Ovo je . dio od 3 u serijalu Kamatarenje kao zanat

Deponovanje novca u bankama koje imaju kamatno poslovanje nije dozvoljeno, niti tome pribjegava musliman osim ako je prinuđen, a što (prinuda) ima tri uslova:
1. Da postoji potreba za deponovanjem imetka, a ne postoji bezbjedno mjesto za imetak osim kada je u banci. Stoga, kada se nađe mimo kamatne banke drugo sigurno mjesto u kojem se može čuvati imetak, onda nije dozvoljeno položiti imetak u banku koja posluje s kamatom;
2. Da poslovanje banke nije isključivo kamatno poslovanje, tj. da ne bude 100% bankarskih operacija kamatnog karaktera1. Ako je pak poslovanje banke totalno kamatno – 100% kamatno – onda nije uopšte dozvoljeno deponovanje imetka. Razlog je što kada u ovom stanju ostaviš imetak u banku ti si ustvari uvjeren da pomažeš banku u kamati, a pomaganje u stvarima kamate nije dozvoljeno;
3. Da klijent koji deponuje novac ne uzima na isto zaradu. Ako bi uzeo zaradu to bi predstavljalo kamatu. Naime, kamata je zabranjena po Kur'anu, sunnetu i konsenzusu islamskih učenjaka.
Što se tiče tvrdnje pitaoca da, ako on ne uzme ‘zaradu’ , uzeće je banka – pa ovo nije korist proizašla iz poslovanja već tipična haram kamata koja u osnovi i pripada banci. Nema pravo klijent koji deponuje novac da uzme od toga išta, jer Allah naređuje da se ostavi kamata kada je rekao:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ وَذَرُوا۟ مَا بَقِىَ مِنَ ٱلرِّبَوٰٓا۟ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ٢٧٨

278 O vjernici, bojte se Allaha i od ostatka kamate odustanite, ako ste pravi vjernici.

El-Bekare, 278

Uzvišeni čak prijeti onome ko uzima kamatu kada kaže:

فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا۟ فَأْذَنُوا۟ بِحَرْبٍ مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُءُوسُ أَمْوَٰلِكُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ ٢٧٩

279 Ako ne učinite, eto vam onda, neka znate – rata od Allaha i Poslanika Njegova! A ako se pokajete, ostaće vam glavnice imetaka vaših, nećete nikoga oštetiti, niti ćete oštećeni biti.

El-Bekare, 279

NAPOMENA:
Deponovanje imetka u gore opisanom slučaju se u šerijatskom značenju ne smatra deponovanjem. Naime, deponovanje imetka po šerijatu je kada dadneš nekome svoj imetak na način da imetak ostane u stanju u kakvom si ga isporučio kao emanet kod te osobe, i pri čemu on ne raspolaže i ne upotrabljava isti. Dočim, kada banka s njim raspolaže onda se to smatra kreditom/pozajmicom a ne deponovanjem. O ovom slučaju islamski pravnici su tekstualno zapisali – da kada osoba koja deponuje imetak dozvoli osobi kod koje je deponovan da s njime raspolaže, onda isto biva kreditiranje, i upravo zato svako uvođenje dodatka na iznos (deponovanog) novca će biti kamata.

A Allah najbolje zna, i neka su salavat i selam na Allahovog Poslanika.

Prijevod sa:
https://islamqa.info/ar/answers/22392/وضع-الاموال-في-البنوك-الربوية