Imam Buhari bilježi sljedeći hadis u knjizi o imanu pod nazivom ”باب مِنَ الدِّينِ الْفِرَارُ مِنَ الْفِتَنِ” (Bježanje od fitne je dio vjere).

Tekst hadisa:
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ، عَنْ مَالِكٍ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي صَعْصَعَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، أَنَّهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ “‏ يُوشِكُ أَنْ يَكُونَ خَيْرَ مَالِ الْمُسْلِمِ غَنَمٌ يَتْبَعُ بِهَا شَعَفَ الْجِبَالِ وَمَوَاقِعَ الْقَطْرِ، يَفِرُّ بِدِينِهِ مِنَ الْفِتَنِ ‏”

Prenosi se od Ebu Seida El-Hudrija radijellahu 'anhu da je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: ”Uskoro će najbolji imetak muslimana biti stado s kojim on prati vrhove planina i mjesta gdje zastaje kiša, bježeći sa svojim dinom (vjerom) od fitne.”

Imam Ibn Hadžer rahimehullah objašnjava ovaj hadis:

Riječi ”…bježeći s svojom vjerom od fitne.”
Autor(Buhari) je maknuo fokus sa teme imana u ovoj predaji iako je ovaj hadis opet spomenuo u poglavlju o imanu jer se u predaji nalazi i riječ iman. A iman i islam su sinonimi u šerijatu1 jer Allah kaže:

إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْأِسْلامُ
”zaista je din (jedina prava vjera) kod Allaha islam” u ajetu:

إِنَّ ٱلدِّينَ عِندَ ٱللَّهِ ٱلْإِسْلَٰمُ وَمَا ٱخْتَلَفَ ٱلَّذِينَ أُوتُوا۟ ٱلْكِتَٰبَ إِلَّا مِنۢ بَعْدِ مَا جَآءَهُمُ ٱلْعِلْمُ بَغْيًۢا بَيْنَهُمْ وَمَن يَكْفُرْ بِـَٔايَٰتِ ٱللَّهِ فَإِنَّ ٱللَّهَ سَرِيعُ ٱلْحِسَابِ ١٩

19 Allahu je prava vjera jedino – islam. A podvojili su se oni kojima je data Knjiga baš onda kada im je došlo saznanje, i to iz međusobne zavisti. A sa onima koji u Allahove riječi ne budu vjerovali Allah će brzo obračunati.

Alu-Imran, 19

Tako da je dopušteno da se umjesto riječi din(الدِّينَ) koristi riječ iman.

Ovaj hadis se ne nalazi u ovom obliku kod imama Muslima iako ga bilježi imam Muslim u knjizi o džihadu u hadisu od Ebu Seida radijellahu 'anhu gdje se prenosi da je beduin došao Allahovom Poslaniku sallallahu 'alejhi ve sellem i upitao ga koji je vjernik najbolji na šta mu je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem odgovorio: ”Vjernik koji se bori na Allahovom putu svojim životom i imetkom.” Zatim je upitao: ”Ko poslije njega?” na šta je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem odgovorio: ”Vjernik u dijelovima planina koji se boji Allaha i izbjegava nanošenje štete ljudima.”

U ovoj predaji se ne navode iskušenja što se nalazi u prvoj predaji kako bi se objasnilo ono što je uopšteno. Dokaz za riječ ”iskušenje” (فتن) u ovom kontekstu je i hadis od Ebu Hurejre kod El-Hakima i hadis od Ummu Malika El-Bahzije koju bilježi Tirimzi gdje se takođe nalazi riječ fitna.

Riječi ”…vrhove planina i mjesta gdje zastaje kiša…” ukazuju na sredinu visoravni koja je mjesto gdje obitava stoka i gdje je dobra ispaša.”

Riječi ”…bježeći sa svojom vjerom od fitne…”

Ovo znači da bježi od mjesta gdje ima fitne kako bi zaštitio svoju vjeru.
En-nevevi je rekao: ”Nije nužno po tekstu hadisa da se bježanje smatra dijelom vjere nego se to odnosi na očuvanje vjere. Tako da je moguće da kada se to uzme kao sredstvo očuvanja vjere onda se naziva ”vjerom”.

Autor, Imam Buhari rahimehullah ovaj hadis takođe bilježi i u poglavlju o iskušenjima za koje je ovaj hadis i najpreči da se tamo nalazi.

Izvor: http://alsiraat.co.uk/articles/fleeing-from-trials-is-part-of-the-religion