Vjerovjesnički primjeri tevhida u praksi:

Da bi ukazali na praktičan primjer sprovođenja tevhida, tj. primjer tevhida  u djelu, mi ćemo spomenuti dva poznata Poslanika i njihove događaje.
Kada je Ibrahim, zbog huljenja mušričkih božanstava, bio bačen u vatru, u zraku mu se pojavio Džibril te mu rekao: „O Ibrahime, imaš li kakve potrebe!“, a Ibrahim mu odgovori: „Što se tebe tiče, nemam“.
Pogledajte potpunost tevhida u srcu, jeziku, i djelu Ibrahima alejhis-selam. U ovakvoj bezizlaznoj situaciji, gdje čovjek gubi i razum i svu kontrolu, on čvrsto i spokojno odbija pomoć od Džibrila kojeg je Allah poslao kao pomoć Ibrahimu.
Također, Ibrahim je izgovorio sljedeće riječi:

ٱلَّذِى خَلَقَنِى فَهُوَ يَهْدِينِ ٧٨ وَٱلَّذِى هُوَ يُطْعِمُنِى وَيَسْقِينِ ٧٩ وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ ٨٠ وَٱلَّذِى يُمِيتُنِى ثُمَّ يُحْيِينِ ٨١ وَٱلَّذِىٓ أَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لِى خَطِيٓـَٔتِى يَوْمَ ٱلدِّينِ ٨٢ رَبِّ هَبْ لِى حُكْمًا وَأَلْحِقْنِى بِٱلصَّٰلِحِينَ ٨٣

78 koji me je stvorio i na Pravi put uputio, 79 i koji me hrani i poji, 80 i koji me, kad se razbolim, liječi, 81 i koji će mi život oduzeti, i koji će me poslije oživiti, 82 i koji će mi, nadam se, pogreške moje na Sudnjem danu oprostiti! 83 Gospodaru moj, podari mi znanje i uvrsti me među one koji su dobri

Eš-Šu'ara', 78 - 83


Drugi primjer je Musa alejhis-selam.
Opće su poznata kazivanja o Musau i njegovom narodu, te njegovim neprijateljima, i o tome kako je odrastao kod Faraona, a zatim se odvojio od njega.
A od svih tih događaja, najzanimljivi je onaj kada je vodio raspravu sa čarobnjacima, te Allahovom dozvolom nadjačao, a oni su zatim povjerovali i pokorili se Allahu čineći sedžu na očigled Faraona.
I slučaj, kada je Musa alejhis-selam poveo narod Benu Israil, da ih spasi od Faraona i njegove vojske, pa kada su došli do mora, gdje više nije imalo mjesta za bijeg i spas, oni koji su se istinski uplašili od faraona, te zaboravili na Allaha Gospodara nebesa i zemlje, su kazali: ‘Doista će nas Faraon i njega vojska stići’, dok je odgovor onoga koji je bio čvrsto ubijeđen u Allahovu pomoć, bio:

قَالَ كَلَّآ إِنَّ مَعِىَ رَبِّى سَيَهْدِينِ ٦٢

62 "Neće!" – reče on – "Gospodar moj je sa mnom, On će mi put pokazati."

Eš-Šu'ara', 62


Ovo su primjeri za istinsko sprovođenje tevhida u djelu.
Pokudnost širka i njegovi rezultati
Sada ćemo spomenuti ajete i hadise koji pojašnjavaju pogubnost širka i šta zaslužuje onaj ko ga čini.
Uzvišeni Allah u Kur’anu spominje Lukmana kako opisuje širk sljedećim riječima:

وَإِذْ قَالَ لُقْمَٰنُ لِٱبْنِهِۦ وَهُوَ يَعِظُهُۥ يَٰبُنَىَّ لَا تُشْرِكْ بِٱللَّهِ إِنَّ ٱلشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ ١٣

13 Kada Lukman reče sinu svome, savjetujući ga: "O sinko moj, ne smatraj druge Allahu ravnim, mnogoboštvo je, zaista, velika nepravda."

Luqman, 13


Vidimo da je širk u ajetu opisan kao veliki zulum, stoga svaki onaj ko počini širk u obožavanju Uzvišenog Allaha, on je učinio zulum spram Allahova prava a to je ibadet, a i spram sebe, jer je upao u najgori mogući grijeh.
Rekao je Uzvišeni:

إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِۦ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِكَ لِمَن يَشَآءُ وَمَن يُشْرِكْ بِٱللَّهِ فَقَدِ ٱفْتَرَىٰٓ إِثْمًا عَظِيمًا ٤٨

48 Allah neće oprostiti da Mu se neko drugi smatra ravnim, a oprostiće manje grijehove od toga kome On hoće. A onaj ko drugog smatra Allahu ravnim čini, izmišljajući laž, grijeh veliki.

