Poglavlje o propisima posuda i odjeće nevjernika

Posuda (el-anije) su posude u kojima se čuva voda i druge stvari, svejedno bile od željeza, drveta, kože ili nečega drugog.
Njihov osnovni propis je dopuštenost, pa je dopušteno korištenje i uzimanje svake čiste posude, osim dvije vrste, a to su:

1. Posuda od zlata ili srebra, ili posuda u kojoj ima zlata ili srebra, pozlaćena ili presvučena ili da je korišten ikakav drugi način činjenja zlata ili srebra dijelom posude, osim male količine srebra koja se stavlja u posudu radi potrebe, kako bi se popravila.
Dokaz zabranjenosti posude od zlata ili srebra su riječi Allahovog poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem: “Ne pijte iz zlatne ili srebrne posude, niti jedite iz zlatnih ili srebrnih tanjira, jer oni pripadaju njima na ovom svijetu, a nama na budućem.” Prenosi ga skupina učenjaka.
I njegove sallallahu 'alejhi ve sellem riječi: “Onaj koji pije iz srebrne posude, on samo u svom stomaku grgolji vatru Džehennema.” Muttefekun ‘alejhi. Zabrana nečega obuhvata njegovu zabranu kada je čisto ili u fragmentima, pa je tako zabranjena posuda koja je pozlaćena (posrebrena) ili presvučena, ili posuda u kojoj se nalaz nešto zlata ili srebra, osim male vezice od srebra, uz dokaz hadisa koji prenosi Enes radijellahu 'anhu da je: “se pehar Allahovog poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem slomio pa je na mjesto hvataljke stavio halku od srebra.” Prenosi Buhari.

Kaže Nevevi: “Uspostavljen je konsenzus u pogledu jedenja i pijenja iz njih, i svaka vrsta korištenja je u značenju jedenja i pijenja po konsenzusu.” Završen citat.

Zabranjenost korištenja i upotrebe obuhvata i muškarce i žene, zbog općenitosti predaja i nepostojanja nečega što izdvaja jedne od drugih, a kićenje žena je dozvoljeno ženama zbog njihove potrebe za uljepšavanje muževima.

Pročitajte:  Poglavlje o misvaku i običajima fitre

Dopuštene su posude nevjernika koje oni koriste, osim ako se zna da su nečiste, pa ako se zna da su nečiste, onda se peru i koriste nakon toga.

2. Kože uginulih životinja je zabranjeno koristiti osim da se uštave. Učenjaci se razilaze u pogledu toga da li ih je dopušteno koristiti nakon štavljenja, a ispravno je da je dopušteno, i to je stav većine učenjaka, jer su došli vjerodostojni hadisi o dopuštenosti toga nakon štavljenja, zbog toga što je njihova nečistoća prolazna1, a uklanja se štavljenjem, kao što kaže Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: “Očistit će ga voda i bagrem2.” I kaže Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: “Štavljenje kože je njeno čišćenje.”

Dopuštena je odjeća nevjernika ako nije poznato da je nečista, jer je osnovni propis čistoća, pa se ne uklanja sumnjom, kao što je dopušteno i ono što ispletu ili oboje, jer su Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem i njegovi ashabi oblačili ono što su nevjernici ispleli ili obojili.

A Allah najbolje zna.

Navigacija serijalom<< Poglavlje o propisima čistoće i vodaPoglavlje o onome što je zabranjeno upražnjavati onome ko je obredno nečist >>

  1. Tj. nije osnovno svojstvo tih koža, nego nešto što je moguće ukloniti. (op.prev.)

  2. Drvo iz roda akacija slično našem bagremu koristilo se za štavljenje koža. (op.prev.)