Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah:

U Musnedu i Sahihu Ebi Hatima zabilježen je hadis od ‘Abdullaha ibn Mes'uda radijellahu 'anhu da je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: 1 „Neće jednog roba pogoditi briga niti tuga a da on kaže: ‘O Allahu, ja sam Tvoj rob, sin Tvog roba i robinje Tvoje, moja kika je u Tvojoj ruci, nada mnom važi Tvoj sud, pravedna je Tvoja odredba meni – molim Te svakim imenom koje Ti pripada, kojim si nazvao Sebe, ili ga objavio u Knjizi Svojoj, ili njemu podučio nekoga od Svojih stvorenja, ili ga zadržao za Sebe u tajnom znanju kod Tebe, da učiniš veličanstveni Kur'an proljećem/životom moga srca, svjetlošču mojih prsa, izgonom moje žalosti i odlaskom moje brige i tuge’ osim da će Allah od njega odagnati njegovu brigu i tugu i zamijeniti mu namjesto toga radošću.“ Rekoše (prisutni): ‘O Allahov Poslaniče, hoćemo li ovo naučiti?’ Odgovori: ‘Svakako, trebalo bi da ko ovo čuje isto i nauči.“ 2
Riječi Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem : „أسألك بكل اسمٍ هو لك – molim Te svakim imenom koje Ti pripada…“ upućuju da se pomen Allahovih imena uzima za sredstvo u obraćanju Njemu, tj. svih Allahovih imena, i onih koje rob poznaje i drugih koje ne zna. Ovo je Allahu najvoljenije sredstvo upućivanja dove jer kao sredstvo sadržava spominjanje Njegovih osobina i djela na koje ustvari ukazuju Njegova imena.
Riječi Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem : „ أن تجعل القرآنَ ربيع قلبي، ونور صدري – da učiniš veličanstveni Kur'an proljećem moga srca, svjetlošču mojih prsa…“ znače sljedeće: الربيع – Er-Rabi'u je kiša u proljeće kojom se oživi zemlja. Poistovjećuje se Kur'an sa ovom kišom jer je život svakog srca zbog Kur'ana. Takođe Allah poredi Kur'an sa kišom, i spaja pojam vode od koje nastaje život općenito sa pojmom svjetlosti usljed koje se pojavljuje osvjetljenje i obasjanje. Tako je spojio između ovoga dvoga u Svojim riječima:

أَنزَلَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مَآءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌۢ بِقَدَرِهَا فَٱحْتَمَلَ ٱلسَّيْلُ زَبَدًا رَّابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِى ٱلنَّارِ ٱبْتِغَآءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَٰعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُۥ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ ٱللَّهُ ٱلْحَقَّ وَٱلْبَٰطِلَ فَأَمَّا ٱلزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَآءً وَأَمَّا مَا يَنفَعُ ٱلنَّاسَ فَيَمْكُثُ فِى ٱلْأَرْضِ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ ٱللَّهُ ٱلْأَمْثَالَ ١٧

17 On spušta kišu s neba, pa rijeke teku koritima s mjerom, i bujica nosi otpatke koji plivaju po površini. I ono što ljudi tope na vatri u želji da dobiju nakit ili oruđe ima također otpatke, slične onima. – Tako Allah navodi primjer za istinu i neistinu; otpaci se odbacuju, dok ono što koristi ljudima ostaje na zemlji. Tako, eto, Allah objašnjava primjere.

Er-Ra'd, 17


مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ ٱلَّذِى ٱسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّآ أَضَآءَتْ مَا حَوْلَهُۥ ذَهَبَ ٱللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِى ظُلُمَٰتٍ لَّا يُبْصِرُونَ ١٧

17 Slični su onima koji potpale vatru, i kad ona osvijetli njihovu okolicu, Allah im oduzme svjetlo i ostavi ih u mraku, i oni ništa ne vide!

El-Bekare, 17


أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ ٱلسَّمَآءِ فِيهِ ظُلُمَٰتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَٰبِعَهُمْ فِىٓ ءَاذَانِهِم مِّنَ ٱلصَّوَٰعِقِ حَذَرَ ٱلْمَوْتِ وَٱللَّهُ مُحِيطٌۢ بِٱلْكَٰفِرِينَ ١٩

19 Ili, oni su nalik na one, koji za vrijeme silnog pljuska s neba, u punom mraku, usred grmljavine i munja, stavljaju zbog gromova prste u uši svoje bojeći se smrti – a nevjernici ne mogu umaći Allahu.

