Pitanje: Allah vam bereket podario. Ako čovjek klanja prije nastupa namaskog vremena npr. na deset minuta, uz činjenicu da on ne zna da je ranije klanjao – da li je njegov namaz neispravan, odnosno da li mora ponoviti isti kada spozna da je klanjao prije vremena namaza? Odgovor: Namaz koji je obavio prije vremena neće… Continue reading Klanjao namaz ne znajući da njegovo vrijeme nije nastupilo
Obavio je namaz prije njegovog vremena oslanjajući se na vaktiju
Pitanje: Kakav je propis kada osoba klanja u nekoj zemlji po izvjesnoj vaktiji, a zatm se nakon nekog vremena ispostavi da npr. jacijski i sabah namaz nastupaju prije vremena naznačenog u vaktiji…. ? Odgovor: Zahvala pripada Allahu, i neka su salavat i selam na našeg Vjerovjesnika, njegovu porodicu i sve njegove ashabe. Ako ciljaš da… Continue reading Obavio je namaz prije njegovog vremena oslanjajući se na vaktiju
53.Osobine paganstva: Ideja bespočetne vječnosti
Ideja bespočetne vječnosti Riječ je filozofskom promišljanju da je svijet oduvijek. Pod svijetom se cilja na sve mimo Allaha, a bespočetak označava da mu ne prethodi nepostojanje, tj. da svijet nije nastali fenomen – nešto što se desilo nakon što nije postojalo. U zabilježenim historijskim tragovima nalazimo da je Aristotel prvi koji dolazi sa ovim… Continue reading 53.Osobine paganstva: Ideja bespočetne vječnosti
Prima li se pokajanje ubice?
Rekao je Uzvišeni Allah: Pokajanje ubice U suri El-Furkan se spominje primanje pokajanja ubice, i to nakon što su spomenuti širk, ubistvo i blud, gdje naredni ajet glasi: Ajet se odnosi na mušrika koji je ubio dok je bio u džahilijjetu, tj. neznanju i širku. Bilježe oba šejha – tj. Buharija i Muslim – u… Continue reading Prima li se pokajanje ubice?
Nema stanja ni moći osim od Allaha
Rekao je Ibnu-l-Kajjim : La havle ve le kuvvete illa billahi Ne nalazi se u svom mogućem postojanju samo jedan osamostaljeni uzrok koji polučuje posljedicu, čak ne postoji posljedična veza preko samo jednog uzroka, osim da mu se pridruži još neki uzrok i nestanu prepreku koje onemogućavaju uzročno-posljedično djelovanje. Ovo važi među empirijskim uzrocima koje… Continue reading Nema stanja ni moći osim od Allaha
Ubiti vjernika namjerno je najveći grijeh
Rekao je Uzvišeni Allah: Nakon što je spomenuo slučajno ubistvo Allah spominje i namjerno ubistvo pojašnjavajući opasnost tog čina. Allah nije nigdje spomenuo žešću prijetnju za neko djelo – nakon nevjerstva – kao što je u slučaju namjernog ubistva u ovome ajetu. Definicija namjernog ubistva Namjerno je svako ono ubistvo gdje se prouzroči nečija smrt… Continue reading Ubiti vjernika namjerno je najveći grijeh
Dova na nearapskom jeziku u namazu
Doviti u namazu, npr. tokom sedžde na jeziku mimo arapskog Učenjaci se razilaze u vezi propisa dove na jeziku mimo arapskog tokom namaza. Jedna skupina učenjaka to dozvoljava, jedni zabranjuju, dok jedna skupina učenjaka stvari pristupa detaljnije i razvrstava između dvojice: sposobnog da čini dovu na arapskom i onoga koji nije moćan da izrazi molitvu… Continue reading Dova na nearapskom jeziku u namazu
52.Osobine paganstva: Slijeđenje nejasnih stvari u vjeri
Slijeđenje manje jasnih ajeta Rekao je Uzvišeni: Ovaj džahilijet se očituje dvojako – slijede se manje jasni ajeti, a ostavljaju oni posve jasni. Manje jasni, u arapskoj etimologiji متشابه – mutešabih nose sljedeća značenja: sličan, nejasan, neizvjestan, nesiguran, sumnjiv. Otuda se kaže za ove ajete mutešabihat – manje jasni ajeti. Od iste korijenske osnove je… Continue reading 52.Osobine paganstva: Slijeđenje nejasnih stvari u vjeri
Krvarina se ne isplaćuje neprijatelju
Rekao je Uzvišeni Allah: Dvije situacije kod nenamjernog ubistva Obje situacije Allah spominje u jednom ajetu. Prva je u riječima Uzvišenog: فَإِن كَانَ مِن قَوْمٍ عَدُوٍّ لَّكُمْ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ – ‘…ako on pripada narodu koji vam je neprijatelj, a sam je vjernik, mora osloboditi ropstva jednog roba vjernika…’ Cilja se na osobu… Continue reading Krvarina se ne isplaćuje neprijatelju
Zarada pjevačica je haram
Sedmi hadis Od Ebu Umameh da kaže: Allahov Poslanik je rekao: „Nije dozvoljeno prodavati pjevačice, niti ih kupovati, niti išta njima trgovati; njihova zarada je haram.“ I reče: „Zaista je ovaj ajet objavljen u vezi toga: sve dok nije dovršio citiranje ajeta, a zatim to uslijedio (komentarom): „Tako mi onoga ko me poslao s istinom,… Continue reading Zarada pjevačica je haram