U suri Kaf je sakupljen početak i kraj, te opis tevhida, tj. Allahove jednoće.

Zaista je u ovoj suri od osnova imana sakupljeno ono što je dovoljno, što liječi (srce) i izbavlja od govora apologetičara, te štiti razumijevanje pojmljivih stvari kod ljudi koji su razumni, jer ona obuhvata potvrdu početka stvaranja, ponovnog stvaranja, tevhida – Allahove jednoće, vjerovjesništva, vjerovanja u meleke, te podjelu ljudi na propale – nesretnike, i pobjednike – sretne, kao i opis prvih i drugih.

Takođe sadrži potvrdu svojstava savršenstva Allahu, te nijekanje od Njega onoga što je suprotno Njegovoj potpunosti od nedostataka i mahana.

Zatim spomen dva kijameta: malog i velikog, te dva svijeta: velikog a to je svijet ahireta, i malog a to je svijet dunjaluka.

U istoj suri je pomen stvaranja čovjeka, njegove smrti, njegovog povratka i stanja pri smrti, kao i stanja u Danu povratka. Zatim, da Allah obuhvata čovjeka sa svake strane, čak i sa strane čovjekovog znanja i došaptavanja duše, i svakog glasa kojeg ispusti – da se svaki njegov glas kojeg izvogori zbrojava, i da će mu Allah sve to isplatiti na Sudnjem danu kada će uz čovjeka biti vodič koji će ga voditi ka Njemu, te svjedok koji svjedoči protiv njega. Pa kada ga vodič konačno dovede reći će:

وَقَالَ قَرِينُهُۥ هَٰذَا مَا لَدَىَّ عَتِيدٌ ٢٣

23 A drug njegov će reći: "Ovaj, pored mene, spreman je."

Qaf, 23

tj. ovo je taj za kojeg si naredio da ga dovedem, evo sam ga doveo. Pa će se reći pri njegovom dovođenju:

أَلْقِيَا فِى جَهَنَّمَ كُلَّ كَفَّارٍ عَنِيدٍ ٢٤

24 "Baci u Džehennem svakog nezahvalnika, inadžiju,

Qaf, 24

– kao kad se dovede zločinac pred vladara pa straža kaže: ovo je taj i taj, doveli smo ga. I onda vladar kaže: vodite ga u zatvor i kaznite ga kako zaslužuje.“ 1

Druženje braće muslimana >>