1. Ljutnja i strast.

Ljutnja je zaista smrt za razum. Kad god se čovjek naljuti šejtan se njime igra kao što se dječak igra s loptom.

  1. Zavist i pohlepa.

A ako rob bude pohlepan za nečim ta će ga pohlepa oslijepiti, učiniti gluhim, i odvesti u zabludu.

El-Hasan rahimehullah je govorio: Tri su korjena zla: pohlepa, zavist i oholost. Oholost je spriječila Iblisa da učini sedždu Ademu 'alejhisselam. Pohlepa je istjerala Adema 'alejhisselam iz Dženneta, a zavist je natjerala Ademovog sina da ubije svoga brata. 9

  1. Sitost od hrane, čak i ako je hrana halal, jer sitost jača strasti, a strasti su šejtanska oružja.

 

Vehib ibnul-Verd rahimehullahje rekao: Doprlo je do nas da se zli Iblis prikazao Jahji sinu Zekerijja 'alejhimesselam, i rekao mu: “želim da ti dam savjet.” “Lažeš, ti nećeš dati savjet, ali obavijesti me o ljudima” – odgovori Jahja 'alejhisselam. Iblis mu reče: “Oni su kod nas tri vrste: prva vrsta je najteža za nas. Mi se trudimo dok ga se ne domognemo i zavedemo ga, ali on počne učiti istigfare i kajati se (činiti tevbu) i upropasti nam sve što smo ostvarili. Zatim mu se vratimo, ali on ponovi tevbu. Mnogo patimo zbog ovakvih ljudi, jer ne gubimo nadu da ćemo ih zavesti, a ipak kod njih ne postižemo ono što želimo. Druga vrsta je pred nama kao lopta pred vašim dječacima, prevrćemo ih kako hoćemo. Oni nam neće nauditi. Treća vrsta su ljudi poput tebe, zaštićeni od grijeha. Sa njima ništa ne možemo postići.”

Jahja 'alejhisselamga upita: “Pa prema tome, da li si kod mene nešto postigao?” “Ne, osim jednom. Iznio si hranu da jedeš, a ja ti nisam prestajao otvarati apetit sve dok nisi pojeo više nego si htio. Te noći si zaspao i nisi ustao da klanjaš noćni namaz, kao što si to uvijek radio” – odgovori šejtan. Jahja 'alejhisselammu reče: “Nema sumnje da se neću do sitosti najesti dok sam živ.” Zli mu odgovori: “Nema sumnje da poslije tebe ni jednog neću savjetovati.” 10

  1. Čežnja za ljudima.

 

Kada čežnje prevladaju u srcu, šejtan tog čovjeka učini sklonim usiljenosti i ulagivanju osobama za kojima čezne. Čovjek se tada koristi raznim vrstama pretvaranja i zavođenja, dotle da mu osoba za kojom čezne postane kao predmet obožavanja.

  1. Žurba i neustrajnost u poslovima.

 

U žurbi šejtan svoje zlo usmjeri na čovjeka odakle se on i ne nada. Žurba je od šejtana, staloženost je od Allaha.

  1. Pretjerana pristrasnost prema određenim mezhebima, strastima, šejhovima i mržnja prema neistomišljenicima.

 

  1. Ružno mišljenje o muslimanima.

 

Uzvišeni je rekao:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱجْتَنِبُوا۟ كَثِيرًا مِّنَ ٱلظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ ٱلظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا۟ وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ إِنَّ ٱللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ ١٢

12 O vjernici, klonite se mnogih sumnjičenja, nekā sumnjičenja su, zaista, grijeh. I ne uhodite jedni druge i ne ogovarajte jedni druge! Zar bi nekome od vas bilo drago da jede meso umrloga brata svoga – a vama je to odvratno – zato se bojte Allaha; Allah, zaista, prima pokajanje i samilostan je.

El-Hudžurat, 12

 

 

  1. Škrtost i strah od siromaštva.

 

Rekao je Sufjan rahimehullah : “Šejtan nema jačeg oružja nego što je strah od siromaštva. Ako se to u čovjeku pojavi, uzimaće kada nema pravo, neće dati onima koji imaju pravo, neće govoriti istinu, govoriće pristrasno i imaće loše mišljenje o svom Gospodaru.” 11

 

Rekao je Hatim El-Esam rahimehullah: “Svakog jutra šejtan mi govori: ‘Šta ćeš jesti? Šta ćeš obući? Gdje ćeš stanovati?’ – pa mu odgovorim: Kušaću smrt, obući ću ćefine i stanovaću u kaburu.” 12

 

 

Knjiga o zulumćarima
Sa’d Jusuf Mahmud ebu Aziz

 

Preuzeto sa:

Stazomislama.com