Ovo je 2. dio od 4 u serijalu Saudijsko proljeće?

Ko prati posljednja događanja u Saudijskoj Arabiji i zvanične najave o promjenama u toj muslimanskoj zemlji, te reformama koje bi po mišljenju tamošnje vlasti vratile izvorni islam u obrazovne ustanove i po njemu se upravljale vladine i nevladine ustanove, shvatit će da to nije vraćanje izvornom islamu već vraćanje predislamskom džahilijjetu.

Od stvari za koje vlast Saudijske Arabije smatra da je vraćanje izvornom islamu, a koja predstavlja rušenje islama jeste i pitanje miješanja muškaraca i žena.

Mnogo je definicija zabranjenog miješanja muškaraca i žena koje su spomenuli islamski učenjaci. Od tih defnicija je i: “Okupljanje ljudi i žena koji nisu bliži rod (mahremi), tako da se otklanja udaljenost a povećava bliskost te ostvaruje tjelesna blizina i mogući dodiri.” Također, zabranjeno miješanje muškaraca i žena se definiše kao: “Okupljanje, sastavljanje i skup muškaraca i žena koji nisu mahremi, na jednome mjestu gdje može doći do kontakta pogledom, gestikulacijom, govorom ili tijelom bez pregrade ili zaštite od upadanja u sramotno i pokuđeno.” 9

Mnogo je Kur’ansko hadiskih dokaza da je miješanje muškaraca i žena na način kako smo pojasnili zabranjeno makar se radilo i o mjestima za sticanje znanja (medrese, fakulteti i sl.), od tih dokaza su:

DOKAZI IZ KUR’ANA

Rekao je Uzvišeni, naredivši obaranje pogleda:

قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا۟ مِنْ أَبْصَٰرِهِمْ وَيَحْفَظُوا۟ فُرُوجَهُمْ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ إِنَّ ٱللَّهَ خَبِيرٌۢ بِمَا يَصْنَعُونَ ٣٠ وَقُل لِّلْمُؤْمِنَٰتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَٰرِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ أَوْ ءَابَآءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَآئِهِنَّ أَوْ أَبْنَآءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَٰنِهِنَّ أَوْ بَنِىٓ إِخْوَٰنِهِنَّ أَوْ بَنِىٓ أَخَوَٰتِهِنَّ أَوْ نِسَآئِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَٰنُهُنَّ أَوِ ٱلتَّٰبِعِينَ غَيْرِ أُو۟لِى ٱلْإِرْبَةِ مِنَ ٱلرِّجَالِ أَوِ ٱلطِّفْلِ ٱلَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا۟ عَلَىٰ عَوْرَٰتِ ٱلنِّسَآءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوٓا۟ إِلَى ٱللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ ٱلْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ٣١

30 Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; to im je bolje, jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade. 31 A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj, ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.

En-Nur, 30 - 31

Pa je ovo naredba koja za sobom povlači obavezu (vudžub).  A šerijat nije dao olakšicu osim ukoliko se radi o iznenadnom i nenamjernom viđenju. Vjerodostojno se prenosi u Mustedreku od Hakima da je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: “O Alija, nemoj prvi pogled prartiti dugim! Tvoj je (opravdan je) samo prvi pogled a ne i ostali.” 10

Rekao je Uzvišeni:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ لَا تَدْخُلُوا۟ بُيُوتَ ٱلنَّبِىِّ إِلَّآ أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيْرَ نَٰظِرِينَ إِنَىٰهُ وَلَٰكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَٱدْخُلُوا۟ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَٱنتَشِرُوا۟ وَلَا مُسْتَـْٔنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ يُؤْذِى ٱلنَّبِىَّ فَيَسْتَحْىِۦ مِنكُمْ وَٱللَّهُ لَا يَسْتَحْىِۦ مِنَ ٱلْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَٰعًا فَسْـَٔلُوهُنَّ مِن وَرَآءِ حِجَابٍ ذَٰلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا۟ رَسُولَ ٱللَّهِ وَلَآ أَن تَنكِحُوٓا۟ أَزْوَٰجَهُۥ مِنۢ بَعْدِهِۦٓ أَبَدًا إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ عِندَ ٱللَّهِ عَظِيمًا ٥٣

