Članci u ovom serijalu

  • Osobine džahilijeta/paganstva
  • Definicija i vrste džahilijjeta
  • Propisi džahilijeta/paganstva i njegove posljedice
  • 1.Osobine džahilijeta: Prilazak muškarcima i ostavljanje žena
  • 2.Osobine džahilijeta:Prijetnja istjerivanjem sa ognjišta
  • Prijetnja istjerivanjem iz ognjišta (drugi dio)
  • 3.Osobine džahilijeta:Zakidanje na litru i kantaru
  • Zakidanje na litru i kantaru (drugi dio)
  • 4. Džahilijet: Pripisivanje vjerovjesnicima laži
  • Džahilijet: Pripisivanje vjerovjesnicima laži (drugi dio)
  • 5.Osobine džahilijeta: Požurivanje kazne
  • Osobine džahilijeta: Požurivanje kazne (drugi dio)
  • 6.Osobine džahilijeta: Ostavljanje rada po istini
  • Osobine džahilijeta: Ostavljanje rada po istini (drugi dio)
  • Osobine džahilijeta: Ostavljanje rada po istini (treći dio)
  • 7.Osobine džahilijeta: Postavljanje žena za pretpostavljene
  • Postavljanje žena za pretpostavljene (drugi dio)
  • Osobine džahilijeta: Postavljanje žena na funkcije vlasti (treći dio)
  • 8. Osobine džahilijeta: Obožavanje Sunca i Mjeseca
  • 8.Osobine paganstva: Obožavanje Sunca i Mjeseca (drugi dio)
  • 9. Osobine džahilijeta: Zlosutnja zbog poslanika i vjernika
  • 9.Osobine paganstva: Zlosutnja zbog poslanika i vjernika (drugi dio)
  • 10.Osobine džahilijeta: Pravljenje spletki radi ubistva vjerovjesnika
  • Služenje spletkama radi ubistva vjerovjesnika (drugi dio)
  • 11.Osobine paganstva: Sumnja u Sudnji dan
  • 11.Osobine paganstva: Sumnja u Sudnji dan (II dio)
  • 11.Osobine džahilijeta: Sumnja u ahiret (III dio)
  • 12.Osobine džahilijeta:Ubijanje muške a ostavljanje u životu ženske djece
  • 13. Osobine džahilijeta: Razgolićavanje žena
  • 14.Osobine džahilijeta: Slijeđenje vođa u onome što je suprotno istini
  • 14.Osobine džahilijeta: Slijeđenje vođa u onome što je suprotno istini (IIdio)
  • 15-18.Osobine paganstva: Ezijećnje i ismijavanje vjerovjesnika i njihovih sljedbenika
  • 15-18.Osobine džahilijeta: Optužba na poslanike da su ludi
  • 15-18.Osobine džahilijeta: Cilj ismijavanja poslanika je odustajanje od poziva u vjeru
  • Osobine paganstva:Optužba na poslanike da su pjesnici
  • 19.Osobine džahilijeta: Spaljivanje protivnika
  • 19.Osobine džahilijeta: Spaljivanje vjernika
  • 20.Paganstvo: Zastrašivanje lažnim božanstvima
  • 20.Osobine džahilijeta: Zastrašivanje lažnim božanstvima (II dio)
  • Osobine paganstva:Zastrašivanje lažnim božanstvima(III dio)
  • 21-22.Osobine džahilijeta:Grčenje srca pri spomenu Allaha
  • 21-22.Osobine paganstva:Grčenje srca zbog spomena Allaha(IIdio)
  • Osobine paganstva: Grčenje srca zbog spomena Allaha (III dio)
  • 23.Osobine paganstva: Traženje samo dunjalučke koristi
  • Osobine džahilijeta: Traženje samo dunjalučke koristi (II dio)
  • Osobine džahilijeta: Traženje samo dunjalučke koristi (III dio)
  • 24.Osobine džahilijeta: Pripisivanje Allahu žene i djeteta
  • Osobine paganstva: Pripisivanje Allahu žene i djeteta (II dio)
  • Pripisivanje Allahu žene i djeteta (IIIdio)
  • Uobraženost kada ih Allah obdari Svojim blagodatima (IIdio)
  • 25.Osobine džahilijeta: Uobraženost u blagodatima
  • 26. Osobine paganstva: Tuga i očaj kada ih pogodi nedaća
  • Ne gubite nadu u milost Allahovu
  • Gubljenje nade u Allahovu milost 3.dio
  • 27.Osobine paganstva: mrzovolja zbog rođenja ženskog djeteta
  • 28.Osobine paganstva: Ubijanje vlastite djece
  • 29.Osobine džahilijeta: U teškoći obećavaju da će vjerovati.
  •  

    Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje rahimehullah je objasnio propis ove džahilijetske osobine na sljedeći način: „Stajanje, sjedenje i sedžda su pravo samo Jedinog koji se obožava, Stvoritelja nebesa i Zemlje. A ono što je isključivo pravo Allaha ne može biti ujedno i udio nekoga mimo Njega. Zbog toga nije ispravno činiti sedždu nikome osim Allahu, a ko je čini drugome mimo Uzvišenog takav je mušrik – pridružuje Allahu drugog kao boga, a ko sedždu ne čini Njemu takav je oholnik koji se uznosi da Ga Svevišnjeg obožava.“ 1

    Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah: „Od vrste širka jeste širk u djelu, poput sedžde nekome mimo Allaha, jer sedžda je od božanskih posebnosti, stoga, ko učini sedždu nekome mimo Allaha on zapravo poistovjećuje stvorenje sa Stvoriteljom.“ 2

    Rekli su islamski pravnici o propisu ove vrste paganstva: Pet stvari su širk kada se upute nekome mimo Allahu: Ruku’ – pregibanje, sedžda, zavjet, klanje i zakletva.“ 3

    Rekao je šejh Muhammed ibn Abdu-l-vehhab rahimehullah:„Poznato je da se širk Allahu od najružnijih i najrazvratnijih ljudskih stanja, a od toga je sedžda Suncu i Mjesecu.“ 4

    Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem se svojom praksom suprotstavljao svim paganskim običajima. Učinio je to i kada je, pozivajući u obožavanje samo Allaha, upozorio svoj ummet na opasnost širka. Poduzeo je sve potrebno u onemogućavanju činjenja širka, i zatvorio vrata svim sredstvima koja vode širku. Od toga je njegova sallallahu 'alejhi ve sellem zabrana svome ummetu da odgađaju propisane namaze ili klanjaju nafile u vremenu izlaska i zalaska Sunca. Ovo je uradio iz svoje sallallahu 'alejhi ve sellem  revnosti da se ne sliči nevjerncima u njihovom obožavanju Sunca, jer su upravo izlazak i zalazak Sunca vrijeme kada neki nevjernici čine sedždu Suncu. Rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem: „Ne namjeravajte sa svojim namazom izlazak Sunca niti njegov zalazak.“ 5

    „Islamski ummet se složio da je pokuđeno klanjati namaz bez ikakvog povoda u spomenutim vremenima, i usaglasili su se da je dozvoljeno obaviti obavezni namaz (s kojim se zakasnilo) u ovim vremenima.“ 6

    Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah: „Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je zabranio namaz u ovim vremenima sprečavajući time puteve i sredstva do širka, kako to ne bi odvelo do stanja da se sedžda učini Suncu, da mu se upućuje dova ili nešto traži i moli.“ 7

    Nije skriveno nijednoj proniciljivoj osobi da je sedžda Suncu, mjesecu i zvijezdama, odnosno planetama, ustvari jasna zabluda proizašla iz nerazumijevanja roba veličine Njegova Gospodara, kao što to kaže Uzvišeni:

    وَمَا قَدَرُوا۟ ٱللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِۦ وَٱلْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُۥ يَوْمَ ٱلْقِيَٰمَةِ وَٱلسَّمَٰوَٰتُ مَطْوِيَّٰتٌۢ بِيَمِينِهِۦ سُبْحَٰنَهُۥ وَتَعَٰلَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ ٦٧

    67 Oni ne veličaju Allaha onako kako Ga treba veličati; a čitava Zemlja će na Sudnjem danu u vlasti Njegovoj biti, a nebesa će u moći Njegovoj smotana ostati. Hvaljen neka je On i vrlo visoko iznad onih koje Njemu smatraju ravnim!

    Az-Zumar, 67

    Kada je ovo stanje nebesa i Zemlje koja su najveća stvorenja – da su smotana u Allahovoj desnici8, pa kakvo je onda stanje Sunca i Mjeseca??!

    Narodi koj kojih je bila zastupljena ova paganska osobina jesu mušrici Grčke, Rima, Indije i drugi9(poput naroda Sabe u Jemenu) 10

    Navigacija serijalom<< 8. Osobine džahilijeta: Obožavanje Sunca i Mjeseca9. Osobine džahilijeta: Zlosutnja zbog poslanika i vjernika >>

    Možda vam se sviđa

    Komentari

    Komentari su zatvoreni.