U ime Allaha Svemilosnog, Milostivog
Uvod
Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova i salavat i selam na pečat svih poslanika, našeg vjerovjesnika Muhammeda, na njegovu porodicu i ashabe. A zatim:
Ovo je govor koji je uvaženi šejh Sulejman ibn Nasir El-Ulvan, Allah ga čuvao, održao govoreći o zakonodavstvu i suđenju (zakonom) mimo onoga što je Allah objavio. Govor smo izdvojili zbog njegove velike važnosti.
U ime Allaha Svemilosnog, Milostivog
Rekao je Uzvišeni Allah:
وَلَا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَدًا
“I u Njegovom sudu nema suparnika.” (El-Kehf, 26)
Tako zakonodavstvo pripada jedino Allahu i Allahova stvorenja nemaju pravo na propisivanje zakona, osim ako slijedi (Allahov zakon), kao što kaže Uzvišeni:
أَمْ لَهُمْ شُرَكَاءُ شَرَعُوا لَهُم مِّنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَن بِهِ اللَّهُ
“Zar oni imaju ortake koji im propisuju u vjeri ono što Allah nije dozvolio.“ (Eš-Šura, 21)
Pa ako rob počne propisivati zakone, biva mnogobošcem, a ovo mnogoboštvo je povezano sa mnogoboštvom u rububijjetu (gospodarstvu), mnogoboštvom u uluhijjetu (obožavanju) i mnogoboštvom u imenima i svojstvima.
Ako čovjek izmijeni Allahov propis i sudi laičkim zakonom, on time imitira Allaha, a ovo je širk u rububijjetu. Ovakav hoće da ospori Allahu ime El-Hakem (Sudac), a ovo je širk u imenima i svojstvima, jer Uzvišeni kaže:
إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّه
“Sud pripada samo Allahu.” (Jusuf, 40) A ovaj kao da kaže: “Sud pripada (izmišljenom) zakonu.” Ovo je veliko osporavanje!!
Takođe je mnogoboštvo u uluhijjetu, jer Uzvišeni kaže:
وَلَا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَدًا
“I u Njegovom sudu nema suparnika.” (El-Kehf, 26) A ovaj je suparnik (propisivanjem zakona).
Ovakav je mnogobožac prema tri vrste tevhida i u takvoj situaciji poništio je značenje LA ILAHE ILLALLAH.
Kufr (nevjerstvo) je da čovjek dođe sa riječju, djelom ili ubjeđenjem koje poništava osnovu imana i ne može se spojiti sa njom. Pa kada se on (kufr) nađe kod čovjeka poništiće značenje LA ILAHE ILLALLAH.
Šta znači kada kažemo ‘la ilahe’? Šta ove riječi u osnovi znače?
La ilahe illallah – nema božanstva koje zaslužuje da se obožava osim Allaha a to znači poništavanje obožavanja nekoga mimo Allaha.
Pa ako se ovi (izmišljeni, laički) zakoni obožavaju i ti se parničiš pred njima, ili sudiš njima, ili ih priznaješ, ili vjeruješ u njih ili se njima baviš, nisi ostvario značenje “La ilahe illallah” i nisi negirao sva druga božanstva mimo Allaha. Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem kaže:
“Ko kaže nema drugog istinskog božanstva mimo Allaha (šehadet) i zanevjeruje u sve drugo što se obožava mimo Allaha postaje mu imetak i krv svetim.” Bilježi ga Muslim u svome Sahihu od Ebu Malika a on od svoga oca (Tarika ibn Ušejma radijellahu 'anhu) a on od Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem.
Mi znamo da je pokornost ibadet, kao što kaže Uzvišeni:
أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ
“O sinovi Ademovi, zar vam nisam naredio: ‘Ne obožavajte šejtana, on vam je neprijatelj otvoreni’.” (Ja Sin, 60)
A značenje ‘ne obožavajte’ je ‘ne pokoravajte se’.
Znamo za riječi Uzvišenog:
اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَٰهًا وَاحِدًا ۖ لَّا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ
“Oni, pored Allaha, bogovima smatraju svećenike svoje i monahe svoje i Mesiha, sina Mejremina, a naređeno im je da samo jednog Boga obožavaju – nema boga osim Njega. On je vrlo visoko iznad onih koje oni Njemu ravnim smatraju.” (Et-Tevbe, 31)
Pa je Allah pokornost nazvao obožavanjem jer su ovi slijedili svoje ‘svećenike’ – učenjake i ‘monahe’ – pobožnjake koji su im dozvoljavali i zabranjivali a oni ih slijedili pa je to slijeđenje Allah nazvao širkom. Kaže Uzvišeni:
وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ
-“Pa ako biste im se pokorili, i vi biste, sigurno mušrici – mnogobošci postali.” (El-En’am, 121) To jest, ako se pokoriš stvorenju u dozvoljavanju i zabranjivanju onda si mušrik poput njega.
Dakle, koje je značenje tvojih riječi ‘La ilahe’?
To znači da negiraš i odričeš se ovog širka. Riječi ‘La ilahe’ znače odricanje od širka i nije ograničeno samo na odricanje od širka kaburova već i od širka zakonodavstva koji nije ništa manji od širka kaburova.
Ti se odričeš od širka sve jedno radilo se o širku kaburova, širku u ljubavi, širku pokornosti, širku u zakonodavstvu, širku u mijenjanju propisa. Odričeš se svih vrsta širka jer je puno njegovih oblika a riječi ‘La ilahe’ znače odricanje od svih tih vrsta i oblika.
Riječi ‘illallah’ – osim Allaha, označavaju izdvajanje Allaha obožavanjem samo Njega.
A Ibadet je opća imenica koja obuhvata sve ono što Allah voli i sa čime je zadovoljan od riječi i djela, tajnih i javnih.