Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Uzvišeni Allah spominje one koji sumnjaju u  ahiret s pokudom i opisuje ih sljepilom:

بَلِ ٱدَّٰرَكَ عِلْمُهُمْ فِى ٱلْءَاخِرَةِ بَلْ هُمْ فِى شَكٍّ مِّنْهَا بَلْ هُم مِّنْهَا عَمُونَ ٦٦

66 Zar oni o onome svijetu da što znaju! Ništa! – oni u nj sumnjaju, oni su slijepi prema njemu."

En-Neml, 66

1

Nadalje, Uzvišeni kudi njihovo slijeđenje Iblisa nastalo kao produkt njihove sumnje:

وَلَقَدْ صَدَّقَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ ظَنَّهُۥ فَٱتَّبَعُوهُ إِلَّا فَرِيقًا مِّنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ ٢٠ وَمَا كَانَ لَهُۥ عَلَيْهِم مِّن سُلْطَٰنٍ إِلَّا لِنَعْلَمَ مَن يُؤْمِنُ بِٱلْءَاخِرَةِ مِمَّنْ هُوَ مِنْهَا فِى شَكٍّ وَرَبُّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ حَفِيظٌ ٢١

20 I Iblis se uvjerio da je o njima ispravno mislio, i oni su se poveli za njim, osim nekolicine vjernika 21 nad kojima nikakve vlasti nije imao; Mi smo htjeli ukazati na onoga ko vjeruje u onaj svijet, a ko u njega sumnja. – A Gospodar tvoj bdi nad svim.

Sebe', 20 - 21

Kaže Ibn Kesir rahimehullah: „tj. Iblisov vlast nad ljudima je samo (toliko) da bi se pokazalo ko je vjernik u ahiret, njegov nastup, obračun, nagradu i kaznu – pa da zbog toga uljepša ibadet svome Gospodaru na dunjaluku, i da ukaže na onoga ko je sumnjao u ahiret.“ 2

U istoj suri Uzvišeni iskazuje prijetnju za ovakve:

وَقَدْ كَفَرُوا۟ بِهِۦ مِن قَبْلُ وَيَقْذِفُونَ بِٱلْغَيْبِ مِن مَّكَانٍۭ بَعِيدٍ ٥٣ وَحِيلَ بَيْنَهُمْ وَبَيْنَ مَا يَشْتَهُونَ كَمَا فُعِلَ بِأَشْيَاعِهِم مِّن قَبْلُ إِنَّهُمْ كَانُوا۟ فِى شَكٍّ مُّرِيبٍۭ ٥٤

53 U njega oni nisu prije vjerovali, govorili su ono što nije poznato, što je od istine daleko; 54 i između njih i onoga što budu željeli biće prepreka postavljena kao što je prije bilo učinjeno sa njima sličnim, jer su svi oni, doista, mnogo sumnjali.

Sebe', 53 - 54

Zatim, pojašnjava da su stradalnici oni koji sumnjaju u ahiret:

قُل لِّمَن مَّا فِى ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ قُل لِّلَّهِ كَتَبَ عَلَىٰ نَفْسِهِ ٱلرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَىٰ يَوْمِ ٱلْقِيَٰمَةِ لَا رَيْبَ فِيهِ ٱلَّذِينَ خَسِرُوٓا۟ أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ ١٢

12 Upitaj: "Čije je sve ono što je na nebesima i na Zemlji?" – i odgovori: "Allahovo!" On je Sebi propisao da bude milostiv. On će vas na Sudnjem danu sakupiti, u to nema nikakve sumnje; oni koji su sebe upropastili, pa – oni neće vjerovati.

El-En'am, 12

وَإِذَا قِيلَ إِنَّ وَعْدَ ٱللَّهِ حَقٌّ وَٱلسَّاعَةُ لَا رَيْبَ فِيهَا قُلْتُم مَّا نَدْرِى مَا ٱلسَّاعَةُ إِن نَّظُنُّ إِلَّا ظَنًّا وَمَا نَحْنُ بِمُسْتَيْقِنِينَ ٣٢ وَبَدَا لَهُمْ سَيِّـَٔاتُ مَا عَمِلُوا۟ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا۟ بِهِۦ يَسْتَهْزِءُونَ ٣٣

