Stid Allahovog Poslanika

Članci u serijalu:

Muhammed ibn Džemil Zejnu

Stid Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem

Rekao je Allah Uzvišeni:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ لَا تَدْخُلُوا۟ بُيُوتَ ٱلنَّبِىِّ إِلَّآ أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيْرَ نَٰظِرِينَ إِنَىٰهُ وَلَٰكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَٱدْخُلُوا۟ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَٱنتَشِرُوا۟ وَلَا مُسْتَـْٔنِسِينَ لِحَدِيثٍ ۚ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ يُؤْذِى ٱلنَّبِىَّ فَيَسْتَحْىِۦ مِنكُمْ ۖ وَٱللَّهُ لَا يَسْتَحْىِۦ مِنَ ٱلْحَقِّ ۚ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَٰعًا فَسْـَٔلُوهُنَّ مِن وَرَآءِ حِجَابٍ ۚ ذَٰلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ ۚ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا۟ رَسُولَ ٱللَّهِ وَلَآ أَن تَنكِحُوٓا۟ أَزْوَٰجَهُۥ مِنۢ بَعْدِهِۦٓ أَبَدًا ۚ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ عِندَ ٱللَّهِ عَظِيمًا ٥٣

53 O vjernici, ne ulazite u sobe Vjerovjesnikove, osim ako vam se dopusti radi jela, ali ne da čekate da se ono zgotovi; tek kad budete pozvani, onda uđite, i pošto jedete, raziđite se ne upuštajući se jedni sa drugima u razgovor. To smeta Vjerovjesniku, a on se stidi da vam to rekne, a Allah se ne stidi istine. A ako od njih nešto tražite, tražite to od njih iza zastora. To je čistije i za vaša i za njihova srca. Vama nije dopušteno da Allahova Poslanika uznemirujete niti da se ženama njegovim poslije smrti njegove ikada oženite. To bi, uistinu, kod Allaha, bio velik grijeh!

Al-Ahzab, 53

„Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je bio stidniji od djevice u svojoj odaji, a kada bi nešto prezirao to bi prepoznali na njegovom licu.“ 1

Rekao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: „Stid je od imana.“ i „Stid je svako dobro.“ 2

I rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem: „Stid je od imana, a iman je u džennetu; vulgarnost je od surovosti, a surovost je u vatri.“ 3

„Stid i vjerovanje su parci koji idu skupa, pa kada se uzdigne jedno uzdigne se i drugo (od čovjeka).“ 4
„Stid ne donosi osim dobro.“ 5

Pročitajte:  34. Ružan li si ti govornik!

„Stid i suzdržanost od govora su dva ogranka vjerovanja, a bestidnost i retoričko izlaganje su ogranci licemjerstva.“ 6
El-Beza/ Bestidnost je razvratan govor, a El-Bejan/ retorika je prepuštenost govoru i udubljivanje u nj.iz dvoličnosti. Značenje ovoga jeste da su stid i uzdržavanje od mnogo govora od ogranaka imana, a bezobraznost i uvijanje ustima u govoru od ogranka licemjerstva.

Prenosi se od Ja'la ibn Umejjeta radijellahu 'anhu da je rekao: „Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je vidio nekog čovjeka kako se kupa na otvorenom mjestu, pa se popeo na minber, zahvalio se Allahu i donio riječi hvale i veličanja na Allaha, a zatim rekao: ‘Zaista se Allah stidi i On je Taj koji sakriva (sramote), On voli stidljivost i pokrivanje (mahana i sramota), pa kada se neko od vas kupa neka se zakloni (od drugih).'“ 7

I rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem: „Zaista svaka vjera ima svoj ahlak, i zaista je ahlak islama stidljivost.“ 8

Takođe je rekao sallallahu 'alejhi ve sellem: „Uistinu je od onoga što su zapamtili ljudi od govora prvih vjerovjesnika: ‘Ako se ne stidiš, čini šta hoćeš.'“ 9

Takođe je rekao sallallahu 'alejhi ve sellem: „Vjerovanje je sedamdeset i nekoliko, ili šesdeset i nekoliko ogranaka. Najbolji ogranak su riječi la ilahe illellah, a najniži je uklanjanje prepreke sa puta. I stid je ogranak od vjerovanja.“ 10

Prenosi se od Salima ibn ‘Abdullaha radijellahu 'anhuma a on od svog oca (tj.Abdullaha ibn Omera) koji kaže: „Prošao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem pored nekog čovjeka koji je savjetovao svoga brata u vezi stida, pa mu je Allahov Poslanik rekao: ‘Ostavi ga! Zaista je stid dio vjerovanja.'“ 11

Prenosi se od Enesa radijellahu 'anhu da je rekao: „Rekao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: ‘Nije se našla bestidnost u bilo čemu ikada osim da je to unakazala, niti se našao stid u bilo čemu ikada osim da je to uljepšao.“ 12

Pročitajte:  18. O Mu'az, je li to ljude iskušavaš
Navigacija serijalom<< Plemenitost Allahovog PoslanikaIz edeba Allahovog Poslanika >>

  1. Hadis bilježe imami Buharija i Muslim.

  2. Hadise bilježi imam Muslim.

  3. Hadis bilježi imam Tirmizi i drugi, i kaže da je hasen sahih..

  4. Hadis bilježe imami El-Hakim i El-Bejheki, a Albani ga ocjenjuje vjerodostojnim.

  5. Hadis bilježe imami Buharija i Muslim.

  6. Hadis bilježi imam Ahmed i drugi, a vjerodostojnim ga ocjenjuju Ez-Zehebi i šejh Albani.

  7. Hadis bilježi imam Ahmed i drugi. Albani u djelu Miškatu-l-mesabih ocjenjuje dobrim jegov lanac prenosilaca.

  8. Hadis bilježi imam Ibn Madže. Hadis je hasen.

  9. Hadis bilježi imam Buharija.

  10. Hadis bilježi imam Muslim.

  11. Hadis bilježe imami Buharija i Muslim.

  12. Hadis bilježi imam Et-Tirmizi i drugi. Recenzent djela Šerhu-s-sunneh kaže da je nj.lanac prenosioca vjerodostojan.