Pitanje:
Kakav je propis kada osoba klanja u nekoj zemlji po izvjesnoj vaktiji, a zatm se nakon nekog vremena ispostavi da npr. jacijski i sabah namaz nastupaju prije vremena naznačenog u vaktiji…. ?

Odgovor:
Zahvala pripada Allahu, i neka su salavat i selam na našeg Vjerovjesnika, njegovu porodicu i sve njegove ashabe.

Ako ciljaš da jacija i sabah nastupaju prije vremena upisanog na vaktiji , onda nema nikakve sumnje da, kada si klanjao po vremenu naznačenom u vaktiji, ustvario si klanjao nakon što je vrijeme namaza uistinu nastupilo. Ako ciljaš pod vremenom naznačenim u vaktiji da isto ne predstavlja pravo vrijeme nastupa namaza, onda važi da ko otklanja namaz a zatim sazna da je klanjao prije nastupa vremena dotičnog namaza, obavezuje se da isti namaz ponovi jer je nastup namaskog vremena uslov za ispravnost namaza. Stoga, kada osobi postane jasno da je klanjala prije namaskog vremena namaz joj nije valjan.

Jacijski namaz počinje sa nestankom crvenog rumenila (na nebu nakon zalaska sunca), a sabah nastupa sa pojavom prave zore, a to je prostrana bjelina na horizontu od sjevera ka jugu (tj. na istoku). Otuda, kada neko klanja sabah ili jaciju prije nastupa njihovog vremena takav namaz nije ispravan. Shodno rečenom, kada je osoba o kojoj je riječ ubjeđena da je klanjala namaz prije nastupa nj.vremena, onda će ponoviti sve namaze koje je obavila prije namaskog vremena. Međutim, ako je ova stvar puka vesvesa (šejtansko došaptavanje) onda nije dužan ništa ponoviti.

Što se tiče pitanja postojanja više vaktija, i po kojoj se treba klanjati – tu važi osnova da namaska vremena počinju i završavaju se po znakovima koje je postavio Zakonodavac, a ne da se računa po vaktijima ! Ipak nema smetnje da se osloni na vaktije kada ih nadgledaju oni u čiju vjeru i znanje imamo povjerenja. Zatim, prilikom razilaženja između namaskih vaktija u pogledu nastupa namaza postupaćemo po vaktiji koja pokazuje nastup namaza u okašnjelom vremenu (tj.tada je namaz sigurno nastupio)

Nećemo kriti kako osjećamo da brata koji ovo zapitkuje pobuđuje na upit vesvesa, jer su prethodila neka njegova pitanja koja ukazuju da je pogođen žestokim vesvesama, pa ga stoga savjetujemo da se ne obazire na sve ovo i posve zaključa ova vrata vesvesa, jer je to, uistinu, zlo koje se brzo rasprostrani.

A Allah najbolje zna.

Prijevod sa:
https://www.islamweb.net/ar/fatwa/178295/%D8%AD%D9%83%D9%85-%D9%85%D9%86-%D8%B5%D9%84%D9%89-%D8%AB%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A3%D9%86%D9%87-%D8%B5%D9%84%D9%89-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%82%D8%AA

<< Osmi uzrok ustajanja na sabah namaz<< Sedmi uzrok ustajanja na sabah namaz<< Šesti uzrok ustajanja na sabah namaz<< Peti uzrok ustajanja na sabah namaz<< Četvrti uzrok prisustvovanja sabah namazu<< Treći uzrok prisustvovanja sabah namazu<< Drugi uzrok prisustvovanja sabah namazu<< Prvi uzrok ustajanja na sabah namaz<< Deveta posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Osma posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Sedma posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Šesta posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Peta posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Četvrta posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Treća posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Druga posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Prva posljedica izostajanja sa sabah namaza<< Izostajanje iz džemata na sabah namazu – Uvod Klanjao namaz ne znajući da njegovo vrijeme nije nastupilo >>