Šejh Muhammed ibn Salih El-Munedždžid

Mjesec Redžeb je jedan od svetih mjeseci o kojima Allah Uzvišeni kaže:

إِنَّ عِدَّةَ ٱلشُّهُورِ عِندَ ٱللَّهِ ٱثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِى كِتَٰبِ ٱللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضَ مِنْهَآ أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَٰلِكَ ٱلدِّينُ ٱلْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُوا۟ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَٰتِلُوا۟ ٱلْمُشْرِكِينَ كَآفَّةً كَمَا يُقَٰتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَٱعْلَمُوٓا۟ أَنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلْمُتَّقِينَ ٣٦

36 Broj mjeseci u Allaha je dvanaest, prema Allahovoj Knjizi, od dana kada je nebesa i Zemlju stvorio, a četiri su sveta; to je prava vjera. U njima ne griješite! A borite se protiv svih mnogobožaca, kao što se oni svi bore protiv vas; i znajte da je Allah na strani onih koji se Allaha boje i grijeha klone.

Et-Tewbe, 36

Sveti mjeseci su redžeb, zu-l-ka’deh, zu-l-hidždžeh i muharrem.

Bilježe Buharija i Muslim rahimehumallah od Ebu Bekre radijellahu 'anhuda je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellemrekao: „Godina je dvanaest mjeseci, od toga su četiri sveta, tri su u slijedu: zu-l-ka’de, zu-l-hidždže i muharrem, te redžeb Mudarov1 koji je između džumade i ša’bana.“ 2

Ovi se mjeseci nazivaju svetim zbog dvije stvari:
1. Zabranjenosti ratovanja u njima, osim ako neprijatelj otpočne;
2. Jer je svetost povrede svetinja u njima žešća od drugih mjeseci.

Zato je Allah zabranio činjenje grijeha u njima kazavši ( u prijevodu): „…zato ne činite sebi nepravdu u njima…“(9:36). Činjenje grijeha je zabranjeno u ovim ali i drugim mjesecima, međutim u ovim mjesecima to podrazumjeva veću zabranu.
Rekao je Es-Sa’di rahimehullah: „ ‘…zato ne činite sebi nepravdu u njima’(9:36) – moguće je da se zamjenica (‘u njima’) vraća na ‘dvanaest mjeseci’. Allah je pojasnio da je ove mjesece učinio vremenskom odredbom za robove, i da se životni vijek provede u pokornosti Njemu i zahvaljuje Allahu na blagodarnošću toga, da se isti dodijele u korist Allahovih robova – pa neka se pričuvaju oni što sebi čine nepravdu u njima. Moguće je i da se zamjenica (‘u njima’) vraća na ‘četiri sveta’, i da je ova zabrana nepravde ljudima u tim mjesecima posebna – uz zabranu nepravde u svakom vremenu – zbog povećanja svetosti i svojstva nasilja da je tada žešće nego u drugim mjesecima. “ 3

Drugo:

Što se tiče posta u mjesecu redžebu nije potvrđeno vjerodostojnim hadisom što posebno izdvaja u vrijednosti post tog mjeseca ili post dijela njega.
Ono što čine neki ljudi kada poste određene njegove dane s uvjerenjem o većoj vrijednosti tog posta nad drugim – to nema osnovu u šerijatu.

Mimo ovoga, došlo je od Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellemono što upućuje na pohvalnost posta u svetim mjesecima, a redžeb je od svetih mjeseci. Rekao je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: „Posti od svetih mjeseci, i ostavi.“ 4
Ovaj hadis, kada bi bio vjerodostojan, upućuje na pohvalnost posta u svetim mjesecima, pa ko posti u mjesecu redžebu zbog ovoga, a posti i u drugim od svetih mjeseci, onda nema smetnje u tome, dočim ne treba da se izdvaja samo redžeb s postom.

Rekao je šejhu-l-islam Ibn Tejmijje rahimehullah:
„Što se tiče posta mjeseca redžeba zasebno – svi hadisi o tome su slabi, čak izmišljeni, i nosioci islamskog znanja se ne oslanjaju na bilo šta od toga. Isti hadisi nisu od slabih predaja koje se prenose u vezi vrijednosti nekog djela, već su to izmišljeni i lažni hadisi… U Musnedu i drugim zbirkama stoji hadis da je Vjerovjesnik naredio post svetih mjeseci, a to su su: redžeb, zu-l-ka’deh, zu-l-hidždžeh i muharrem. Ovaj hadis je u vezi posta sva četiri mjeseca skupa, a ne da neko izdvaja (s postom) redžeb.“ 5

Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah: „Svi hadisi o pomenu posta redžeba i namaza u određenim noćima (redžeba) su laž i izmišljotina.“ 6

Rekao je El-Hafiz Ibn Hadžer rahimehullah: „Nije došao nijedan vjerodostojan hadis koji je relevantan da bude dokaz o vrijednosti redžeba, niti o njegovom postu, niti postu nekih njegovih dana, niti o posebnom noćnom namazu. 7

Rekao je šejh Sejjid Sabik rahimehullah: „Mjesec redžeb ne posjeduje nikakvu dodatnu vrijednost nad drugim mejsecima, osim što je on od svetih mjeseci. Nije došlo u vjerodostojnom sunnetu da postu tog mjeseca pripada posebna vrijednost, a predaje koje su došle u vezi toga ne uzdižu se (u šerijatskoj valjanosti) da se njima dokazuje.“ 8

Upitan je šejh ‘Usejmin rahimehullah o postu dvadeset i sedmog dana redžeba i njegovom noćnom namazu, pa je odgovorio: „Izdvajanje isključivo dvadeset i sedmog dana redžeba s postom i noćnim namazom je novotarija- sve je to novotarija i zabluda.“ 9

Prijevod sa:
https://islamqa.info/ar/75394