Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Povećavali su obavezni post dodavajući na njega dane.

Od osobina džahilijeta jeste da su povećali svoj post dodavanjem dana koje su postili a isti nisu bili propisani. Upravo otuda u šerijatu dolazi zabrana da se posti pred nastup Ramazana, kao i da se poste dani bajrama, a sve s razlogom kako ne bi sličili njima.
Post mjeseca ramazana je jedan od temelja vjere, obaveza koja je nužno poznata u vjeri, a počinje kada se sazna nastup mjeseca viđenjem mlađaka Ramazana, ili upotpunjenjem dana (prethodnog) mjeseca Ša'bana kada se ne uočava mlađak tridesete noći Ša'bana.
Sljedbenicima Knjige je njihovim šerijatom takođe bilo naređeno da poste po osnovi viđenja mlađaka, ali je njihovo izvitoperenje i mijenjanje vjerozakona odvelo do isključenja praćenja mlađaka.
Veli šejhu-l-islam Ibn Tejmijje rahimehullah : „Zaista je sljedbenicima Knjige bilo naređeno viđenje mlađaka u pitanju njihovog posta i ibadeta. Kaže Uzvišeni:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ كُتِبَ عَلَيْكُمُ ٱلصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ١٨٣

183 O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste se grijeha klonili,

El-Bekare, 183

. Međutim, oni su to protumačili po svom hiru i izmijenili pa počeli da poste pred Ramazan dan ili dva. 1

I to nije sve! Njihovi svećenici su im povećali post na pedeset dana i izmjestili post iz peridoda vrućine u drugi period. Zato je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem oglasio i pozvao da se postupa nasuprot njih te zabranio da se preduhitri Ramazan posteći dan ili dva prije nj.nastupa, i odredio da je uslov posta ramazana viđenje mlađaka, osim u situaciji da oblaci onemogućavaju nj.viđenje. I zabranio je post ramazanskog i kurban bajrama, te post dana tešrika 2 onome ko obavlja hadždž a nije našao kurban, kao i da se izdvoji u postu samo subota ili samo petak – sve ovo je određeno samo iz razloga da se postupa suprotno praksi sljedbenika Knjige.
Kaže Uzvišeni u vezi viđenja mlađaka: “ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْر َفَلْيَصُمْهُ – ko se od vas osvjedoči mjesecu (ramazana) neka posti“ (El-Bekareh: 185). Veli El-Kurtubi rahimehullah : „Kako bi ušli u ibadet (post) sa ubjeđenjem i izašli iz njega sa ubjeđenjem.“ 3

Kaže Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem u vezi zabrane ove osobine: „Neka niko od vas ne preduhitri ramazan sa postom dan ili dva dana, osim čovjek koji posti neki (propisani) post, pa neka posti i taj dan.“ 4
Takođe je rekaosallallahu 'alejhi ve sellem : „Neka nipošto ne posti neko od vas petkom, osim da posti dan prije ili poslije njega.“ 5
U pogledu zabrane posta u danima bajrama stoji: „Zabranio je post na dan ramazanskog i kurban bajrama.“ 6

Rekao je imam Ibnu-l-Kajjim rahimehullah : „Zabranjen je post ‘dana sumnje’7, a nije to propisano osim da se isto ne bi uzelo sredstvom da se pripoji na obavezni post ono što nije od njega. I zabranjen je post ramazanskog bajrama kako to ne bi bilo putem da se pridoda na obavezni post, kao što su to učinili kršćani. 8
U vezi dana tešrika 9 rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem : „To su dani jela i pića.“ 10
Rekao je Eš-Ša'bi rahimehullah : „Kada bih postio cijelu godinu zasigurno bih iftario/mrsio u ‘danu sumnje’. Zato što je kršćanima bilo obavezno da poste mjesec ramazana, onako kako je propisan obaveznim i nama, pa su to oni preinačili u sunčev kalendar, jer je prethodno (tj.po lunarnom kalendaru) post nekada bivao u ljetnim žegama, pa su to odredili na trideset dana, a zatim je došla generacija nakon njih koja je imajući puno povjerenje u sebe postila dan prije i dan poslije tih preciziranih trideset dana.“ 11
Rekao je imam El-Begavi rahimehullah : „Složili su se učenjaci da nije dozvoljen post na dan bajrama, pa kada bi se i zavjetovao da će postiti taj dan taj zavjet se nije zaključio, po stavu većine učenjaka. Zaista imate u Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem uzor – nije uobičavao da posti dan kurbanskog niti ramazanskog bajrama.“ 12
Rekao je Hafiz Ibn Hadžer rahimehullah : „Ne istupa se pred Ramazan s postom dana koji bi se brojao u Ramazan s ciljem predostrožnosti, jer je post Ramazana vezan za viđenje mlađaka, i otuda nema potreba za dodatnim zaduživanjem u vjeri.“ 13

Učenjaci su saglasni da je haram postiti dane bajrama, svejedno bilo to po osnovi zavjeta, ili otkupa/kefareta, ili doborovoljno, ili napoštavanje ili temettu'a (na hadždžu). 14

Mudrost propisa o zabranjenosti posta u dane bajrama kao i posta ‘dana sumnje’ jeste, kako to veli šejhu-l-islam rahimehullah : „Ono u čiju se obaveznost sumnja nije obavezno učiniti, pa ni pohvalno. Naprotiv, pohvalno je ostaviti to djelo iz predostrožnosti.“ 15
Danas oni koji postupaju suprotno jasnih i razgovjetnih dokaza o postu jesu rafidije/šije. Naime, sliče Jevrejima i kršćanima u ovom svojstvu kada svjesno i voljno istupaju pred Ramazan posteći dva dana prije, kao što preduhitre i dan bajrama sa iftarenjem/jelom i pićem dva dana prije muslimana, kako se to navodi u djelu Minhadžu-s-sunneh šejhu-l-islama Ibn Tejmijje 16

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>