32 Kad se govorilo: 'Allahovo obećanje je, zaista, istina i u Čas oživljenja nema nimalo sumnje!' – vi ste govorili: 'Mi ne znamo šta je Čas oživljenja, mi samo zamišljamo, mi nismo uvjereni;'" 33 i ukazaće im se gnusna djela njihova i sa svih strana će ih okružiti ono čemu su se rugali,

El-Džasije, 32 - 33

Kaže Ibn Kesir rahimehullah: „riječi ‘ukazaće im se’ znače obuhvatiće ih sa svih strana ‘ono čemu su se rugali’ tj. čemu su se ismijavali od kazne i patnje (na ahiretu).“3

Uzvišeni opisuje i događaj na Sudnjem danu kada će se napraviti razlika između onih što su sumnjali u ahiret s jedne strane, i iskrenih vjernika u postojanje ahireta s druge strane:

يَوْمَ يَقُولُ ٱلْمُنَٰفِقُونَ وَٱلْمُنَٰفِقَٰتُ لِلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱنظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ قِيلَ ٱرْجِعُوا۟ وَرَآءَكُمْ فَٱلْتَمِسُوا۟ نُورًا فَضُرِبَ بَيْنَهُم بِسُورٍ لَّهُۥ بَابٌۢ بَاطِنُهُۥ فِيهِ ٱلرَّحْمَةُ وَظَٰهِرُهُۥ مِن قِبَلِهِ ٱلْعَذَابُ ١٣ يُنَادُونَهُمْ أَلَمْ نَكُن مَّعَكُمْ قَالُوا۟ بَلَىٰ وَلَٰكِنَّكُمْ فَتَنتُمْ أَنفُسَكُمْ وَتَرَبَّصْتُمْ وَٱرْتَبْتُمْ وَغَرَّتْكُمُ ٱلْأَمَانِىُّ حَتَّىٰ جَآءَ أَمْرُ ٱللَّهِ وَغَرَّكُم بِٱللَّهِ ٱلْغَرُورُ ١٤

13 na Dan kada će licemjeri i licemjerke vjernicima govoriti: "Pričekajte nas da se svjetlom vašim poslužimo!" "Vratite se natrag, pa drugo svjetlo potražite!" – reći će se. I između njih će se pregrada postaviti koja će vrata imati; unutar nje biće milost, a izvan nje patnja. 14 "Zar nismo s vama bili?" – dozivaće ih. "Jeste" – odgovaraće – "ali ste se pritvornošću upropastili, i iščekivali ste, i sumnjali ste, i puste želje su vas zavaravale, dok nije došla Allahova odredba, a šejtan vas je o Allahu obmanuo.

El-Hadid, 13 - 14

Rekao je Ibn Kesir rahimehullah: „ riječi ‘vi ste se pritvornošću upropastili’ znače upropastili haram slastima, grijesima i strastima; ‘i iščekivali ste’ tj. odgađali ste pokajanje iz vakta u drugi vakat; ‘i sumnjali ste’ tj. sumnjali ste u proživljenje nakon smrti.“ 4

Rekao je Ibn Hazm rahimehullah : „Sumnja u proživljenje je jasno nevjerstvo po konsenzusu (svih učenjaka) cijelog ummeta, i neće se napuniti spratovi džehennema osim ovom kategorijom ljudi, onima što su sumnjali u ono s čime su došli poslanici.“ 5

Rekao je Ebu Bekr El-Džezairi rahimehullah : „Vjerovanje u Allaha i Posljednji dan je glavnina cijele akide, na tome počiva istrajnost insana, ispravnost njegovog ahlaka i čistoća duše…“ 6

Ljudi će biti uvedeni u džennet upravo radi iskrenog vjerovanja u Allaha i Sudnji dan, bez obzira kojem ummetu pripadali i kojeg poslanika i šerijat slijedili:

إِنَّ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ وَٱلَّذِينَ هَادُوا۟ وَٱلنَّصَٰرَىٰ وَٱلصَّٰبِـِٔينَ مَنْ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَٱلْيَوْمِ ٱلْءَاخِرِ وَعَمِلَ صَٰلِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ٦٢

62 One koji su vjerovali, pa i one koji su bili jevreji, kršćani i sabejci – one koji su u Allaha i u onaj svijet vjerovali i dobra djela činili – doista čeka nagrada od Gospodara njihova; ničega se oni neće bojati i ni za čim neće tugovati! –

El-Bekare, 62

 

 

 

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>