Pitanje:

Putovao sam i tom prilikom dosegao razdaljinu na kojoj se namaz klanja skraćeno, a zatim odsjeo u kući blizu džamije. Da li je dozvoljeno da idem na namaz odazivajući se na svaki ezan u tu džamiju gdje imam upotpunjuje svoj namaz?

Odgovor:

Šejh Muhammed ibn Salih El-Munedždžid

Hvala pripada Allahu, neka su salavat i selam na Allahovog Poslanika, njegovu porodicu i sve ashabe.

Znaj da je namaz u džematu obaveza shodno prioritetnijem mišljenju učenjaka, i u tome nema razlike između putnika i onoga ko je u svom mjestu. Doista je Allah učinio obaveznim namaz u džematu kada se u strahu, kao i na putu, kao što kaže Uzvišeni:

وَإِذَا كُنتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ ٱلصَّلَوٰةَ فَلْتَقُمْ طَآئِفَةٌ مِّنْهُم مَّعَكَ وَلْيَأْخُذُوٓا۟ أَسْلِحَتَهُمْ فَإِذَا سَجَدُوا۟ فَلْيَكُونُوا۟ مِن وَرَآئِكُمْ وَلْتَأْتِ طَآئِفَةٌ أُخْرَىٰ لَمْ يُصَلُّوا۟ فَلْيُصَلُّوا۟ مَعَكَ وَلْيَأْخُذُوا۟ حِذْرَهُمْ وَأَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَٰحِدَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِن كَانَ بِكُمْ أَذًى مِّن مَّطَرٍ أَوْ كُنتُم مَّرْضَىٰٓ أَن تَضَعُوٓا۟ أَسْلِحَتَكُمْ وَخُذُوا۟ حِذْرَكُمْ إِنَّ ٱللَّهَ أَعَدَّ لِلْكَٰفِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا ١٠٢

102 Kada ti budeš među njima i kad odlučiš da zajedno sa njima obaviš molitvu, neka jedni s tobom molitvu obavljaju i neka svoje oružje uzmu; i dok budete obavljali molitvu, neka drugi budu iza vas, a onda neka dođu oni koji još nisu obavili molitvu pa neka i oni obave molitvu s tobom, ali neka drže oružje svoje i neka budu oprezni. Nevjernici bi jedva dočekali da oslabi pažnja vaša prema oružju i oruđu vašem, pa da svi odjednom na vas navale. A ako vam bude smetala kiša ili ako bolesni budete, nije vam grijeh da oružje svoje odložite, samo oprezni budite. Allah je nevjernicima pripremio sramnu patnju.

En-Nisa', 102

3

Stoga, ako si blizu mesdžida na toliko da čuješ ezan, i u mogućnosti si da odeš do njega, onda se uputi ka namazu u džematu, pa ako imam upotpunjuje namaz upotpuni i ti iza njega.

I znaj da putnik, kada naumi ostati-boraviti u nekom mjestu duže od četiri dana, ima propis kao i onaj koji tu stalno boravi, tj. nema pravo na olakšicu koja je propisana na putovanju u pogledu kraćenja namaza i ostavljanja (obaveznog) posta. Ovo je stav većine učenjaka.

A Allah najbolje zna.

Prijevod sa:

https://islamqa.info/ar/256403