Pitanje:

Da li je ispravan ovaj govor: Postoje tri djela koja se neće vagati na Sudnjem danu zbog njihove veličine:

  1. Opraštanje ljudima kojem nije (zbog veličine djela) precizirana nagrada. Rekao je Uzvišeni:

    وَجَزَٰٓؤُا۟ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُۥ عَلَى ٱللَّهِ إِنَّهُۥ لَا يُحِبُّ ٱلظَّٰلِمِينَ ٤٠

    40 Nepravda se može uzvratiti istom mjerom, a onoga koji oprosti i izmiri se Allah će nagraditi; On, uistinu, ne voli one koji nepravdu čine.

    Eš-Šura, 40

  2. Strpljivost za koju takođe nije precizirana nagrada. Kaže Uzvišeni (u prijevodu): „Samo ni koji budu strpljivi biće bez računa nagrađeni.“

    قُلْ يَٰعِبَادِ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱتَّقُوا۟ رَبَّكُمْ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا۟ فِى هَٰذِهِ ٱلدُّنْيَا حَسَنَةٌ وَأَرْضُ ٱللَّهِ وَٰسِعَةٌ إِنَّمَا يُوَفَّى ٱلصَّٰبِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ ١٠

    10 Reci: "O robovi moji koji vjerujete, bojte se Gospodara svoga! One koji na ovome svijetu dobra djela budu činili čeka nagrada, a Allahova zemlja je prostrana; samo oni koji budu strpljivi biće bez računa nagrađeni."

    Ez-Zumer, 10

  3. Kaže Allahov Poslanik  sallallahu 'alejhi ve sellem : „Rekao je Allah: Svako djelo sina Ademova pripada njemu, osim posta, – on pripada Meni i Ja za njega nagrađujem“

Pozvaće glasnik na Danu oživljenja: „Gdje su oni čija je nagrada kod Allaha?“ Pa će prići strpljivi, postači i oni što su ljudima praštali.“

Allah vas nagradio svakim dobrom

 

Odgovor:

Neka je hvala Allahu, salavat i selam na Allahovog Poslanika, njegovu porodicu i njegove ashabe.

Nema sumnje u veličinu ovih djela. Međutim, u vezi toga da se ova djela ne vagaju nismo našli šerijatski tekst koji izdvaja ova djela od toga (vaganja). Imam En-Nefravi i El-‘Adevi rahimehumallah  su spomenuli da se ne vagaju djela strpljivih. Rekao je En-Nefravi rahimehullah u šerhu-r-risaleti:

Ono što je obavezno vjerovati jeste da se vagaju djela robova koji će biti obračunavani zbog riječi Uzvišenog:

وَنَضَعُ ٱلْمَوَٰزِينَ ٱلْقِسْطَ لِيَوْمِ ٱلْقِيَٰمَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْـًٔا وَإِن كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا وَكَفَىٰ بِنَا حَٰسِبِينَ ٤٧

47 Mi ćemo na Sudnjem danu ispravne terazije postaviti, pa se nikome krivo neće učiniti; ako nešto bude teško koliko zrno gorušice, Mi ćemo za to kazniti ili nagraditi. A dosta je to što ćemo Mi račune ispitivati.

El-Enbija', 47

Rekao je Uzvišeni takođe:

وَٱلْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ ٱلْحَقُّ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَٰزِينُهُۥ فَأُو۟لَٰٓئِكَ هُمُ ٱلْمُفْلِحُونَ ٨

8 Mjerenje toga dana biće pravedno: oni čija dobra djela prevagnu, oni će šta žele postići;

El-A'raf, 8

Doslovno u ajetu stoji: „Onaj čije vage budu teške“, tj. ono što se bude vagalo „oni će uspjeti“, tj. biće spašeni.

Hadisi o ovom pitanju dosežu do stepena tevatura,  i na tome je usaglašen konsenzus sljedbenika istine, te da je vaga (na Sudnjem danu) stvarna i konkretna, ima dva tasa i polugu, na nju će se stavljati stranice (na kojima su ispisana) djela, ili sama djela nakon što im se da tjelesni oblik, da bi se pokazalo ko je uspio a ko nastradao.

Rekao je u djelu El-Džehvereh: Poput ovog je vaganje (djela) i vaga, vagaće se knjige ili sama djela. Naglašavamo: Ograničili smo (vaganje djela) na one koji će biti obračunavani zbog riječi imama El-Kurtubija  rahimehullah o tome da vaga (djela) ne važi za svakog pojedinca, a to zbog vjerodostojnog hadisa u kojem stoji: „O Muhammede, uvedi u džennet na desna vrata od svog ummeta one koji nemaju obračuna.“

Oni koji neće biti obračunavani neće im se djela ni vagati. Rekli su neki veliki učenjaci: Strpljivima takođe  neće biti vagana djela, nego će im se njihova nagrada prosuti-dati.

 

Opis nekih djela da im nije određena posebna nagrada nije dovoljan da se zaključi da ta djela neće biti vagana. Tako je naprimjer, lijepo ponašanje od najboljih djela, ali u vezi toga je došao šerijatski tekst (hadis) da se isto vaga. Prenosi se od Ebu Derda radijellahu 'anhu da je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: „Nema ništa teže na vagi vjernika na Sudnjem danu od lijepog ahlaka. Doista Allah mrzi razvratnika, prostaka.“ Bilježi ga imam Et-Tirmizi rahimehullah i kaže da je hasen (dobar) sahih (vjerodostojan), a Albani rahimehullah ga ocjenjuje vjerodostojnim.

 

Prijevod sa:

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=327859