Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah:

Od znakova sreće i spasa je da, kad god se poveća kod roba njegovo znanje poveća se i njegova skromnost i milost, i kad god se poveća njegovo djelo poveća se njegov strah i oprez (od kazne), i kad god se povećaju njegove godine smanji se njegova revnost (ka dunjaluku), kad god se poveća njegov imetak poveća se njegova plemenitost i udjeljivanje imetka. Kad god se poveća njegova snaga i ugled poveća se njegova blizina ljudima i ispunjavanje njihovih potreba s poniznošću prema njima.

A znakovi nesreće su da, kad god se poveća čovjekovo znanje poveća se njegova oholost i zabluda, i kad god se poveća njegovo djelo poveća se njegovo hvalisanje i omalovažavanje ljudi, a uljepša se njegovo mišljenje o samom sebi. I kad god se povećaju njegove godine poveća se njegovo nastojanje (da gomila dunjaluk), kad god se poveća njegov imetak poveća se njegova škrtost i suzdržanost (od udjeljivanja), i kad god se poveća njegova sposobnost i ugled poveća se njegova oholost i zabluda.

Ove stvari su iskušenje od Allaha i ispit kojim Allah iskušava svoje robove. Zbog njih neki ljudi bivaju sretni a drugi nesretni.

Isto tako i kerameti su ispit i iskušenje, poput slučaja meleka, vladara i imetka. Kaže Uzvišeni o Svome Vjerovjesniku Sulejmanu kada je vidio da je prijestolje kraljice Belkise pokraj njega:

قَالَ ٱلَّذِى عِندَهُۥ عِلْمٌ مِّنَ ٱلْكِتَٰبِ أَنَا۠ ءَاتِيكَ بِهِۦ قَبْلَ أَن يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ فَلَمَّا رَءَاهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُۥ قَالَ هَٰذَا مِن فَضْلِ رَبِّى لِيَبْلُوَنِىٓ ءَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ وَمَن شَكَرَ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِۦ وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّى غَنِىٌّ كَرِيمٌ ٤٠

40 "A ja ću ti ga donijeti" – reče onaj koji je učio iz Knjige – "prije nego što okom trepneš." I kad Sulejman vidje da je prijesto već pored njega postavljen, uzviknu: "Ovo je blagodat Gospodara moga, koji me iskušava da li ću zahvalan ili nezahvalan biti. A ko je zahvalan – u svoju je korist zahvalan, a ko je nezahvalan – pa, Gospodar moj je neovisan i plemenit.

En-Neml, 40

Dakle, blagodati su iskušenje i ispit od Allaha, s njima izlazi na vidjelo zahvalnost zahvalnog i nezahvalnost nezahvalnika. Kao što su iskušenja ispit od Allaha – On Uzvišeni iskušava blagodatima kao što iskušava nedaćama. Rekao je Uzvišeni:

فَأَمَّا ٱلْإِنسَٰنُ إِذَا مَا ٱبْتَلَىٰهُ رَبُّهُۥ فَأَكْرَمَهُۥ وَنَعَّمَهُۥ فَيَقُولُ رَبِّىٓ أَكْرَمَنِ ١٥ وَأَمَّآ إِذَا مَا ٱبْتَلَىٰهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُۥ فَيَقُولُ رَبِّىٓ أَهَٰنَنِ ١٦

15 Čovjek, kada Gospodar njegov hoće da ga iskuša pa mu počast ukaže i blagodatima ga obaspe, rekne: "Gospodar moj je prema meni plemenito postupio!" 16 A kad mu, da bi ga iskušao, opskrbu njegovu oskudnom učini, onda rekne: "Gospodar moj me je napustio!"

El-Fedžr, 15 - 16

tj. nije svako kome sam Ja dao obilje u nafaci, počastio ga, i obasuo blagodatima u stanju da to predstavlja počast od Mene njemu. I nije svako onaj kome sam Ja umanjio nafaku i sikušao ga nedaćama u stanju da to predstavlja Moje ponižavanje njega. 1

Druženje braće muslimana >>