Od Aiše radijellahu ‘anha da je rekla: “Ušla je grupa Jevreja kod Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem, pa su rekli: ‘Neka je propast (es-sam) na tebe.’ Rekla sam: ‘Naprotiv, neka je na vas propast i prokletstvo!’ Pa reče Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: ‘O Aiša, doista je Allah blag i voli blagost u svim stvarima.’ Rekoh: ‘Zar nisi čuo šta su (Jevreji) rekli?’ Reče: ‘Kazao sam „(neka je) i na vas.'“
Ovo je rivajet kod Buharije, a kod Muslima stoji:
“Rekao je Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: ‘O Aiša, zaista je Allah blag i voli blagost, i daje sa blagošću što ne daje sa gruboćom (žestinom), i što ne daje sa bilo čime drugim.'”
Iz hadisa se razumije:
- Riječi Jevreja „neka je propast (es-sam) na tebe“ svjedoči da su Jevreji narod laži. Namjesto riječi selam rekli su drugu, po zvuku sličnu, a po značenju dijametralno suprotnu.
- Veličina mržnje koju Jevreji imaju i nose prema Vjerovjesniku s.a.v.s;
- Kada znamo da su neprijatelji islama vrijeđali Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem za vrijeme njegova života, onda nije nimalo strano i čudno da napadaju na islam, Kur'an i Poslanika s.a.v.s nakon njegove smrti;
- Da će mrzitelj Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem biti bez pomena (ar.ebter), kao što je to rekao Uzvišeni:„onaj koji tebe mrzi sigurno će bez pomena ostati„ (El-Kevser:3);
- Kaže imam ibn Kesir: mušrici su, iz svog neznanja, pogrešno pretpostavili da će Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem, kada umru njegovi sinovi, ostati bez pomena! Naprotiv i nikako! Allah je učinio trajnim njegov pomen pred očima svih svjedoka, i odredio je šerijat objavljen njemu da važi svim robovima, i da traje neprestano dovijeka, i tako sve do dana proživljenja i povratka, – neka su salavat i selam od Allaha na njega stalno do Dana kada ljudi budu jedni druge međusobno dozivali;
- Ozbiljnost spletki koje preduzimaju sljedbenici zablude, i da takvi ezijete vjernike čak i usred kuće;
- Riječi „doista je Allah blag i voli blagost u svim stvarima“ upućuju na to da u svim stvarima čovjek treba dobro odmjerit istu a zatim zauzeti eksplicitan stav;
- Ovo ukazuje i da je blagost u svemu pohvalna, kao što je, nasuprot toga, požurivanje pokuđeno;
- Isto je dokaz o potvrdi osobine blagosti i ljubavi Allahu Uzvišenom;
- Poslanikove riječi „ i daje sa blagošću što ne daje sa gruboćom (žestinom), i što ne daje sa bilo čime drugim“ kazuju da će zadobijanje koristi i hajra doći sa blagošću, i od strane pozivača, i od strane koga se poziva. Takođe, da šteta grubosti i neodmjerenosti u pozivanju ljudi spriječava i pozivača i onoga koga se poziva od mnogog dobra.
Comments