53 O vjernici, ne ulazite u sobe Vjerovjesnikove, osim ako vam se dopusti radi jela, ali ne da čekate da se ono zgotovi; tek kad budete pozvani, onda uđite, i pošto jedete, raziđite se ne upuštajući se jedni sa drugima u razgovor. To smeta Vjerovjesniku, a on se stidi da vam to rekne, a Allah se ne stidi istine. A ako od njih nešto tražite, tražite to od njih iza zastora. To je čistije i za vaša i za njihova srca. Vama nije dopušteno da Allahova Poslanika uznemirujete niti da se ženama njegovim poslije smrti njegove ikada oženite. To bi, uistinu, kod Allaha, bio velik grijeh!

El-Ahzab, 53

Rekao je Ibn Kesir rahimehullah: “tj.kao što vam je zabranjeno da ulazite kod žena isto tako vam je zabranjeno da ih gledate. A ako neko od vas kod njih ima neku potrebu neka ne gleda u njih i neka to ne traži osim iza zastora.” 11

I rekao je Uzvišeni Allah:

وَلَمَّا وَرَدَ مَآءَ مَدْيَنَ وَجَدَ عَلَيْهِ أُمَّةً مِّنَ ٱلنَّاسِ يَسْقُونَ وَوَجَدَ مِن دُونِهِمُ ٱمْرَأَتَيْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُكُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِى حَتَّىٰ يُصْدِرَ ٱلرِّعَآءُ وَأَبُونَا شَيْخٌ كَبِيرٌ ٢٣

23 A kad stiže do vode medjenske, zateče oko nje mnoge ljude kako napajaju stoku, a malo podalje od njih ugleda dvije žene koje su je od vode odbijale. "Šta vi radite?" – upita on. "Mi ne napajamo dok čobani ne odu" – odgovoriše one – "a otac nam je veoma star."

El-Kasas, 23

U ovome ajetu se nalazi četiri dokaza da je miješanje muškaraca i žena koji nisu mahremi zabranjeno:

Riječi Uzvišenog “malo podalje od njih” su dokaz da su one bile odvojene od muškaraca i da se nisu miješale sa njima.

A u riječima Uzvišenog “koje su je od vode odbijale” tj.branile su svojim ovcama pristup pojilu i sprječavale miješanje njihovih ovaca sa ovcama drugih ljudi jer bi to dovelo do potrebe da se i one (žene) pomiješaju sa muškarcima.

Riječi ”Mi ne napajamo dok čobani ne odu” su potvrda odbijanja da napajaju svoje ovce kada to rade ljudi jer bi to vodilo ka približavanju jednih drugima i miješanju.

A u riječima ”a otac nam je veoma star” je odgovor zašto su one uopšte izašle iz kuće i došle na mjesto napajanja ovaca. Jer da njihov otac nije star i da su imale nekoga ko bi to umjesto njih mogau uraditi one nebi bile prinuđene da izlaze vani.

I riječi Uzvišenog:

وَقَرْنَ فِى بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ ٱلْجَٰهِلِيَّةِ ٱلْأُولَىٰ وَأَقِمْنَ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتِينَ ٱلزَّكَوٰةَ وَأَطِعْنَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓ إِنَّمَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ ٱلرِّجْسَ أَهْلَ ٱلْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ٣٣

33 U kućama svojim boravite i ljepotu svoju, kao u davno pagansko doba, ne pokazujte, i molitvu obavljajte i zekat dajite, i Allaha i Poslanika Njegova slušajte! Allah želi da od vas, o porodico Poslanikova, grijehe odstrani, i da vas potpuno očisti.

El-Ahzab, 33

Rekao je Mudžahid rahimehullah u pojašnjenju ovoga ajeta: “Žene bi izlazile i šetale među muškarcima i to je ‘pokazivanje ljepote paganskog doba’.” 12

I drugi ajeti koji ukazuju na zabranjeno miješanje muškaraca i žena i ukazuje na štetne posljedice istog.

<< Saudijsko proljeće, napokon? Miješanje muškaraca i žena 2. dio >>