Članci u ovom serijalu

  • Kako se okoristiti Kur'anom
  • Prva blagodat o kojoj će čovjek biti pitan na Sudnjem danu
  • Zdravlje je blagodat o kojoj će čovjek biti pitan
  • Čovjek će biti pitan o svim blagodatima – da li je bio zahvalan ili ne
  • Čovjek je, nezahvalnošću na Allahovim blagodatima prema njemu, sam sebi neprijatelj
  • Zahvalnost Allahu je cilj stvaranja čovjeka
  • Vjernik se žali Allahu na samog sebe
  • O blagodati znanja u jednoj rečenici
  • Zikr i Šukr
  • Osnova svakog hajra
  • Uputa povlači uputu a zabluda zabludu
  • Zbog zahvalnosti Allah robu daje da razlikuje istinu od laži
  • Uputa je srodnik milosti, a zabluda srodnik nesreće
  • Nevjernik je šejtanov saučesnik protiv Allaha
  • Znakovi sreće i nesreće
  • Iskrenost odluke i djela
  • I kada je Ejub dozvao svoga Gospodara
  • Smrt u islamu je najuzvišeniji cilj Allahovog roba
  • Stajališta Allahovog roba naspram neželjene sudbine
  • Dali smo mu svjetlo s kojim se kreće među ljudima
  • Dok god život traje i opskrba dolazi
  • Stablo iskrenosti
  • El-Džihad
  • Allahu moj, utječem Ti se od grijeha i duga
  • Lijep ahlak proističe iz bogobojaznosti
  • Možda nekoga njegov grijeh odvede u džennet?
  • Izraslo iz grijeha
  • Intelekt podržan Allahovom uputom
  • Tješenje vjernika
  • Vjernik je pronicljiv i saburli
  • Nalazište harama
  • Kada će vjernik zadobiti vlast
  • Najčudnija stvar
  • Kako se sluša Kur'an
  • Živo srce
  • Sura Kaf: Početak stvaranja, povratak, Allahova jednoća
  • Povratak Allahu cijelim čovjekovim bićem
  • Nedoumice poricatelja oživljenja nakon smrti
  • Nedoumice poricatelja proživljenja 2.dio
  • Zar smo nemoćni bili pri prvom stvaranju?!
  • Pisanje djela i dva kijameta
  • Čovjek će se raspravljati sa svojim pratiocem.
  • Obećanje svakome ko se kajao i čuvao
  • Stepen učesnika bitke na Bedru
  • Osobine stanovnika dženneta

    Zatim je Uzvišeni obavjestio o blizini dženneta bogobojaznima, i da su njegovi stanovnici okićeni s sljedeće četiri osobine:

    Prva: da bude أواب – pokajnik.

    Tj. da se mnogo vraća Allahu, vraća se poslušnosti Njemu iz svoje nepokornosti, iz vlastite nemarnosti ka spominjanju Njega.

    Rekao je ‘Ubejd ibn ‘Umejr rahimehullah: “Pokajnik je onaj koji se prisjeća svojih grijeha a zatim traži oprost za njih.”

    Rekao je Mudžahid rahimehullah: “To je onaj koji, kada se prisjeti svoga grijeha u samoći, zatraži oprosta za njega.”

    Kaže Se'id ibn Musejjeb rahimehullah: “To je onaj koji zgriješi a zatim se pokaje, pa zgriješi a zatim se pokaje.”

    Druga: da bude حفيظ – čuvaran.

    Rekao je Ibn ‘Abbas radijellahu 'anhuma: “Čuvaran prema onome što mu je Allah povjerio i propisao obaveznim.”

    Kaže Katade rahimehullah: “Da čuva ono što mu je Allah ustupio na čuvanje od Njegovog prava i Njegove blagodati.”

    S obzirom da duša posjeduje dvije snage, snagu traganja i snagu sustezanja, otuda je pokajnik onaj što koristi snagu traganja u svome povratku Allahu, Njegovom zadovoljstvu i pokornosti, a čuvaran upotrebljava snagu čuvanja u suzdržavanju od griješenja Njemu i neispunjenju Njegovih zabrana. Dakle, čuvaran susteže svoju dušu od onoga što je Allah učinio haramom, a pokajnik je onaj što ide Allahu putem pokornosti Njemu.

    Treća osobina je sadržana u riječima Uzvišenog: من خشي الرحمن بالغيبب – ko se boji Milostivog iako Ga ne vidi.

    Ovo podrazumjeva potvrdu Njegovog postojanja, Njegove moći i da On upravlja stvarima, te potvrdu Njegovog znanja i obavještenosti do u detalje o stanjima roba. Takođe podrazumjeva potvrdu Njegovih knjiga, poslanika, Njegove naredbe i zabrane, zatim potvrdu Njegovog obećanja i prijetnje, te susreta s Njime. Zapravo nije ispravno reći da postoji strah od Milostivog, iako Ga se ne vidi, osim nakon svega ovog navedenog.

    Četvrta osobina su Njegove riječi: و جاء بقلب منيب – i dođe predanog srca.

    Rekao je Ibn ‘Abbas radijellahu 'anhuma : ‘Povratnik od griješenja Allahu, onaj što pristupa ka pokornosti Allahu.

    Suština ‘inabeta’ – obraćanja, kajanja i molbe Allahu je zadržanost srca u pokornosti Allahu, voljenju Njega i usmjeravanju ka Njemu sa željom.
    Zatim je Uzvišeni spomenuo nagradu onome ko ispuni ova četiri svojstva, kada je rekao:

    ٱدْخُلُوهَا بِسَلَٰمٍ ذَٰلِكَ يَوْمُ ٱلْخُلُودِ ٣٤ لَهُم مَّا يَشَآءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ ٣٥

    34 Uđite u nj, u miru, ovo je Dan vječni!" 35 U njemu će imati što god zažele – a od Nas i više.

    Qaf, 34 - 35

     El-Fevaid: 19, 20; Dar Ibn Redžeb.
    Navigacija serijalom<< Čovjek će se raspravljati sa svojim pratiocem.Stepen učesnika bitke na Bedru >>

    Možda vam se sviđa

    Komentari

    Komentari su zatvoreni.