Pitanje:
Od kada sam se preselio u Istanbul posjetio sam Topkapi palatu više puta. U njoj se nalazio dio posvećen historiji islama gdje se nalazi odjeća i lične stvari za koje tvrde da pripadaju Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem. Lično imam velike sumnje u njihovu povezanost sa Poslanikom sallallahu 'alejhi ve sellem.

1. Njegova obuća i otisak stopala u blatu je veliki. Po modernim mjerenjima Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem bi nosio obuću broja 55. (po ovim predmetima). Takođe obuća koja se tu nalazi više liči na indo-pakistansku nego li na arapsku obuću iz tog perioda, kakvom je prikazuju u programima o islamskoj historiji na arapskim televizijama.

2. Pismo kralju Egipta bi se trebalo prepustiti arheolozima i historičarima da odluče.

3. Neki odjevni predmeti su prepuni nakita mada neki govore da su osmanlije te koji su dodali taj nakit.

4. Navodne dvije dlake Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem su toliko mikroskopske da mi je upitno kako su ih očuvali više od 1400. godina.

5. Mačevi a naročito mač Alije ibn Ebi Taliba radijellahu 'anhu je toliko veliki da bi trebalo 5 ljudi moje veličine da ga samo ponese a kamoli tek da se bore s njim.

To su moja posmatranja a interesuje me šta učeni kažu o ovom pitanju?

Odgovor:

1. Što se tiče opisa predmeta koji su pripadali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem od odjeće, ličnih predmeta i generalnih osobina najbolje se vratiti na knjigu الشمائل المحمدية od imama Tirimzija.

2. Da li možemo danas naći predmete koji su pripadali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem poput ogrtača, prstena, obuće, kose i slično?
Treba imati nekoliko stvari na umu:

– Predmeti koji su pripadali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem mogu se koristiti za teberuk odnosno traženje bereketa i nakon njegovog sallallahu 'alejhi ve sellem preseljenja. Njihova posebnost nije prestala krajem vremena ashaba i tabi'ina nego je bereket u tim predmetima trajan.

Ibn Usejmin rahimehullah je rekao:

”Ashabi su tražili bereket u znoju Allahova Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem, njegovoj pljuvačci, ogrtaču i dlakama.
Međutim to je slučaj samo za Allahova Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem nikakav bereket se ne smije tražiti u slučaju nekog drugog.” 1

”Učenjaci su jednoglasni da je dozvoljeno traženje bereketa preko predmeta koji su pripadali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem a učenjaci sire i šemaila i hadisa prenose predaje da su plemeniti ashabi tražili bereket preko predmeta koji su pripadali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem2

– Prenosi se od Amr ibn El-Harisa (brata majke pravovjernih, supruge Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem Džuvejrije bint El-Haris) da je rekao: ”Kada je Allahov sallallahu 'alejhi ve sellem preselio nije iza sebe ostavio niti dirhem niti dinar, niti roba niti robinju niti bilo šta drugo osim svoje bijele mazge (mule), oružja i zemljišta koja je udjeljena siromašnim.” 3

Ovo sugeriše na to da je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem iza sebe ostavio malo stvari.

– Mnoge predaje koje se prenose ukazuju da su mnoge halife i pravedni učenjaci nakon vremena ashaba i tabi'ina tražili bereket pomoću predmeta koji su ostali iza Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem.

Primjeri ovakvih slučajeva se mogu naći u siri imama Zehebija ”Sijer el-e'alam en-nubela” i ‘“Kitab El-Asar al-Nabevija” turskog historičara Ahmed Timur Paše.

– Većina ovih predmeta je izgubljena u fitnama tokom godina.
Nekoliko primjera:
Buhari i Muslim prenose od Ibn Omera je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem nosio srebreni prsten sa ispisanim Muhammed Allahov Poslanik na njemu. Nakon njega nosio ga je Ebu bekr zatim Omer i zatim ga je nosio Osman dok mu nije spao u bunar.

