihovog puta, odnosno zablude! Naravno, najočitiji primjer ovog paganstva kroz historiju kao i danas su šiitska uvjerenja u pogledu ashaba: „…kada su upitane rafidije: ‘ko je najgori među sljedbenicima vaše vjere?’ Kažu: ‘Ashabi Muhammeda’. Rafidije (šije) su najveći sljedbenici strasti, neznanja i nepravde kada pokazuju neprijateljstvo prema najboljim Allahovim evlijama nakon vjerovjesnika, prema pretečama (Islama), prvim muslimanima, muhadžirima i ensarijama radijellahu anhum … “. 8

<< 45. Osobine džahilijeta: doje svoja srca paganskim zanosom