Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah:
Raznolike mudrosti:1

Kloni se griješenja, zaista je grijeh ponizio predmet ponosa: اسجدوا – ‘sedždu učinite (Ademu)’ i izveo ga iz date mu nastambe: اسكن- ‘nastani se (u džennetu).’

O kakav je to tren (grijeha) iz kojeg se izrodila vrelina brige hiljadu godina.2 Nije prestao da piše krvljem kajanja retke tuge kroz kazivanja, i šalje ih sa uzdisajima žaljenja, sve dok mu nije došao potpis فتاب عليه – ‘pa mu On primi pokajanje’
Obradovao se Iblis izlaskom Adema 'alejhisselam iz dženneta, ali ne znade da je pad uronjenog u bezdan iza nastambe (dženneta) ustvari uspinjanje (ka džennetu)!

Koliko ima između Allahovog govora: إني جاعل في الأرض خليفة – ‘Ja ću postaviti na Zemlji namjesnika’ i Njegovog govora: اذهب فمن تبعك منهم – ‘odlazi, pa ko se za tobom (Iblisom) povede…’ jer sve što se desilo tada s Ademom 'alejhisselam je tačno ono što se cilja s njegovim postojanjem: ‘kada ne biste griješili’3

O Ademe, ne gubi strpljenje što sam ti rekao ‘izađi iz dženneta’, jer sam upravo zbog tebe i tvojih dobrih potomaka džennet i stvorio;
O Ademe, ti bijaše ulazio kod Mene kako ulaze vladari kod vladara, a danas ulaziš kod Mene kako ulaze robovi kod vladara;
O Ademe, ne gubi strpljenje zbog gutljaja iz čaše posrnuća što bijaše uzrokom tvoje ljepote i pameti – ona je izvadila iz tebe bolest samodopadanja pa si se odjenuo počasnom odjećom robovanja و عسى أن تكرهوا – ‘vi sigurno prezirete nešto a ono dobro po vas’

O Ademe, nisam odredio tvoju nastambu nekome drugome, nego samo te maknuo iz nje da bi upotpunio njezinu izgradnju za tebe, i da bi poslao radnicima robu na trošenje: تتجافى جنوبهم – njihovi se bokovi lišavaju (postelje)’4 . Tako mi Allaha, nije mu pri grijehu koristio ponos اسجدوا – ‘sedždu mu učinite’, niti ugled و علّم آدم – ‘ i On poduči Adema…’ ni odlika: لما خلقت بيديّ – ‘što sam stvorio rukama Svojim’ , niti dika: و نفخت فيه من روحي – ‘i udahnuo (život) u njega od Svog duha’. 5 Samo mu od koristi bijaše poniznost: ربنا ظلمنا أنفسنا – ‘Gospodaru naš, mi smo se prema sebi ogriješili’

Kada je odjenuo štit tevhida na tijelo šukra6 desi se da ga pogodi neprijateljska strijela tamo gdje ne ubija, pa ga ozlijedi, i on staviše na ranu zavoj i daščicu da učvrsti lom, i vrati se kao što je prije bilo. Ustade ranjenik7 kao da nikada ne bijaše pri njemu pad i prevrtanje.

El-Fevaid: 47, 48 ; Dar Ibn Redžeb.

Druženje braće muslimana >>