Aktuelno

Pokrenuti razgovori između IZ BiH i muslimana sela Ošve kod Maglaja

Nakon duže stagnacije u komunikaciji sa pretstavncima IZ, mi iz džemata Ošve, konačno smo ostvarili kontakt sa Zeničkim muftijom ef.Dautovićem i sa glavnim imamom medžlisa Maglaj. Na sastanku su prisustvovali i još neki djelatnici IZ. Sastanak je protekao u korektnoj atmosferi i naglašavam da ni za trenutak nismo bili oslovljavani sa „paradžemat“ već se sa našim pretstavnikom ophodilo korektno i u okvirima islamskog bontona.

Pretstavnici muftijstva nisu koristili naredbodavne ili ultimativne izraze u toku iznošenja stavova i prijedloga. Muftija je naglasio da je odaziv na ovaj sastanak u potpunosti slobodna volja pojedinca i džemata. Dobio sam dovoljno prostora da prisutne upoznam sa našim aktivnostima i naglasio sam da nas, u proteklih pet godina, niko od pretstavnika IZ nije udostojio posjetom a kamoli razgovorom. O političkoj eliti nema ni govora jer za njih mi, običan narod, i ne postojimo. Ali zato su nas predstavnici kojekakvih stranih obaviještajnih službi redovno posjećivali i nikada nam nije uskraćeno njihovo suvišno i ničim opravdano prisustvo u našim sredinama.

Epicentar razgovora sam usmjerio ka raznim budalaštinama koje u javnosti kolutaju o Ošvama. Pokušali smo pojasniti klevetu u vezi tekfira i namjerno nam imputiranje istog u nedozvoljenom šerijatskom kontekstu. Istakli smo i izuzetno štetan uticaj zbog ispada pojedinaca-simpatizera radikalnih pogleda koji su nam se po automatizmu, bez ikakvih dokaza, svakodnevno pripisivali od strane određenih medija,a sa kojima smo mi imali najviše problema. Predložili smo muftiji da se odmah prestane sa etiketiranjem našeg djelovanja jer bi se na taj način uskratilo zadovoljstvo mrziteljima islama i bošnjačkog dijaloga i jedinstva. Bolje je razgovarati deset godina nego li se svađati deset minuta.

Kroz razgovor smo zaključili da je većina lažnih informacija o našoj metodologiji djelovanja do pretstavnika IZ došlo putem nekih „selefija“ koji su totalno neupoznati sa određenim pitanjima islamskog vjerovanja i misionarstva.

Preko našeg predstavnika, Izeta Hadžića, smo kategorički tražili da se, u slučaju sporazuma i dogovora, ne dozvoli edukativna dijelatnost unutar našeg džemata od strane tih istih „selefija“ koji su nas do jučer ubjeđivali i učili o čemu svjedoče mnoga njihova audio izdanja, knjige prevedene na bosanski jezik… da je IZ, zbog pogrešne akide,kako su nam govorili, izvor svih problema a danas to isto govore o nama. Niko nam ne garantuje da takvi ljudi neće ponovo promijeniti njihov stav u narednih deset godina kao što su ga mnogo puta mijenjali u proteklih petnaest godina.

Mi nećemo biti licemjerni pa da se IZ-u priključimo samo zbog nekakvog straha i da nam ta institucija posluži samo kao paravan naše aktivnosti i da se istovremeno pozivamo na nju kako bi sebe zaštitili neželjenih situacija i pretnji koje su nam upućene. Postavljamo pitanje onima što su glavom bez obzira biježali u naručje IZ zbog straha od pritiska i neopravdanog terora, kako će postupiti u situaciji ako IZ potpuno izgubi kredibilitet i autoritet pred državnim aparatima? Hoće li potražiti neku novu instituciju iza koje će se sakriti!?

Ukoliko se dogovorimo sa IZ-om, onda će naše pripajanje biti iskreno i sigurno ćemo ponuditi iskustvo i korisno znanje i to sve u okvirima Kur’ana i suneta, inšaAllah. Potražili smo i objašnjenje kako to naše djelovanje djeluje destruktivno i štetno po jedinstvo i zajednicu Bošnjaka u BiH. To je mnogo ponavljana fraza na koju nismo dobili bar zasad,nikakav odgovor. Nadamo se da će i daljni razgovori poprimiti pozitivan ton i da će se ova naša dogodovština završiti na obostrano zadovoljstvo.

U potpisu ispred džemata Ošve:

Izet Hadžić 16.03.2016god.

<< Otvoreno pismo Rijasetu IZ povodom isteka ultimatuma Saopštenje nezavisnog džemata Dubnica upućeno tuzlanskom muftijstvu >>