Nevjernik je šejtanov saučesnik protiv Allaha

Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah:

U vezi riječi Uzvišenog (u prijevodu): „Nevjernik je šejtanov saučesnik protiv njegovog Gospodara.“ (25:55) 1

Ovo je od najsuptilnijih Kur'anskih izražavanja i ujedno najčasnijih značenja, i da je vjernik uvijek sa Allahom naspram i protiv svoje duše, strasti, šejtana i svakog neprijatelja svoga Gospodara. Ovu ulogu ima vjernik s obzirom na suštinu svoga bića da pripada Allahovoj stranci, Njegovoj vojsci i Njegovim evlijama. Otuda je vjernik sa Allahom protiv vlastitog neprijatelja, i unutarnjeg i vanjskog, bori se sa svima njima, ispoljava im neprijateljstvo i rasrđuje ih radi Allaha. Poput toga svita kralja je predana njemu u borbi protiv njegovih neprijatelja, dočim su oni koji su daleko od kralja nezaposleni oko toga, odnosno ne brigaju oko tih pitanja. Tako je nevjernik sa svojim šejtanom, dušom i prohtjevima protivnik svoga Gospodara.

Izrazi prvih generacija u vezi ove teme se kreću na sljedeći način:

Spominje Ibn Ebi Hatim rahimehullah prenoseći od ‘Ataa ibn Dinara rahimehullah a on od Se'id ibn Džubejra rahimehullah da je rekao: „Nevjernik pomaže šejtana protiv svoga Gospodara neprijateljstvom (prema islamu) i širkom.“2

Rekao je Lejs rahimehullah prenoseći od Mudžahida rahimehullah koji kaže: „Nevjernik pomaže šejtana griješenjem Allahu i podupire ga kroz grijeh.“ 3

Rekao je Zejd ibn Eslem rahimehullah: „Nevjernik je pomagač šejtanu, tj. predan i posvećen šejtanu. Značenje ovoga je da nevjernik predan svome neprijatelju (tj.šejtanu) 4 pomažući ga griješenjem i širkom Allahu. Tako biva zajedno sa svojim neprijateljem (šejtanom) pomagač njemu u stvarima koje izazivaju srdžbu njegovog Gospodara. Onaj posebni odnos koji ima vjernik sa svojim Gospodarom i svojim Bogom – isti takav odnos nastaje između nevjernika – razvratnika i šejtana, te naspram njegove duše, strasti i božanstava kojima se približava. Zbog toga je ovaj ajet otpočeo: „Oni obožavaju mimo Allaha ono što im ne može ni koristiti niti štetiti.“ Spomenuto obožavanje je prijateljovanje, ljubav i zadovoljstvo sa onime što obožavaju, a to podrazumjeva poseban prisni odnos (sa gore spomenutim) zbog čega iskazuju podršku i pomoć Allahovim neprijateljima u suprotstavljanju Allahu, oponiranju Njemu i izazivanju Njegove srdžbe. Ovo je nasuprot prakse Allahovog evlije koji je sa Allahom protiv svoje duše, šejtana i strasti. Ovo značenje je iz riznica Kur'anskih – za onoga ko ih razumije i shvata. A od Allaha je uspjeh.5

Navigacija serijalom<< Uputa je srodnik milosti, a zabluda srodnik nesrećeZnakovi sreće i nesreće >>

  1. وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ مَا لَا يَنفَعُهُمْ وَلَا يَضُرُّهُمْ ۗ وَكَانَ ٱلْكَافِرُ عَلَىٰ رَبِّهِۦ ظَهِيرًا
    ٥٥

    55
    Umjesto Allahu oni se klanjaju onima koji nisu u stanju neku korist im pribaviti, niti od njih kakvu štetu otkloniti. Nevjernik je šejtanov saučesnik protiv njegovog Gospodara,

    Al-Furqane, 55

  2. Predaju bilježi Ibn Ebi Hatim (15281), u njezinom lancu se nalazi Ibnu Lehij'ah, a on je slab prenosioc.

  3. Predaja je hasen shodno ostalim predajama koje je pojačavaju. Bilježi je Et-Taberi u svome tefsiru (26/19/11) i Ibn Ebi Hatim (15282).

  4. op.prev. šejtan se naziva čovjekovim neprijateljem zbog riječi Uzvišenog:

    إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَٱتَّخِذُوهُ عَدُوًّا ۚ إِنَّمَا يَدْعُوا۟ حِزْبَهُۥ لِيَكُونُوا۟ مِنْ أَصْحَٰبِ ٱلسَّعِيرِ
    ٦

    6
    Šejtan je, uistinu, vaš neprijatelj, pa ga takvim i smatrajte! On poziva pristaše svoje da budu stanovnici u vatri.

    Fatir, 6

    .

  5. El-Fevaid: 101,102; Dar Ibn Redžeb.