En-Nisa', 48

A u sličnom ajetu stoji:

إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِۦ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِكَ لِمَن يَشَآءُ وَمَن يُشْرِكْ بِٱللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَٰلًۢا بَعِيدًا ١١٦

116 Allah, sigurno, neće oprostiti da Njemu druge smatraju ravnim, a oprostiće kome hoće ono što je manje od toga. A daleko je zalutao onaj ko smatra da je Allahu neko ravan.

En-Nisa', 116


Musliman treba biti krajnje oprezan kada je u pitanju zapadanje u djela širka. Razlog tome jeste spomenut u prethodna dva ajeta, a to da onaj ko preseli čineći širk u obožavanju Allaha Uzvišenog, takvom nema spasa na Ahiretu, zato što Allah nikome neće oprostiti ovaj strahoviti zulum i užasan grijeh, ako se prije smrti nije pokajao od istog.
Također, Uzvišeni je rekao:

ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ حُرُمَٰتِ ٱللَّهِ فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُۥ عِندَ رَبِّهِۦ وَأُحِلَّتْ لَكُمُ ٱلْأَنْعَٰمُ إِلَّا مَا يُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ فَٱجْتَنِبُوا۟ ٱلرِّجْسَ مِنَ ٱلْأَوْثَٰنِ وَٱجْتَنِبُوا۟ قَوْلَ ٱلزُّورِ ٣٠ حُنَفَآءَ لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِۦ وَمَن يُشْرِكْ بِٱللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ ٱلسَّمَآءِ فَتَخْطَفُهُ ٱلطَّيْرُ أَوْ تَهْوِى بِهِ ٱلرِّيحُ فِى مَكَانٍ سَحِيقٍ ٣١

30 Eto toliko! A ko poštuje Allahove svetinje, uživaće milost Gospodara svoga – a dozvoljena vam je stoka, osim one o kojoj vam je rečeno – pa budite što dalje od kumira poganih i izbjegavajte što više govor neistiniti, 31 budite iskreno Allahu odani, ne smatrajte nikoga Njemu ravnim! A onaj ko bude smatrao da Allahu ima iko ravan – biće kao onaj koji je s neba pao i koga su ptice razgrabile, ili kao onaj kojeg je vjetar u daleki predio odnio.

El-Hadždž, 30 - 31


Šejh Es-Sa’di, rahimehullah, o ovom ajetu kaže:
‘Onaj ko napusti vjerovanje (tj. učini širk), je nalik onome ko pada s neba, tako što biva izložen užasima i strahotama, pa da ga ptice razgrabe i njegove udove rastrgnu. Isti je slučaj i sa mušrikom kada napusti vjerovanje, odmah ga šejtani razgrabe sa svih strana, i rastrgnu, te mu upropaste i vjeru i dunjaluk’.
Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
„Klonite se sedam upropaštavajućih (grijeha)!“ ‘Koji su to, Allahov Poslaniče?’ – upitaše prisutni.
„Pridruživanje Allahu druga…“
I rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem :
„Allah, Slavni i Svevišnji, je rekao: ‘Ja sam neovisniji od svih onih koji mi se pridružuju. Pa ko radi neko djelo i u tome Meni pridruži nekog drugog, Ja se odričem i njega i njegovog širka“.
Od Abdullaha ibn Mesuda, radijellahu anhu, se prenosi da je rekao: upitao sam Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Koji je grijeh kod Allaha najveći?’, pa mi je odgovorio: „Da Allahu smatraš nekoga ravnim, a On te je stvorio!“.
Shodno prethodnom, vidimo da se musliman mora čuvati svakog oblika šrika, jer širk nije samo klanjati se kipu, ili prinositi žrtvu džinu, ili moliti umrlog, nasuprot, kao što smo već vidjeli da širk ima mnogo vrsta i oblika, musliman mora paziti da ne upadne u bilo šta od toga, kao što je to voljenje nekog od stvorenja kao što se Allah voli, ili strahovanje od stvorenja kao što se od Allaha strahuje, ili davanje prednosti nekom stvorenju nad Allahom Uzvišenim, isl.
Molim Uzvišenog Allaha da popravi naše stanje, da nas uputi na pravi put, da nas sačuva nesnosne vatre i svega onoga što vodi njoj, i da nam podari iman iskrenost i ustrajnost na Njegovom putu sve dok Ga ne sretnemo i ne budemo u društvu Njegova miljenika i ostalih ashaba –  Allahume amin.

I neka je hvala Allahu Gospodaru svjetova

Napisao: Emir Krčo