Mnogi ajeti i hadisi govore o vrijednosti hadža, od kojih su riječi Uzvišenog:

وَأَذِّن فِى ٱلنَّاسِ بِٱلْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ ٢٧ لِّيَشْهَدُوا۟ مَنَٰفِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا۟ ٱسْمَ ٱللَّهِ فِىٓ أَيَّامٍ مَّعْلُومَٰتٍ عَلَىٰ مَا رَزَقَهُم مِّنۢ بَهِيمَةِ ٱلْأَنْعَٰمِ فَكُلُوا۟ مِنْهَا وَأَطْعِمُوا۟ ٱلْبَآئِسَ ٱلْفَقِيرَ ٢٨

27 i oglasi ljudima hadž!" – dolaziće ti pješke i na kamilama iznurenim; dolaziće iz mjêstā dalekih, 28 da bi koristi imali i da bi u određene dane, prilikom klanja kurbana, kojim ih je Allah opskrbio, Njegovo ime spominjali. Jedite meso njihovo, a nahranite i siromaha ubogog!

El-Hadždž, 27 - 28

U obavljanju hadža muslimani imaju mnoge dunjalučke i ahiretske koristi. Na jednom mjestu se obavlja više ibadeta, kao što je: tavaf-kruženje oko Ka'be (ar. tawaf), hodanje (ar. Sa'j) između Safe i Merve, boravak na Arefatu, Mini i Muzdelifi, bacanje kamenčića na džemretima, noćivanje na Mini, klanje kurbana, brijanje glave ili skraćivanje kose, često spominjanje Allaha (ar. zikr) nadajući se Njegovom oprostu i zadovoljstvu.

Zbog toga je hadž jedan od najvećih uzroka kojim se brišu grijesi i ulazi u Džennet. Ebu Hurejre, radijellahu 'anhu, prenosi da je čuo Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, kako kaže:”Ko obavi hadž ne čineći pri tome grijehe i prijestupe,vratiće se čist od grijeha kao na dan kada ga je majka rodila.”1

On, također, prenosi od Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, da je rekao:

”Umra do umre briše ono što je između njih od grijeha, a za ispravan i primljen hadž nema druge nagrade osim Dženneta.“2

Od koristi hadža je i to što se muslimani iz svih krajeva svijeta sastaju na jednom mjestu, koje je u jedno najdraže mjesto Allahu, subhanehu we te'ala, na Zemlji, upoznavajući se i potpomažući se u dobročinstvu i bogobojaznosti. Na tom mjestu oni su svi jednaki, rade iste obrede i Allaha spominju, što ih upućuje na jedinstvo i povezanost u vjerovanju, ibadetima, cilju i sredstvima kojima se taj cilj postiže. Tu se jedni s drugima upoznavaju, zbližavaju i raspituju o međusobnom stanju čime se obistinjavaju riječi Uzvišenog Allaha kada kaže:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَٰكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَٰكُمْ شُعُوبًا وَقَبَآئِلَ لِتَعَارَفُوٓا۟ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ ٱللَّهِ أَتْقَىٰكُمْ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ١٣

13 O ljudi, Mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvaramo i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji, Allah, uistinu, sve zna i nije Mu skriveno ništa.

El-Hudžurat, 13

 

Status hadža

Islamski učenjaci su složni da je, svako ko je umogućnosti, obavezan jedanput obaviti hadž, kao i da je to jedan od temelja (ar. ruknova) islama.Uzvišeni kaže:

فِيهِ ءَايَٰتٌۢ بَيِّنَٰتٌ مَّقَامُ إِبْرَٰهِيمَ وَمَن دَخَلَهُۥ كَانَ ءَامِنًا وَلِلَّهِ عَلَى ٱلنَّاسِ حِجُّ ٱلْبَيْتِ مَنِ ٱسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ ٱللَّهَ غَنِىٌّ عَنِ ٱلْعَٰلَمِينَ ٩٧

97 U njemu su znamenja očevidna – mjesto na kojem je stajao Ibrahim. I onaj ko uđe u nj treba biti siguran. Hodočastiti Hram dužan je, Allaha radi, svaki onaj koji je u mogućnosti; a onaj koji neće da vjeruje – pa, zaista, Allah nije ovisan ni o kome.

Alu-Imran, 97

 

A Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, kaže: ”Islam se temelji na pet stvari: svjedočenju da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Allahov Poslanik, obavljanju namaza, davanju zekata, postu mjeseca ramazana i obavljaju hadža.”3

Na oprosnom hadžu Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: ”O ljudi, Allah vam je propisao obavljanje hadža pa ga obavljajte.”4

Uvjeti da hadž bude potpun

Hadž, kao i svaki drugi ibadet, da bi bio primljen kod Allaha, 'azze we dželle, mora ispunjavati dva uslova:

– Da se obavi iskreno, u ime Allaha, 'azze we dželle, i da se čovjek nada nagradi samo od Gospodara svjetova, a nikako nam ne smije biti cilj i namjera ugled i ljudske pohvale.

– Pored iskrenosti, potrebno je da se svaki ibadet obavi na način kako ga je obavljao Poslanik Muhammed, sallallahu 'alejhi ve sellem, jer Allah, 'azze we dželle, prima samo ona djela koja su u skladu s propisima islama objašnjenim u Kur’anu i sunnetu.

Iz knjige: Vodič za hadž

Preuzeto sa: stazomislama.com