11.Osobine paganstva: Sumnja u Sudnji dan

Članci u serijalu:

Sumnja u ahiret
1

Vjerovanje u Sudnji dan i ahiret je jedan od šest stubova imana – vjerovanja, pa je stoga sumnja u isto od stvari koje urušavaju to vjerovanje.

Sumnja (eš-šekk) u šerijatskoj terminologiji označava izjednačenje dva dijametralno suprotna stava 2 kod čovjeka. Sumnja je ustvari vid neznanja, čak je posebnija od neznanja; svaka sumnja je neznanje, ali ne i obratno.

U istom značenju se koristi i riječ er-rejb (sumnja) a označava mišljenje koje nije dospjelo do stepena ubjeđenja.

S druge strane, pod vjerovanjem u Sudnji dan podrazumjeva se izričito potvrđivanje njegovog dolaska istinitim, i rad po onome što takvo vjerovanje iziskuje na način koji je objasnio Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem . U ovo podilazi i vjerovanje u predznake Sudnjeg dana, smrt i ono što nastupa nakon smrti.

Nazivi za ahiret  u Kur'anu su: Dan obračuna (jevmu-l-hisab), Dan samoobmane (jevmu-t-tegabun), Dan tuge (jevmu-l-hasreti), Čas neizbježni (el-hakkatu), Smak svijeta (el-kari'ah), Događaj (el-vaki'ah), Teška nevolja (el-gašijeh), Dan sakupljanja (jevmu-l-džem'i) Sudnji dan (el-kijameh), Čas (es-sa'ah), Dan oživljenja (jevmu-l-ba's) 3

 

Od ajeta koji ukazuju na potvrdu Sudnjeg dana i obavezu vjerovanja u nj. su:

وَٱلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيْكَ وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبْلِكَ وَبِٱلْءَاخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ ٤

4 i onima koji budu vjerovali u ono što se objavljuje tebi i u ono što je objavljeno prije tebe, i onima koji u onaj svijet budu čvrsto vjerovali.

Al-Baqarah, 4

۞ لَّيْسَ ٱلْبِرَّ أَن تُوَلُّوا۟ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ ٱلْمَشْرِقِ وَٱلْمَغْرِبِ وَلَٰكِنَّ ٱلْبِرَّ مَنْ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَٱلْيَوْمِ ٱلْءَاخِرِ وَٱلْمَلَٰٓئِكَةِ وَٱلْكِتَٰبِ وَٱلنَّبِيِّۦنَ وَءَاتَى ٱلْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِۦ ذَوِى ٱلْقُرْبَىٰ وَٱلْيَتَٰمَىٰ وَٱلْمَسَٰكِينَ وَٱبْنَ ٱلسَّبِيلِ وَٱلسَّآئِلِينَ وَفِى ٱلرِّقَابِ وَأَقَامَ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتَى ٱلزَّكَوٰةَ وَٱلْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَٰهَدُوا۟ ۖ وَٱلصَّٰبِرِينَ فِى ٱلْبَأْسَآءِ وَٱلضَّرَّآءِ وَحِينَ ٱلْبَأْسِ ۗ أُو۟لَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ صَدَقُوا۟ ۖ وَأُو۟لَٰٓئِكَ هُمُ ٱلْمُتَّقُونَ ١٧٧

177 Nije čestitost u tome da okrećete lica svoja prema istoku i zapadu; čestiti su oni koji vjeruju u Allaha i u onaj svijet, i u meleke, i u knjige, i u vjerovjesnike, i koji od imetka, iako im je drag, daju rođacima, i siročadi, i siromasima, i putnicima, i prosjacima, i za otkup iz ropstva, i koji molitvu obavljaju i zekat daju, i koji obavezu svoju, kada je preuzmu, ispunjavaju, naročito oni koji su izdržljivi u neimaštini, i u bolesti, i u boju ljutom. Oni su iskreni vjernici, i oni se Allaha boje i ružnih postupaka klone.

Al-Baqarah, 177

Pročitajte:  15-18.Osobine džahilijeta: Optužba na poslanike da su ludi

رَبَّنَآ إِنَّكَ جَامِعُ ٱلنَّاسِ لِيَوْمٍ لَّا رَيْبَ فِيهِ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُخْلِفُ ٱلْمِيعَادَ ٩

9 Gospodaru naš, Ti ćeš sakupiti sve ljude na Dan u koji nema nikakve sumnje." – Allah će, zaista, održati obećanje.

Alu-Imran, 9

ٱللَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَىٰ يَوْمِ ٱلْقِيَٰمَةِ لَا رَيْبَ فِيهِ ۗ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ ٱللَّهِ حَدِيثًا ٨٧

87 Allah će vas – nema drugog boga osim Njega – sigurno sabrati na Sudnjem danu, u to nema nimalo sumnje! A čije su riječi od Allahovih riječi istinitije?

An-Nisa, 87

وَأَنَّ ٱلسَّاعَةَ ءَاتِيَةٌ لَّا رَيْبَ فِيهَا وَأَنَّ ٱللَّهَ يَبْعَثُ مَن فِى ٱلْقُبُورِ ٧

7 i što će Čas oživljenja, u to nema sumnje, doći i što će Allah one u grobovima oživiti.

Al-Hajj, 7

Svi ovi citirani ajeti, kao i mnogi drugi,  ukazuju na postojanje života i prebivališta poslije smrti, i naglašavaju da nema mjesta sumnji u to, za razliku od paganskih naroda koji su isto sumnjali, odnosno o tome nagađali, ili filozofski rečeno, polemisali o pitanju eshatologije.

Navigacija serijalom<< Služenje spletkama radi ubistva vjerovjesnika (drugi dio)11.Osobine paganstva: Sumnja u Sudnji dan (II dio) >>

  1. op.prev. U djelu „Običaji u kojima se Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem suprotstavio sljedbenicima džahilijeta“ postoji pitanje slično ovome pod rednim brojem 107., tj govor šejha Ibn Abdulvehhaba rahimehullah o tome da paganski narodi poriču Sudnji dan i susret sa Allahom.  Dočim se ovdje govori o sumnji u onaj svijet, tako da razlika između ova dva pitanja nije skrivena.

  2. tj.u ovom pitanju izjednačenje stava da postoji ahiret sa stavom da ne postoji ahiret.

  3. Salih El-Fevzan, El-Iršad: str.343.