Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah:

Iskrenost odluke i djela

Ne postoji za roba ništa korisnije od njegove iskrenosti prema svome Gospodaru u svim stvarima, uz iskrenost odluke – pa je iskren prema Allahu u svojoj odluci i svome djelu. Kaže Uzvišeni:

طَاعَةٌ وَقَوْلٌ مَّعْرُوفٌ فَإِذَا عَزَمَ ٱلْأَمْرُ فَلَوْ صَدَقُوا۟ ٱللَّهَ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُمْ ٢١

21 poslušnost i razuman govor! A kada je borba već propisana, bolje bi im bilo da su prema Allahu iskreni.

Muhammed, 21

Sreća Allahovog roba je u iskrenosti odluke i iskrenosti djela. Iskrenost odluke je njezino nastajanje, kategoričnost i nepokolebljivost u njoj. Zapravo odluka biva takva da je ne zagorčava poljuljanost niti ukoravanje. Kada njegova odluka postane iskrena ostaje na čovjeku da ostvari iskrenost djela, a to je da istroši svu duhovnu snagu i uloži i zadnji napor u tome, i da ništa ne izostane od toga u vanjštini i unutrašnjosti čovjeka.
Čvrsta odluka u nijetu ga spriječava od slabosti htijenja i slabosti ambicije, dok ga iskreno djelo spriječava od lijenosti i posustajanja.

Ko bude bio iskren prema Allahu u svim svojim stvarima, Allah mu dadne više od onoga što daje drugima. Ova iskrenost nosi značenje koje je sastavljeno sa ispravnošću ihlasa/iskrenog odnosa prema Allahu, i iskrenošću u osloncu na Allaha. Dakle, najiskreniji ljudi su oni čiji je ihlas/iskren odnos prema Allahu ispravan, i čiji je oslonac na Allaha ispravan. 1

Druženje braće muslimana >>