El-Bekare, 19


ٱللَّهُ نُورُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِۦ كَمِشْكَوٰةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ ٱلْمِصْبَاحُ فِى زُجَاجَةٍ ٱلزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّىٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَٰرَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِىٓءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَىٰ نُورٍ يَهْدِى ٱللَّهُ لِنُورِهِۦ مَن يَشَآءُ وَيَضْرِبُ ٱللَّهُ ٱلْأَمْثَٰلَ لِلنَّاسِ وَٱللَّهُ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمٌ ٣٥

35 Allah je izvor svjetlosti nebesa i Zemlje! Primjer svjetlosti Njegove je udubina u zidu u kojoj je svjetiljka, svjetiljka je u kandilju, a kandilj je kao zvijezda blistava koja se užiže blagoslovljenim drvetom maslinovim, i istočnim i zapadnim, čije ulje gotovo da sija kad ga vatra ne dotakne; sama svjetlost nad svjetlošću! Allah vodi ka svjetlosti Svojoj onoga koga On hoće. Allah navodi primjere ljudima, Allah sve dobro zna.

En-Nur, 35


أَلَمْ تَرَ أَنَّ ٱللَّهَ يُزْجِى سَحَابًا ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُۥ ثُمَّ يَجْعَلُهُۥ رُكَامًا فَتَرَى ٱلْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَٰلِهِۦ وَيُنَزِّلُ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِيهَا مِنۢ بَرَدٍ فَيُصِيبُ بِهِۦ مَن يَشَآءُ وَيَصْرِفُهُۥ عَن مَّن يَشَآءُ يَكَادُ سَنَا بَرْقِهِۦ يَذْهَبُ بِٱلْأَبْصَٰرِ ٤٣

43 Zar ne vidiš da Allah razgoni oblake, i onda ih spaja i jedne nad drugima gomila, pa ti vidiš kišu kako iz njih pada; On s neba, iz oblaka veličine brda, spušta grad, pa njime koga hoće pogodi, a koga hoće poštedi – bljesak munje Njegove gotovo da oduzme vid.

En-Nur, 43

Ova dova sadržava molbu Allahu da oživi njegovo srce sa proljetnom kišom Kur'ana, i osvjetli Kur'anom njegova prsa, pa mu se sastave zajedno život i svjetlost. Rekao je Uzvišeni:

أَوَمَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَٰهُ وَجَعَلْنَا لَهُۥ نُورًا يَمْشِى بِهِۦ فِى ٱلنَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُۥ فِى ٱلظُّلُمَٰتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَٰفِرِينَ مَا كَانُوا۟ يَعْمَلُونَ ١٢٢

122 Zar je onaj koji je bio u zabludi, a kome smo Mi dali život i svjetlo pomoću kojeg se među ljudima kreće, kao onaj koji je u tminama iz kojih ne izlazi? A nevjernicima se čini lijepim to što oni rade.

El-En'am, 122


Pošto su prsa prostranija od srca biva da svjetlost nastala u njima cirkuliše od prsa ka srcu, jer se pojavila tamo gdje je šire od srca. I s obzirom da je život tijela i svih organa usljed života u srcu biva da život kola iz srca prema prsima a zatim ka organima – zato se u dovi traži život za srce usljed proljetne kiše (tj.Kur'ana) koji je osnovna komponenta ovog života. Zato što su žalost, briga i tuga nasuprot života u srcu i njegova osvjetljenja, u dovi se moli da nestanak ovoga bude uzrokom Kur'ana jer je tako najpreče da se isto ne vrati. Međutim, ako ovo prođe usljed nečega mimo Kur'ana, poput zdravlja, dunjaluka, ugleda, žene ili djeteta, onda će se isto vratiti sa prolaskom spomenutog. Neugodnost koja se izlaže na srce iz događaja koji su minuli izrađa žalost, ako je to pak iz domena budućnosti onda izrađa brigu, a ako je iz kruga trenutačnih problema izrađa tugu – a Allah najbolje zna.

3
Druženje braće muslimana >>