Ovo je 9. dio od 18 u serijalu Neki propisi posta iz govora uleme - hadisi

Prenosi se od ‘Aiše i Ummu Seleme radijellahu 'anhuma „da bi Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem zatekla zora a bio bi džunup od spolnog odnosa sa suprugom, pa bi se okupao i postio.“ 3
Iz hadisa se uzimaju sljedeći propisi:

– Da je ispravan post osobe koja, nakon polnog odnosa noću, džunup (neokupan) dočeka zoru;
– Analogno polnom odnosu isti propis ima i onaj ko doživi poluciju u snu pa takav (džunup) dočeka vrijeme zore;
– Nema razlike u ovom propisu između obaveznog i dobrovoljnog posta, između Ramazana i drugih mjeseci;
– Da je dozvoljen polni odnos tokom noći, makar to bilo i pred sami izlazak zore;
– Neki učenjaci su ovaj propis dozvoljenosti da se zaposti džunup zaključili iz riječi Uzvišenog: „Dozvoljava vam se da se u noćima dok traje post sastajete sa svojim ženama…“ (2:187)
Ajet podrazumjeva dozvoljenost spolnog odnosa tokom cijele noći posta. Ovoj cjelini noći pripada i onaj njezin dio pred samu pojavu zore, toliko kratak da ne pruža mogućnost kupanja (nakon odnosa) tako da osoba neminovno ulazi u vrijeme zore u stanju džunupluka.
– Vrijednost i odlika Vjerovjesnikovih sallallahu 'alejhi ve sellem žena radijellahu anhunne i njihovo dobročinstvo ummetu. Ovo se ogleda u njihovom prenošenju brojnog korisnog znanja od Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem , naročito postupaka koje čovjek obavlja u osami među ukućanima, te propisa vjere koji se tiču intime supružnika. Neka je Allah zadovoljan sa njima, majkama vjernika.

<< Sunnet je odgoditi sehur i požuriti sa sabah namazom Propis posta na putu >>