Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah:
Pouke i vazovi

Grijesi su rane, a možda neka rana odvede u smrt!
*****
Ako ti razum izađe iz okrilja vladavine strasti vratiće se kao država nad njom.
U protivnom, ući će u kuću strasti pa će se ona prokockati sa tvojim životom!
****
Kada se ukaže pogled u nešto nedozvoljeno, znaj da je to iskra rata, stoga zakloni se od toga zastorom: قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم – ‘Reci vjernicima neka obore poglede svoje…’ i1 sigurno ćeš biti siguran u razultat: و كفى الله. المؤمنين القتال – ‘i Allah je vjernike borbe poštedio…’ 2
*****
Kada se more strasti rasprostrani potopi, a najstrašniji otvor za plivača je otvoriti oči u vodi.
****
Rekao je pjesnik:
Nema nikoga počašćenijeg od osobe jedinke
u svom kaburu čija djela mu prijatnost prave
pruža mu se blagodat u kaburu u bašči
ne kao rob čiji je kabur njemu zatvor.
****
Shodno jačini dobrote jedne osobe doći će mu nedaće
I znaće se po strpljivosti u onome što ga zadesi
Pa čija izdržljivost bude malehna u onome čega se čuva
Biće mu malehan udio u onome što očekuje.
****
Koliko je samo puta otrgnut neki usjev prije nego je sazrio – pa šta misli usjev koji je prispio za žetvu?!
****
Kupi samog sebe, ta tržište već postoji a cijena je poznata.
****
Neminovno se od nemara desi makar pospanost i uliježenost strasti, međutim, budi lahkog sna jer graničari zemlje dozivaju: evo, samo što nije sabah!
****
Kad svjetlo razuma osvjetljava u noćima strasti iskrsne vidljivim Pravi put, pa ko je pronicljiv opazi u treptaj oka u tome svjetlu konačnicu stvari.
*****
Odlučno izađi iz ovog tjeskobnog dvorišta popunjenog nezgodama, i idi ka prostranoj avliji u kojoj se nalazi što oko nije vidjelo – tamo nije nemoguće uzeti traženo, niti se tamo izgubi voljeno.
****
O ti koji prodaješ sebe za strast čija ljubav je iznemoglost, održavanje ezijet a ono lijepo od toga nestaje u prolaznosti – zaista si prodao najvrijednije stvari za bagatelnu cijenu, kao da ti ne znaš vrijednost robe (tj.života), niti niskost cijene. I tako to činiš sve do momenta kada dođeš na Dan samooobmane, i tada će ti se pojasniti obmana u kupoprodajnom ugovoru. Nema boga sem Allaha – roba je takva da je Allah kupuje, vrijednost njezina je džennet, na nju ti ukazao sam Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem . Zar nisi zadovoljan prodati mali dio onoga čija ukupna cjelina nije jednaka krilu mušice?! 3
****
O vlasniče razmažene volje, gdje si ti naspram Pravog puta – puta na kojem se umorio Adem, zavapio zbog istog Nuh, bačen u vatru najprisniji Allahu (Ibrahim), povaljen da bude zaklan Isma'il, prodat u malehnu cijenu Jusuf, i još proveo u zatvoru nekoliko godina, razrezan testerom Zekerijja, preklan onaj koji bijaše prvak i čedan – Jahja, okrutno podnosio bolest Ejjub, premašio mjeru u plakanju Davud, hodio u pustoći ‘Isa, kušao siromaštvo i razna uznemiravanja Muhammed 'alejhimusselam ?!
A ti se uznosiš i hvališeš u igri i zabavi!

El-Fevaid: 51-53 ; Dar Ibn Redžeb.