Ovo je . dio od 7 u serijalu Hadisi o postu

Od Ebu Hurejre radijellahu 'anhu se prenosi da je rekao: Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je rekao: “Došao vam je ramazan, blagoslovljeni mjesec, Allah 'azze we dželle vam je u njemu učinio post obaveznim, u njemu se otvaraju kapije neba, a zatvaraju kapije Ognja, u njemu se vežu buntovni šejtani, Allah u njemu ima noć bolju od hiljadu mjeseci, ko bude uskraćen njenog dobra, taj je stvarno uskraćen.” Prenose Ahmed i Nesai, a lanac prenosilaca je vjerodostojan.1

U ovom hadisu je obveseljavanje Allahovih dobrih robova nastupanjem blagoslovljenog mjeseca ramazana, jer je Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem obavijestio ashabe radijellahu anhum o njegovom nastupanju, i ovo nije puka obavijest, nego je značenje ovoga obveseljavanje nastupanjem ove velike sezone, koju ispravno cijene dobri i spremni, jer je Allahov poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem pojasnio u ovom govoru šta je Allah pripremio Svojim robovima od uzroka oprosta i zadovoljstva, a to su mnogi uzroci, pa kome promakne oprost u ramazanu, takav je uskraćen do krajnje mjere.

Doista je od Allahove dobrote i blagodati prema Njegovim robovima to da im pripremi odabrane sezone kako bi bile plijenom za pokorne, i mejdanom za natjecanje onima koji se vole natjecati. Doista su ove sezone date kako bi se postiglo ono čemu se nada putem truda u pokornosti, te otklanjanje propusta putem ispravljanja i pokajanja, “i ne postoji nijedna od ovih sezona a da Allah nije dao neku funkciju kojom se približava njemu, i da nema neki delikatni dašak, kojim pogodi koga hoće Svojom blagodati i milošću, pa je sretnik onaj ko iskoristi sezone mjeseci, dana i sati i u njima se približi svome Zaštitniku onime što se u njima nalazi od funkcija pokornosti, pa je se nadati da će ga pogoditi jedan od tih dašaka te putem njega ostvariti veliku sreću, nakon koje će biti sačuvan od Vatre i onoga što u njoj ima od propasti.”2

Stizanje do ramazana je velika blagodat za onoga ko ga doživi i da mu njegovo pravo, pa klanja njegove noći, a posti dane, i u njemu se povrati svome Gospodaru od griješenja u pokornost, i od nemara u sjećanje, i od udaljenosti od Njega u povratak Njemu.

Muslimanu je obaveza do ovu blagodat osjeti i da zna njenu vrijednost, jer su mnogi ljudi uskraćeni posta, bilo zbog smrti prije njegovog nastupanja, ili zbog nemogućnosti da poste, ili zbog zablude i okretanja od njega, pa neka postač hvali svoga Gospodara na ovoj blagodati i neka dočeka ovaj mjesec sa radošću što je nastupila ova velika sezona pokornosti, i neka se trudi u činjenju dobrih djela, i da dovi Allahu da ga opskrbi postom i klanjanjem, i da ga u njemu opskrbi ozbiljnošću, trudom, snagom i aktivnošću, i da ga probudi iz stanja nemara kako bi se okoristio sezonom pokornosti i dobrih djela.

Da se primijetiti da čovjek bude pomognut u pokornostima u ramazanu, pa mu je obaveza da zahvaljuje Gospodaru i iskoristi to vrijeme, a žalosno je da mnogi ljudi ne znaju vrijednost sezona dobrih djela, niti ih smatraju svetim, pa im mjesec ramazana ne bude sezonom pokornosti, obožavanja, učenja Kur'ana, sadake i spominjanja Uzvišenog Allaha, nego bude kod nekih ljudi sezona raznolikosti gurmanskih specijaliteta i zaokupljanja domaćica raznim jelima, dok neki ljudi ramazan ne znaju osim kao mjesec bdijenja noću i spavanja danju, čak ih ima takvih da prespavaju obavezne namaze i ne klanjaju ih u džematu, ili, gore, ne klanjaju ih čak u njihova propisana vremena.

Dok druga kategorija ljudi ramazan poznaje samo kao dunjalučku sezonu, ne ahiretsku, pa se aktiviraju u kupovini i prodaji, drže se pijaca, a klone džamija, pa i kada klanjaju sa ljudima rade to u žurbi. Tako su se izmijenili pojmovi i poremetila mjerila… Da Allah bude na pomoći. Kaže jedan ispravni prethodnik: “Allah je učinio ramazan trkalištem za Svoja stvorenja u kojem se natječu pokornostima do Njegovog zadovoljstva, pa dio ljudi je pretekao i dobio, a ostali su zaostali i izgubili.”3

A ko zna, možda je ovo čovjeku posljednji ramazan u životu? Koliko ih je postilo sa nama prošle godine, ljudi, žena i omladine, a danas ih crna zemlja pokriva, založeni su svojim djelima, a nadali su se postiti brojne ramazane, dok mi njihovim putem idemo? Zato musliman treba da se raduje sezonama pokornosti i da u njima ne podbaci, nego da se zabavi onim čija je korist stalna i čiji trag ostaje, jer to je samo nekoliko dana koji se uzastopno poste i brzo odu.

Allahu, učini nam bogobojaznost najboljom robom, i nemoj nas učiniti od onih koji su podbacili i upropastili, umiri naše strahove na dan kad nastupi Čas, i oprosti nama i našim roditeljima i svim muslimanima, i neka je salavat na našeg Vjerovjesnika Muhammeda.

Zašto ‘Ja sam blizu’ u odgovoru o dovi? Zašto nakon propisa posta? >>