Ovo je . dio od 12 u serijalu Odgovori na šubhe (nejasnoće) suvremenika

Znaci slabog imana (drugi dio)

  1. Radost zbog nedaće koja pogodi muslimane

Ovo ukazuje na slabost imana zbog hadisa Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem : „Niko od vas neće vjerovati sve dok ne bude volio svome bratu isto što i sebi.“ 1

Rekao je Ibn Mes'ud radijellahu 'anhu : „Nemojte se neprijateljski odnositi prema Allahovim blagodatima!“ Na to mu neko reče: ‘A ko se to neprijateljski odnosi prema blagodatima Allahovim?’ Odgovori: „Oni koji zavide ljudima na onome što im je Allah podario iz Svog obilja.“

Upravo tako! Zaista nije skriveno da onaj ko se raduje nedaći što zadesi muslimane ustvari priželjkuje da Allahova blagodat od njih nestane.

Rečeno je o zavisti u stihovima:

„Reci onome koji je prema meni zavidan

znaš li prema kome si ružno postupio?

Loše si se prema Allahu u Njegovom sudu ponio

Kada nisi zadovoljan sa mnom onim što je On podario“

 

  1. Da muslimanom ovlada pohlepa i škrtost

Rekao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem : „Neće se nikada sastati prašina na Allahovom putu i dim džehenemski u utrobi nekog roba, niti će se ikada sastati pohlepa i iman u srcu jednog roba.“ 2

Nije skriveno da dominacija škrtosti nad dušom insana osuši prste njegovih ruku od davanja, jer se šrtac boji siromaštva. Međutim, Allahove riznice su pune, i  Allah je obećao onome ko udjeljuje na Njegovom putu i radi Njegova zadovoljstva da će mu to nadomjestiti. Kaže Uzvišeni:

قُلْ إِنَّ رَبِّى يَبْسُطُ ٱلرِّزْقَ لِمَن يَشَآءُ مِنْ عِبَادِهِۦ وَيَقْدِرُ لَهُۥ وَمَآ أَنفَقْتُم مِّن شَىْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُۥ وَهُوَ خَيْرُ ٱلرَّٰزِقِينَ ٣٩

39 Reci: "Gospodar moj daje obilnu opskrbu onome kome hoće od robova Svojih, a kome hoće uskraćuje; što god vi udijelite, On će to nadoknaditi, On najbolje opskrbljuje."

Sebe', 39

 

  1. Olahko činjenje mekruha i malih grijeha.

Ovo takođe ukazuje na slab iman. Rekao je Bilal ibn Sa'd rahimehullah :„Ne gledaj u malehnost grijeha, nego gledaj u veličinu Onoga kome griješiš.“

Prenosi se od Sehl ibn Sa'da radijellahu 'anhu da je rekao Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem : “Upozoravam vas na potcjenjivanje grijeha. Zaista je primjer omalovažavanja grijeha kao primjer ljudi koji siđu u unutrašnjost doline, pa dođe onaj iz daleka sa nečim, i dođe ovaj iz daleka sa nečim, dok tako ne ponesu ono čime će skuhati svoj hljeb. Zaista je potcjenjivanje grijeha takvo da, kada se njegov počinitelj bude za to obračunavao, upropastiće ga.“ 3

 

  1. Nepostojanje brige za pitanja muslimana

Istinski musliman se raduje radosti drugih muslimana, i žalosti se zbog njihove žalosti. U hadisu stoji: „Primjer vjernika u njihovoj međusobnoj ljubavi, samilosti i naklonosti je primjer tijela; kada se jedan njegov organ požali odazove mu se ostatak tijela u nesanici i groznici.“ 4

Rekao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem : „Zaista je vjernik naspram sljedbenika imana na stepenu glave naspram tijela. Vjernika boli bol sljedbenika imana kao što tijelo osjeća bol zbog onoga što je u glavi.“ 5

Trebalo bi da oni koji su iskušani bolešću „ja i moj imetak“ da obnove svoj iman i preduzmu šerijatske mjere koje sužavaju i uklanjaju ovu bolest, kako bi im se srca njihova raznježila prema njihov braći muslimanima na istočnim i zapadnim dijelovima Zemlje.

 

  1. Pružanje konopca neprijateljima vjere.

Ovo upućuje na slab iman6, jer istinski vjernik uzima za zaštitnika Allaha, Njegovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem i vjernike, nosi brigu o vjeri kojoj pripada i trudi se da je pomogne sa svime što posjeduje. Rekao je Uzvišeni:

وَمَن يَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ فَإِنَّ حِزْبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلْغَٰلِبُونَ ٥٦

56 Onaj ko za zaštitnika uzme Allaha i Poslanika Njegova i vjernike – pa, Allahova strana će svakako pobijediti.

El-Maide, 56

 

  1. Ljubav i naklonost prema dunjaluku

Ovo se odražava u tome da čovjek nema brigu osim kako i gdje da nagomila imetak, i ne interesuje se osim za svoj stomak, odjeću i kuću.

Prenosi se od Ebu Zerra radijellahu 'anhu da je kazao: „Rekao mi je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem : ‘Vidi koji je čovjek u mesdžidu najviši po položaju.’ Kaže (Ebu Zerr): ‘ Pogledao sam i vidio da je to čovjek koji je na sebi imao ogrtač. Rekao sam: ‘Ovaj.’ Reče mi (Poslanik): ‘Vidi koji je čovjek u mesdžidu najdonjeg položaja.’ Kaže (Ebu Zerr): ‘Pogledao sam i vidio da je to čovjek koji je na sebi imao zakrpljenu odjeću. Rekao sam: ‘Ovaj.’ Kaže: Pa je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: ‘Zaista je ovaj bolji kod Allaha na Sudnjem danu od koliko puna Zemlja onakvih.’ “ 7

 

Iz djela: ‘Sahihu vesaja-r-resuli’: 1/62-64 ; Se'id Jusuf Ebu ‘Aziz; El-Mektebetu-t-tevfikijjeh.