Ogrtač i štap Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem su izgubljeni pred kraj abasijske vlasti kada su ih tatari zapalili prilikom osvajanja i uništenja Bagdada 656. godine nakon hidžre.

Ibn El-Dževzi spominje da su ih čuvali halife njegovog vremena.
Ibn Kesir spominje u svom monumentalnom djelu iz historije ” El-Bidaje ve-Nihaje”:

”Benu Abbas (Abasije) su nasljeđivali ovaj ogrtač iz generacije u generaciju od ranijih generacija. Halifa bi ga nosio u danima Bajrama na svojim ramenima a u ruci nosio štap koji su pripisivali njemu sallallahu 'alejhi ve sellem. Izlazili bi sa takvom smirenošću i dostojanstvom zbog čega bi srca pucala a oči orosile.”

– Sandale Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem su izgubljene u toku fitne Timura u Damasku 803. godine nakon hidžre.

– Još jedan razlog zbog čega su neki predmeti izgubljeni je jer su neki ashabi zakopani zajedno s njima. Primjer ovoga je predaja u Buhariji kada je jedan ashab upitao Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem za ogrtač koji mu je bio poklonjen, pa kada je bio upitan zašto ga je zatražio on je odgovorio: ”Nadam se bereketu u njemu jer ga je nosio Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem i nadam se da ću biti zakopan umotan u njega.”

– Kako je vrijeme prolazilo priče o predmetima koji su pripadali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem su se širile kroz gradove poput Damaska, Kaira, Jerusalema, Hife, Kašmira, Karačija i Lahora. 1327. godine nakon hidžre samo u Konstantinopolju je bilo preko 40 dlaka koje su pripisivali Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem. Neki su uveli proslave pri kojima bi pokazivali svoje predmete u redovnim periodima poput svake 27. noći ramazana.

Sa svim stvarima uzetim u obzir najmanje je reći da bi se tvrdnje o poslaničkim relikvijama trebale istražiti i dokazati da bi se od njih otklonila sumnja.

Ibn Tejmije je napisao:
” Kada je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem došao u Medinu njezini stanovnici su pridobili iman (vjerovanje) u njega i pokorili mu se i ostvarili bereket. Taj bereket koji su ostvarili je dobrostanje na ovom i na slijedećem svijetu. Tako da svaki vjernik koji posjeduje iman u Allahova Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem i pokorava mu se u naredbama ostvaruje bereket Allahova Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem jer su iman i pokornost najvrijednija stvar koju čovjek može posjedovati kako na ovom tako i na onom svijetu, a niko za to ne zna do Allah.”

Zaključak

Nakon četrnaest stoljeća najvjerovatnije da je ogroman broj predmeta lažno pripisan Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem na isti način kao i mnoštvo hadisa koji su lažno pripisani radi lične koristi i drugih razloga.

U svakom slučaju pravi bereket Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem leži u pokornosti i slijeđenju njega u onome što je rekao i uradio kako vanjštinom tako i unutrinom.

Nakon govora o predmetima koji se pripisuju Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem a nalaze se u Konstantinopolju današnjem Istanbulu Ahmed Timur paša je napisao:

”Nije tajna da bi neki od ovih predmeta mogli biti istiniti međutim ne postoji niti jedan pravedan učenjak koji to potvrđuje ili negira. tako da Allah uzvišeni najbolje zna o njima
a mi ne možemo a da ne sumnjamo u njihovu autentičnost.”

Šejh Albani rahimehullah je rekao: ” Znamo da su ovi predmeti, poput ogrtača, dlaka i slično izgubljeni i nije moguće da neko dokaže da neki od tih predmeta još uvijek zasigurno postoje.” 4

A Allah najbolje zna.
Ve Alejkumu Selam

izvor: http://imammufti.com/relics-of-prophet-muhammad-%EF%B7%BA/