Kur’anska mu’džiza

“…Mi i vas i njih hranimo.” (El-En’am 151)
“…i njih i vas Mi hranimo…” (El-Isra 31)

Allah Uzvišeni je u ova dva ajeta zabranio ubistvo djece (abortus) sebebom siromaštva ili straha od njega. U prvome ajetu kaže: -Reci: ”Dođite da vam kažem šta vam Gospodar vaš propisuje: da Njemu nikoga ravnim ne smatrate, da roditeljima dobro činite, da djecu svoju, zbog neimaštine, ne ubijate – Mi i vas i njih hranimo.” (El-En’am 151)

Pa obraćajući se očevima i skrbnicima kaže: “…Mi i vas …” tj. vas koji ste odgovorni za izdržavanje te djece i koji ih ubijate “..i njih hranimo.” (El-En’am 151) Pa je prvo spomenuo da On daje opskrbu očevima i skrbnicima, pa nakon toga spominje opskrbu njihove djece.

Dok u drugome ajetu kaže: “Ne ubijajte djecu svoju iz straha od neimaštine, i njih i vas Mi hranimo, jer je ubijati njih doista veliki grijeh.” (El-Isra 31)

Pa je prvo spomenuo opskrbljivanje djece: “i njih”, a nakon toga potvrdio da je On taj koji i očeve opskrbljuje: “i vas Mi hranimo” (El-Isra 31)

Zašto u jednom ajetu prvo spominje opskrbu očeva, a u drugome prvo spominje, odnosno prednost daje spominjanju opskrbe djece?

Zato jer se u prvome ajetu misli na siromaštvo u kome se već nalaze. Dakle, već su siromašni i smatraju da neće moći da izdržavaju to dijete i onda se odluče na taj gnusni čin – abortus. Dok se u drugome ajetu misli na strah od siromaštva u budućnosti. Dakle, nisu siromašni ali se plaše da će, ako se poveća broj djece, osiromašiti. Pa prvi ajet (El-En’am) govori o stanju u kojem se nalaze, a drugi ajet (El-Isra) o stanju kojeg se plaše da se u njemu ne nađu.

To spominju mnogi mufessiri, od kojih je i govor Ibn Kesira rahimehullah, koji kaže:

فَلَمَّا كَانَ الْفَقْرُ حَاصِلًا قَالَ نَحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ لِأَنَّهُ الْأَهَمُّ هَاهُنَا، وَاللَّهُ أَعْلَمُ.

-“S obzirom da se već nalaze u siromaštvu Uzvišeni kaže: ‘…Mi i vas i njih hranimo.’ (El-En’am 151) jer je to ovdje bitnije, a Allah najbolje zna.” 11

Kao da kaže da sama činjenica da ste vi – o očevi! – živi, iako ste siromašni, pa to je dokaz da će i će i djeca živjeti pa makar bila siromašna, i da Onaj koji vas opskrbljuje i njih ce opskrbiti! Pa zašto onda ubijate svoju djecu?!

A šejh Šenkiti rahimehullah, u tefsiru 31. ajeta sure El-En’am kaže:

نَهَى اللَّهُ تَعَالَى فِي هَذِهِ الْآيَةِ الْكَرِيمَةِ عَنْ قَتْلِ الْأَوْلَادِ مِنْ أَجْلِ الْفَقْرِ الْوَاقِعِ بِالْفِعْلِ.

-“Uzvišeni Allah u ovom plemenitom ajetu zabranjuje ubijanje djece zbog siromaštva u kojem se istinski nalaze.” 12

Ibn Ašur rahimehullah, kaže:

فَذَلِكَ مَوْرِدُ قَوْلِهِ فِي الْأَنْعَامِ مِنْ إِمْلاقٍ، فَإِنَّ (مِنْ) التَّعْلِيلِيَّةَ تَقْتَضِي أَنَّ الْإِمْلَاقَ سَبَبُ قَتْلِهِنَّ فَيَقْتَضِي أَنَّ الْإِمْلَاقَ مَوْجُودٌ حِينَ الْقَتْلِ

-“Zbog toga je značenje Njegovoh riječi u suri El-En’am (مِنْ إِمْلاقٍ) ‘zbog neimaštine/siromaštva’ (مِنْ – zbog) uzrok/sebeb koji ih je naveo na ubistvo. Pa se zaključuje da je siromaštvo već prisutno pri njima u periodu ubijanja (djece).” 13

Ovim postaje jasno da se u prvome ajetu govori o stanju koje je vec zadesilo tog oca, pa je prvo trebalo njega smiriti i učiniti spokojnim činjenicom da Allah njega opskrbljuje, a nakon toga pojasniti da će i tu djecu Allah opskrbiti.

Dok se u drugome ajetu razlog ubijanja/abortusa djece malo razlikuje, a to je strah od neimaštine koja se može dogoditi u budućnosti zbog mnogih izdataka za svako dijete. Pa logikom ‘što više djece više izdataka a prihodi ostaju isti’ pojavljuje se strah koji navodi neke roditelje na ubijanje svoje djece (abortus). Zaboravljajući da svako dijete ima svoju nafaku. Zato dolazi prvo konstatacija “…i njih…” a nakon toga “…i vas Mi hranimo…” (El-Isra 31)

Ibn Kesir rahimehullah, u komentaru ovoga ajeta kaže:

أَيْ لا تقتلوهم خوفا من الفقر فِي الْآجِلِ، وَلِهَذَا قَالَ هُنَاكَ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ فَبَدَأَ بِرِزْقِهِمْ لِلِاهْتِمَامِ بِهِمْ، أَيْ لَا تخافوا من فقركم بسبب رزقهم فهو عَلَى اللَّهِ

-“Tj.nemojte ih ubijati iz straha od siromaštva koje može nastupiti (u budućnosti) Zato je rekao: ‘i njih i vas Mi hranimo’ (El-Isra 31) pa je počeo sa opskrbom djece zbog vođenja računa o njima tj: Nemojte se plašiti neimaštine zbog njihova izdržavanja, Allah će ih opskrbiti.” 14

Šejh Šenkiti rahimehullah, kaže:

وَنَهَى فِي سُورَةِ الْإِسْرَاءِ عَنْ قَتْلِهِمْ خَشْيَةَ الْفَقْرِ الْمُتَرَقَّبِ الْمَخُوفِ مِنْهُ، مَعَ أَنَّهُ غَيْرُ وَاقِعٍ فِي الْحَال

-“Pa je u suri El-Isra zabranio njihovo ubijanje plašeci se moguće nadolazeće neimaštine, iako takvo stanje (siromaštva) još nije nastupilo.” 15
Pa je Uzvišeni zabranio ubijanje djece u oba slučaja; bilo da je čovjek u stanju neimaštine i siromaštva, bilo da se plaši neimaštime zbog izdataka za djecu. I ovo je od nadnaravnosti Allahova govora gdje se u spominjanju opskrbe očeva prije spominjanja opskrbe djece krije mudrost, a u ajetu gdje se prvo spominje opskrba djece kriju poruke za one koji o Kur’anu razmišljaju.