Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Grčenje srca kada se Allah spomene, i radost pri pomenu onih kojima se klanjaju mimo Allaha.

Allahov rob treba da dosegne ubjeđenjem da se srce ne može biti ispravno i čisto osim da mu je Allah nešto najvoljenije, krajnji cilj svega što kroz život potražuje, i da nema puta ka tome osim kroz spoznaju Allaha i konstantno činjenje zikra.

Ova paganska osobina je spomenuta u ajetu:

وَإِذَا ذُكِرَ ٱللَّهُ وَحْدَهُ ٱشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ ٱلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِٱلْءَاخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ ٱلَّذِينَ مِن دُونِهِۦٓ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ٤٥

45 Kad se Allah samo spomene, grče se srca onih koji u onaj svijet ne vjeruju, a kada se spomenu oni kojima se oni pored Njega klanjaju, odjednom ih radost obuzme.

Ez-Zumer, 45

اشمئزاز –grčenje (srca) spomenuto u ajetu dolazi od korijesnke osnove شمز – šemeze’ koja označava bježanje duše od nečega što ne podnosi i prezire.
استبشار – radovanje pri pomenu onih koje obožavaju mimo Allaha označava radost, veselje i zadovoljstvo pri spomenu toga.

Rekao je El-Kurtubi rahimehullah: „اشمئزاز –grčenje (srca) znači اِزْوِرَارُ – skretanje (sa ispravnog puta), a استبشار – radovanje je iskazivanje radosti, veselosti i sreće na licu. 1

Rekao je imam Et-Taberi rahimehullah: „Kada se spomene samo Allah – neka je uzvišen i hvaljen – i pozove Njegova jednoća, i kaže se ‘nema boga osim Allaha’, zgrče se srca onih što ne vjeruju u povratak i oživljenje nakon smrti. Riječi ‘zgrče se’ znače pobjegnu od Allahove jednoće. ‘A kada se spomenu oni mimo Njega’ tj. kada se spomenu božanstva kojima se oni mole mimo Allaha – pa makar se molili i Allahu – onda se obraduju zbog toga i vesele.“ 2
Rekao je Mudžahid rahimehullah: „اشمئزت – zgrči se (srce) znači انقبضت skupi se i savije. 3

Rekao je šejh Ibn Sa'di rahimehullah u tefsiru ovog ajeta: „U ovom ajetu Allah spominje stanje mušrika i ono što nosi sa sobom njihov širk, a to je da oni se grče i povlače (pri spomenu Allaha) te na najžešći način preziru poziv u Allahovu jednoću i da se ostavi što god se obožava mimo Allaha. A kada se sa pohvalom spomenu kipovi i drugo što oni izjednačuju sa Allahom onda se razvesele jer ime se njihove strasti slažu sa takvom hvalom. Ovo je najteže i najgroznije stanje širka i mušrika.“ 4

Poznato je da srce vjernika smekšava pri spominjanju Allaha subhanehu we te'ala, da se Njega boji, pa izvršava što mu je naređeno i ostavlja što je zabranjeno. Upravo se ovo stanje koje je prisutno kod sljedbenika istine smatra suprotstavljanjem sljedbenicima paganstva u ovoj osobini. Zakonodavac je naznačio Svojim robovima vjernicima stanje na kojem bi trebali da budu pri spominjanju Allaha, kako bi time stali nasuprot sljedbenika džahilijeta. Kaže Uzvišeni o osobinama vjernika:

إِنَّمَا ٱلْمُؤْمِنُونَ ٱلَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ ٱللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ ءَايَٰتُهُۥ زَادَتْهُمْ إِيمَٰنًا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ٢

2 Pravi vjernici su samo oni čija se srca strahom ispune kad se Allah spomene, a kad im se riječi Njegove kazuju, vjerovanje im učvršćuju i samo se na Gospodara svoga oslanjaju,

El-Enfal, 2


ٱلَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ ٱللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَٱلصَّٰبِرِينَ عَلَىٰ مَآ أَصَابَهُمْ وَٱلْمُقِيمِى ٱلصَّلَوٰةِ وَمِمَّا رَزَقْنَٰهُمْ يُنفِقُونَ ٣٥

35 čija srca, kad se Allah spomene, strah obuzme, i one koji strpljivo podnose nevolje koje ih zadese, i one koji molitvu obavljaju i koji, od onoga što im Mi dajemo, udjeljuju.

El-Hadždž, 35

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>