Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Razgolišenost žena podilazi pod osobine džahilijeta zbog riječi Uzvišenog (u prijevodu): „i ne razgolićujte se kao u davno pagansko doba.“
Islam je poklonio veliku pažnju ženi i onome čime je ona ukrašena po svojoj prirodi. Allah Uzvišeni je u Svojoj knjizi i na jeziku Svoga Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem postavio pravila o ukrasima žene tako da odgovaraju njezinim urođenim svojstvima i ženskosti sa jedne strane, te čuvanju njezinih ukrasa da ostanu u ispravnom kolosijeku bez pretjerivanje ili zanemarivanja sa druge strane.
Kada ovi ukrasi izgube svoj zdrav tok i pravac propisan šerijatom, onda iste postanu od najvećih uzroka smutnje u nereda.
Arapski izraz za razgolićavanje je teberrudž. Etimoliški posmatrano, riječ teberrudž dolazi od glagola beredže što označava sve što je javno i uzdignuto. Kaže se za neboder burdž zbog njegove očitosti i uzdignutosti.
U jezičkom značenju teberrudž je da žena pokazuje svoje ukrase i ljepotu pred muškarcima, tj. pokazuje ukrase i ostalo što kod muškaraca pobuđuje strasti. Kaže se u arapskom jeziku ‘teberredžeti-l-mer'etu za ženu kada otkrije ljepotu svoga vrata i lica.
U šerijatskoj terminologiji teberrudž ima značenje koja su spomenuli mufesiri u sljedećem ajetu:

وَقَرْنَ فِى بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ ٱلْجَٰهِلِيَّةِ ٱلْأُولَىٰ وَأَقِمْنَ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتِينَ ٱلزَّكَوٰةَ وَأَطِعْنَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓ إِنَّمَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ ٱلرِّجْسَ أَهْلَ ٱلْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ٣٣

33 U kućama svojim boravite i ljepotu svoju, kao u davno pagansko doba, ne pokazujte, i molitvu obavljajte i zekat dajite, i Allaha i Poslanika Njegova slušajte! Allah želi da od vas, o porodico Poslanikova, grijehe odstrani, i da vas potpuno očisti.

El-Ahzab, 33


Rekao je Et-Taberi rahimehullah u značenju teberrudža: „Kaže se: to je zavodljivo uvijanje i prelamanje u hodu, a rečeno je i da to predstavlja pokazivanje ukrasa i da žena otkrije svoj ljepotu pred muškarcima.“ 1

Rekao je Mudžahid rahimehullah : „Žena bi izlazila i hodala između muškaraca, i to je razgolićavanje u davno pagansko doba.“ 2
Drugi su rekli: „Kada bi izašle iz svojih kuća, pravile bi prepoznatljivi hod, prelamale u koracima i koketirale, pa je to Allah zabranio.“ 3

Imam El-Kurtubi rahimehullah u svom tefsiru prenosi govor jednog učenjaka koji pojašnjava cilj Zakonodavca u ovom ajetu, pa veli:. „Cilj ajeta jeste oponiranje praski žena prije njih u hodu koji bijaše zavodljiv i udvarački, praksi pokazivanja svoje ljepote muškarcima, i ostalo od postupaka koji nisu dozvoljeni šerijatski… 4

U vezi značenja izraza ‘davno pagansko doba’ imam Et-Taberi rahimehullah veli sljedeće: „Ovo se može odnositi na period između Adema i Isaa 'alejhimesselam, pa je značenje toga ‘ne razgolićujte se kakvo je bilo džahilijetsko davno razgolićavanje prije islama.’

Rekao je šejh Ibn Sa'di rahimehullah : „tj. ne činite mnogo izlazak uljepšane i namirisane kao što je to bio običaj sljedbenika davnog paganstva.“ 5

Rekao je šejh Ibn Baz rahimehullah : „U ajetu je zabrana od Allaha upućena ženama Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem , majkama vjernika – a one su najbolje i najčišće žene – da se postupa po paganskom razgolićavanju, a to je pokazivanje ukrasa i ljepote poput glave, lica, vrata, prsa, podlaktice, potkoljenice i ostalog od ženskih ukrasa, iz razloga što to vodi u ogroman nered, veliku smutnju i raspaljuje srca muškaraca ka preduzimanju uzroka bluda. S obzirom da Allah upozorava majke vjernika na ove pomenute stvari, uz činjenicu njihove dobrote, vjerovanja i čistote, otuda su druge žene preče ovog upozorenja, da im se ovakvo ponašanje osporava, i da se boji za njih da su uzrokom smutnje.“ 6

Spomenutim govorima se dokazuje da razgolićavanje ima propis harama u šerijatu, a to zbog smutnje i nereda kojeg uzrokuje, kao i što je od osobina paganstva koje je prekorio i zabranio Zakonodavac u jasnim ajetima Svoje knjige.

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>