Ovo je 72. dio od 73 u serijalu Osobine džahilijeta

Postupanje nasuprot ovoj paganskoj osobini je u spominjanju Allaha, osloncu na Njega i vezivanju srca za Allah jer je On jedini Taj koji daje korist i jedini Taj koji daje štetu.

El-gul označava pustinjskog zloduha, odnosno vrstu od džinna i šejtana u vezi kojeg su Arapi tvrdili da se nalazi na nenastanjenim područjima gdje se priviđa ljudima u različitim bojama i oblicima pri čemu ih navodi na krivi put i upropaštava. 1 Ovo je porekao i dokinuo Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem . Hadis negira uticaj gula/pustinjskog duha i opovrgava tvrdnje džahilijjeta da isti nanosi štetu ili donosi neku korist u stvari koju Allah nije odredio. Rekao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem : „Nema zaraze, ni lošeg predskazanja, ni noćne ptice, ni Safera, ni zvijezde koja nagovještava kišu, niti pustinjskog zloduha.“ 2

U vezi ovog ulema je rekla da izrečena negacija u hadisu porazumjeva negaciju uticaja zloduha, ne negiranje postojanja. Dakle, posrijedi je dokidanje paganskih uvjerenja kod Arapa koji su tvrdili da se zloduh prikazuje u raznim oblicima i bojama, tj. poništavanje vjerovanja da zloduh nekoga odvodi na krivi put, da uzrokuje neku štetu ili donosi korist, i da je svaka stvar samo po Allahovom određenju. 3
Da se u gornjem hadisu podrazumjeva značenje nepostojanja uticaja zloduha podupire i sljedeći hadis: „Kada demoni počnu prikazivanjem mijenjati likove, onda zaučite ezan.“ 4
Dokaz ovome jeste upravo izraz hadisa: ‘ إذا تغولت – kada krenu mijenjati lik’, tj. ovo je dokaz da izrečena negacija označava negaciju uticaja ovih demona. 5

Rekao je šejh Ibn ‘Usejmin rahimehullah : „Zaista je šejtan revnosan da unese u čovjeka brigu i tugu koliko god to može. Rekao je Uzvišeni:

إِنَّمَا ٱلنَّجْوَىٰ مِنَ ٱلشَّيْطَٰنِ لِيَحْزُنَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ وَلَيْسَ بِضَآرِّهِمْ شَيْـًٔا إِلَّا بِإِذْنِ ٱللَّهِ وَعَلَى ٱللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ ٱلْمُؤْمِنُونَ ١٠

10 Sašaptavanje je posao šejtanski, da bi u brigu bacio vjernike, mada to ne može njima nimalo nauditi, osim ako to Allah dopusti. A vjernici neka se samo u Allaha pouzdaju!

El-Mudžadele, 10

Tačno ono što negira Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je uticaj šejtana, zato neka vas ne brine što vas oni zastrašuju, ne obazirite se na njih. Ne cilja se ovdje pod negacijom negiranje postojanja. Najviše čime čovjek bude iskušan u pogledu ovih stvari je kada mu se srce veže za isto, dočim kada se oslanja na Allaha, i ne obraća pažnju na uticaj šejtana – onda mu ne štete niti mu se pripriječe u onome što naumi.“ 6

<< 43. Paganske osobine: Ostavljanje Islama iz straha od gubitka vlasti 45. Osobine džahilijeta: doje svoja srca paganskim zanosom >>