Hadis

37.Ovo je pravi put moj pa se njega držite

Ovo je . dio od 45 u serijalu Četrdeset hadisa o odgoju i menhedžu

Prenosi se od Abdullaha Ibn Mes'uda radijellahu 'anhu da je rekao: „Nacrtao nam je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem crtu, i zatim rekao: Ovo je Allahov put. Zatim je povukao nekoliko crta s desna i s lijeva i onda je rekao: Ovo su putevi, – dodaje: različiti i sporadični -, na svakom od tih puteva je šejtan i poziva njemu, a zatim je proučio (u prijevodu): „ I doista, ovo je pravi put moj, pa se njega držite i druge puteve ne slijedite, pa da vas odvoji od puta Njegova.” 1 .“ 2

 

Iz hadisa se zaključuje:

 

  •  Riječi: “Nacrtao nam je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem crtu, i zatim rekao: ovo je Allahov put. Zatim je povukao nekoliko crta“ ukazuju na raznovrsnost načina u pojašnjavanju znanja ljudima;

 

  •   Riječi: “ i zatim je rekao: Ovo je Allahov put“ jasno govore da je put istine jedan;
  • Da su propisi šerijata pritvrđeni i validni unatoč razlikama vremenskih razdoblja i geografskih područja;
  • Da se spoznaja istine vraća na poznavanje šerijatskih propisa zasnovanih na uputi Muhammeda sallallahu 'alejhi ve sellem ;

 

  •  Riječi: “Zatim je povukao nekoliko crta s desna i s lijeva i onda je rekao: ovo su putevi.“ Ovo je dokaz da postoji mnoštvo puteva zablude;
  • Zajednički stav svih pravaca sljedbenika zablude jeste kontriranje putu istine uprkos raznolikosti njihovih ogranaka u slijeđenju pokvarenosti i strasti;

 

  •  Riječi: “na svakom od tih puteva je šejtan koji poziva ka njemu“ su dokaz o postojanju velikog broja pozivača ka neistini;

 

  • Da su pozivači ka neistini ustvari šejtani u ljudskom obliku, i da su njihovi najveći pomagači njihova braća od šejtana među džinnima.

    وَإِخْوَٰنُهُمْ يَمُدُّونَهُمْ فِى ٱلْغَىِّ ثُمَّ لَا يُقْصِرُونَ ٢٠٢

    202 dok prijatelje šejtanove šejtani podržavaju u zabludi i oni ne dolaze sebi.

    El-A'raf, 202


    Dakle, obje skupine su se okupile u suprostavljanju pozivu svih vjerovjesnika 'alejhimusselam

    وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِىٍّ عَدُوًّا شَيَٰطِينَ ٱلْإِنسِ وَٱلْجِنِّ يُوحِى بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ ٱلْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَآءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ ١١٢

    112 Tako smo svakom vjerovjesniku neprijatelje određivali, šejtane u vidu ljudi i džina koji su jedni drugima kićene besjede govorili da bi ih obmanuli – a da je Gospodar tvoj htio, oni to ne bi učinili; zato ti ostavi njih, i ono što izmišljaju –

    El-En'am, 112

 

  •  Riječi: „zatim je proučio: „i zaista ovo je pravi put moj pa se njega držite i druge puteve ne slijedite, pa da vas odvoji od puta Njegova.“ Ovo upućuje da navođenje za dokaz (kur'anskih i hadiskih) tekstova u obraćanju ljudima i njihovom pozivanju je od najvećih uzroka uticaja na njih.

    نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَآ أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِٱلْقُرْءَانِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ ٤٥

    45 Mi dobro znamo šta oni govore; ti ih ne možeš prisiliti, nego podsjeti Kur'anom onoga koji se prijetnje Moje boji!

    Qaf, 45

 

  •  U ovome je se vidi podudarnost sunneta sa Kur'anom i da sunnet potvđuje ono što je došlo u Kur'anu

    هُوَ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَيْكَ ٱلْكِتَٰبَ مِنْهُ ءَايَٰتٌ مُّحْكَمَٰتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلْكِتَٰبِ وَأُخَرُ مُتَشَٰبِهَٰتٌ فَأَمَّا ٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَٰبَهَ مِنْهُ ٱبْتِغَآءَ ٱلْفِتْنَةِ وَٱبْتِغَآءَ تَأْوِيلِهِۦ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُۥٓ إِلَّا ٱللَّهُ وَٱلرَّٰسِخُونَ فِى ٱلْعِلْمِ يَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِۦ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّآ أُو۟لُوا۟ ٱلْأَلْبَٰبِ ٧

    7 On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju.

    Alu-Imran, 7

 

  • U hadisu je dokaz da je obaveza na onima koji pozivaju u hajr, da se pridržavaju menhedža/puta istine i da proniknu u svojoj stvari, i da njihovo polazište u pozivanju ljudi bude menhedž/pravac Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem , te da se ne obmanu mnoštvom raznih poziva i voljom za rad njihovih sljedbenika, sve dok sve to ne predoče na vagu menhedža/pravca Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem ;
  •  Šerijat je vaga stvari sviju I svjedokom ogranaka i osnova sviju.