Hadis

23. Da je Musa živ ne bi mu preostalo ništa osim da me slijedi

Ovo je . dio od 45 u serijalu Četrdeset hadisa o odgoju i menhedžu

Od Džabira ibn Abdullaha radijellahu 'anhuma da je Omer ibnu-l-Hattab radijellahu 'anhu došao Vjerovjesniku  sallallahu 'alejhi ve sellem sa knjigom (listovima) koju je našao kod nekih sljedbenika Knjige (Jevreja) pa ju je pročitao Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem, rasrdio se i kazao:
„Zar ste se zapanjili tome o sine Hattabov? Tako mi Onoga u Čijoj je ruci moja duša, došao sam vam sa njom kao sunce čistom. Ne pitajte ih o bilo čemu, pa da vas obavijeste o istini i vi je poreknete, ili o laži pa u nju povjerujete. Tako mi Onoga u Čijoj je ruci moja duša, da je Musa 'alejhisselam živ ne bi mu preostalo ništa osim da me slijedi“ 1

Iz hadisa se zaključuje:

  • Upozorenje na gledanje i iščitavanje knjiga koje sadrže zablude;

Rekao je imam Ibn Kajjim rahimehullah: Rekao je El-Mervezi rahimehullah: Kazao sam Ahmedu rahimehullah: „Posudio sam knjigu čija sadržina su neke rđave stvari, pa da li ću je zapaliti? Rekao je: Da. Zaista je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem vidio u ruci Omera radijellahu 'anhu knjigu/listove koju je prepisao iz Tevrata pa ga je zadivilo to što se podudara sa Kur'anom. Pa je poblijedjelo Vjerovjesnikovo sallallahu 'alejhi ve sellem lice sve dok Omer radijellahu 'anhu nije otišao s tim hartijama do peći i bacio ih u nju.
Kaže Ibn Kajjim rahimehullah: Pa kako bi bilo kad bi Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem vidio ono što je napisano nakon njega od knjiga koje se suprotstavljaju onome što je u Kur'anu i sunnetu?! Od Allaha 'azze we dželle samo pomoć tražimo. 2

Zatim je, spomenuvši predaje o kuđenju štetnih knjiga, Ibn Kajjim rahimehullah rekao: Cilja se to da knjige koje sadrže laž i novotarije treba uništiti. Preče je njihovo uništavanje nego raznih sredstava zabave, muzičkih instrumenata i posuda za (isključivo) alkoholna pića, jer je šteta od takve literature veća nego šteta svega navedenog.“ 3

Kažem (tj.autor): Pitao sam imama Ibn Baza rahimehullah o osobi koja nađe knjigu novotarija ili širka, a zna da je nečije vlasništvo, – da li može da je zapali?
Odgovorio je: „Ako ima nadležnost za to, neka to uradi, ako nema vlast nad time, onda neka to pitanje uputi na onoga ko za to ima nadležnost.“ 4

Od stvari koje podrazumjeva upozorenja na pogrešnu literaturu jeste i gledanje televizijskih kanala koji plasiraju šubhe/zbunjujući sadržaj, ili podstiču (rasplamsavanje) strasti; takvih bi se hitno trebalo otarasit’. Isto važi i za slušanje takvih radio stanica. Naime, uticaj ovakvih tv kanala i radio emisija je poput uticaja štetnih knjiga, ako nije i izraženiji. Zapravo, njihov uticaj je žešći, jer se kaže: „Nije isto čuti kao i vidjeti“.

Kako god, ovo troje5 – ozloglašene knjige, tv i radio kanali – su od najvećih vrata zla; ulijevaju sumnju u akidu, ruše vrijednosti, grade poroke i niskost, bave se bestidnošću, drskošću i muzikom, bore se protiv porodice i stidljivosti. Koliko su samo oborili lovine u svojim obrocima/djelovanjima? I koliko je samo potrajao njihov ulov taocem zatvora (od istine) i lanaca (od ispravnih djela)?!
Stoga je na onome ko je ovime iskušan da požuri u napuštanju toga, a Allah 'azze we dželle je blag prema svojim robovima, kao što On Uzvišeni kaže:

وَإِنِّى لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ صَٰلِحًا ثُمَّ ٱهْتَدَىٰ ٨٢

82 Ja ću sigurno oprostiti onome koji se pokaje i uzvjeruje i dobra djela čini, i koji zatim na Pravome putu istraje."

Ta-Ha, 82

  • Vezanost za Kur'an i sunnet u neovisnosti od prethodnih knjiga/objava;
  • Ozbiljnost fitne/iskušenja šubhama/nejasnoćama (u vjeri);
  • Podudarnost sunneta sa Kur'anom u pitanjima vrijednovanja vjerovjesnika 'alejhimusselam, kao što je u Allahovim riječima:

    تِلْكَ ٱلرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ ٱللَّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَٰتٍ وَءَاتَيْنَا عِيسَى ٱبْنَ مَرْيَمَ ٱلْبَيِّنَٰتِ وَأَيَّدْنَٰهُ بِرُوحِ ٱلْقُدُسِ وَلَوْ شَآءَ ٱللَّهُ مَا ٱقْتَتَلَ ٱلَّذِينَ مِنۢ بَعْدِهِم مِّنۢ بَعْدِ مَا جَآءَتْهُمُ ٱلْبَيِّنَٰتُ وَلَٰكِنِ ٱخْتَلَفُوا۟ فَمِنْهُم مَّنْ ءَامَنَ وَمِنْهُم مَّن كَفَرَ وَلَوْ شَآءَ ٱللَّهُ مَا ٱقْتَتَلُوا۟ وَلَٰكِنَّ ٱللَّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ ٢٥٣

    253 Neke od tih poslanika odlikovali smo više nego druge. S nekima od njih je Allah govorio, a neke je za više stepeni izdigao. A Isau, sinu Merjeminu, jasne smo dokaze dali i Džibrilom ga podržali. Da je Allah htio, ne bi se međusobno onī poslije njih ubijali, kad su im jasni dokazi već došli, ali oni su se razišli; neki od njih su vjerovali, a neki su poricali. A da je Allah htio, oni se ne bi međusobno ubijali, ali Allah radi ono što On želi.

    El-Bekare, 253

  • Vrijednost našeg vjerovjesnika Muhammeda sallallahu 'alejhi ve sellem;
  • Vrijednost Musaa 'alejhisselam ;
  • Sveobuhvatnost poslanstva našeg Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem , te da je njegov šerijat derogirajući za sve što mu je prethodilo (od vjerozakona)