Ona je Džuvejrija bintu-l-Haris ibn Ebi Dirar radijellahu 'anhuma iz plemena Mustalik. Rođena je tri godine prije Muhammedovog sallallahu 'alejhi ve sellem  poslanstva. Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem ju je oženio šeste godine po Hidžri kada je imala dvadeset godina. 11

Njen otac El-Haris  radijellahu 'anhu bio je vođa plemena koji je kasnije došao u Medinu kod Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem  i primio islam.  12

Nakon poraza plemena Benu Mustalik veliki broj njihovih ljudi je poginuo, a veliki broj vojnika i civila je bio je zarobljen. Među njima bila je i Džuvejrija bint el-Haris radijellahu 'anha.

Ibn Ishak rahimehullah prenosi od Aiše radijellahu 'anha  da je rekla:

Kada je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem  podijelio ratni plijen i robinje nakon bitke sa Benu Mustalik, Džuvejrija bint el-Haris je dodijeljena Sabitu ibn Kajsu ibn Šammasu, pa mu je ona predložila da mu da imetak koliko traži da bi se otkupila. Džuvejrija je bila izrazito lijepa i čedna žena i nijedan muškarac je nije vidio, a da je ne bi poželio za ženu. Nakon toga, ona je došla kod Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem , da od njega iznudi svoj otkup. Tako mi Allaha  – priča dalje Aiša radijellahu 'anha  – čim sam je vidjela, osjetila sam ljubomoru prema njoj i rekla sam sama sebi: Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem  je primijetio kod nje isto ono što sam i ja primijetila i vidjela.

Zatim je Džuvejrija rekla: ‘Allahov Poslaniče, ja sam Džuvejrija, kćerka Harisova. Ti znaš u kakvu sam poziciju došla i znaš da sam Sabitu ponudila novac za svoj otkup, pa mi pomozi u tome.Tada joj je Muhammed  sallallahu 'alejhi ve sellem rekao:  ‘Želiš li nešto bolje od otkupa? Ja ti umjesto otkupa nudim brak.’  Džuvejrija je bila iznenađena i oduševljena tom ponudom i sa ushićenjem je odgovorila: ‘Allahov Poslaniče, prihvatam tvoju ponudu.’

Kada su ashabi saznali da je Muhammed sallallahu 'alejhi ve sellem oženio Džuvejriju radijellahu 'anha, kćerku vođe plemena Benu Mustalik, rekli su : ‘Ljude koje smo zarobili su Poslanikova tazbina, i tom prilikom oslobodili su stotine zarobljenika iz plemena Benu Mustalik.’

Kada je čula za to , Aiša radijellahu 'anha  je rekla:  Ne poznajem ženu koja je bila berićetnija i korisnija svome narodu od Džuvejrije.’  13

 

Majka svih vjernika, Džuvejrija radijellahu 'anha, bila je primjer čestite supruge, koja je bila istinska podrška, oslonac i radost svome mužu, Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem; on sallallahu 'alejhi ve sellem je preselio na ahiret, a bio je s njom zadovoljan. Džuvejrija radijellahu 'anhaje većinu svog vremena provodila u ibadetu i nafilama, a posebno je uživala u dobrovoljnom postu. U predaji koju je zabilježio imam Buharija rahimehullah stoji da je Džuvejrija radijellahu 'anha rekla: “Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je došao kod mene u petak, a ja sam taj dan postila. Kada sam mu rekla da postim, upitao me je: ‘A jesi li postila jučer? Ne, odgovorila sam, a onda je upitao: ‘A hoćeš li sutra postiti?  Neću, odgovorila sam, a on mi je rekao‘ U tom slučaju prekini današnji post.’  Na taj način, Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je želio podučiti da nije lijepo postiti samo petak, dan džume, bez spajanja posta sa prethodnim ili narednim danom. 14

Imam Muslim u poglavlju o zikru i dovama spominje hadis od Džuvejrije radijellahu 'anha u kojem ona kaže:  “Jednog jutra je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem  ušao u moju sobu i zatekao me kako spominjem i veličam Allaha. Zadržao se kratko kod mene i onda otišao radi nekog svog posla. Negdje oko podne, ponovo je navratio i kada j vidio da ja i dalje sjedim na jednom mjestu i zikrim, upitao je : ‘Je li to ti od jutros sjediš i zikriš na jednom mjestu?  Odgovorila sam: ‘Da, Allahov Poslaniče, a onda mi je on rekao: ‘Ja ću te podučiti zikru koji ako budeš redovno učila vrijedi koliko sav tvoj zikr od jutra do podne. Prouči po tri puta

Subhanallahi ‘adede halkihi, subhanallahi zinete ‘aršihi, subhanallahi rida nefsihi, subhanallahi midade kelimatihi.’15

Na bolji svijet, ova časna ashabijka, preselila je šesdeset pete godine po Hidžri u svojoj sedamdesetoj godini života, a dženazu joj je klanjao tadašnji namjesnik Medine, Mervan ibn Hakem rahimehullah.  Džuvejrija bint el-Haris radijellahu 'anha je umrla, ali spomen na nju neće umrijeti sve dok muslimani budu učili Kur’an i ajete u kojima se spominju časne i plemenite Poslanikove sallallahu 'alejhi ve sellem supruge radijellahu anhunne, one koje je Allah odabrao i uzdigao na visoke stepene.

Draga sestro, Allah 'azze we dželle kaže u časnom Kur’anu:

مَنْ عَمِلَ صَٰلِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُۥ حَيَوٰةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا۟ يَعْمَلُونَ ٩٧

97 Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život i doista ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su zaslužili.

En-Nahl, 97

 

Napisala:  Ummu Humejra