Ovo je . dio od 7 u serijalu Sažetak islamskog fikha

Posuda (el-anije) su posude u kojima se čuva voda i druge stvari, svejedno bile od željeza, drveta, kože ili nečega drugog.
Njihov osnovni propis je dopuštenost, pa je dopušteno korištenje i uzimanje svake čiste posude, osim dvije vrste, a to su:

1. Posuda od zlata ili srebra, ili posuda u kojoj ima zlata ili srebra, pozlaćena ili presvučena ili da je korišten ikakav drugi način činjenja zlata ili srebra dijelom posude, osim male količine srebra koja se stavlja u posudu radi potrebe, kako bi se popravila.
Dokaz zabranjenosti posude od zlata ili srebra su riječi Allahovog poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem: “Ne pijte iz zlatne ili srebrne posude, niti jedite iz zlatnih ili srebrnih tanjira, jer oni pripadaju njima na ovom svijetu, a nama na budućem.” Prenosi ga skupina učenjaka.
I njegove sallallahu 'alejhi ve sellem riječi: “Onaj koji pije iz srebrne posude, on samo u svom stomaku grgolji vatru Džehennema.” Muttefekun ‘alejhi. Zabrana nečega obuhvata njegovu zabranu kada je čisto ili u fragmentima, pa je tako zabranjena posuda koja je pozlaćena (posrebrena) ili presvučena, ili posuda u kojoj se nalaz nešto zlata ili srebra, osim male vezice od srebra, uz dokaz hadisa koji prenosi Enes radijellahu 'anhu da je: “se pehar Allahovog poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem slomio pa je na mjesto hvataljke stavio halku od srebra.” Prenosi Buhari.

Kaže Nevevi: “Uspostavljen je konsenzus u pogledu jedenja i pijenja iz njih, i svaka vrsta korištenja je u značenju jedenja i pijenja po konsenzusu.” Završen citat.

Zabranjenost korištenja i upotrebe obuhvata i muškarce i žene, zbog općenitosti predaja i nepostojanja nečega što izdvaja jedne od drugih, a kićenje žena je dozvoljeno ženama zbog njihove potrebe za uljepšavanje muževima.

Dopuštene su posude nevjernika koje oni koriste, osim ako se zna da su nečiste, pa ako se zna da su nečiste, onda se peru i koriste nakon toga.

2. Kože uginulih životinja je zabranjeno koristiti osim da se uštave. Učenjaci se razilaze u pogledu toga da li ih je dopušteno koristiti nakon štavljenja, a ispravno je da je dopušteno, i to je stav većine učenjaka, jer su došli vjerodostojni hadisi o dopuštenosti toga nakon štavljenja, zbog toga što je njihova nečistoća prolazna1, a uklanja se štavljenjem, kao što kaže Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: “Očistit će ga voda i bagrem2.” I kaže Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: “Štavljenje kože je njeno čišćenje.”

Dopuštena je odjeća nevjernika ako nije poznato da je nečista, jer je osnovni propis čistoća, pa se ne uklanja sumnjom, kao što je dopušteno i ono što ispletu ili oboje, jer su Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem i njegovi ashabi oblačili ono što su nevjernici ispleli ili obojili.

A Allah najbolje zna.