Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Gomilaju otpatke u svojim dvorištima – šerijat naređuje njihovo čišćenje nasuprot praski pagana.

Musliman je čist i uredan u svome tijelu, odjeći, jelu, piću, kući, poslu i jahalici. U kontekstu kontriranja paganskim osobinama neurednosti, islam polaže brigu na čistoću jer ista u duši izaziva sreću i raspoloženje.
Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem se postavio nasuprot jevrejske prakse u vezi ove osobine tako da je naredio svome ummetu nepoistovjećivanje sa Jevrejima kazavši: „Allah je lijep i voli ljepotu, čist i voli čistoću, plemenit i voli plemenitost, častan i voli velikodušnost, stoga čistite – mislim da je rekao – svoje avlije i ne sličite Jevrejima.“ 1
Takođe je sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: „Čistite svoje avlije i ne sličite Jevrejima koji gomilaju smetljište.“ 2

Nalazimo da je bilo očito u govoru i praksi Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem revnost ka čistoći – jako je volio miris i uljepšavanje i pozivao je svoj ummet na tu praksu podstičući ih da se brinu o čišćenju odjeće, tijela, nastambi i džamija. Upravo stoga nam je u šerijatu propisan abdest nakon nužde, kupanje nakon džunupluka kao i povodom džume. Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je bodreći na kupanje petkom rekao: „Kupanje na dan džume je obaveza svakom zrelom, i da opere zube, i da upotrijebi miris ako ga nađe.“ 3
Čistoća tijela iziskuje čistoću odjeće, jela, pića i kuće, i upravo je to znak plemenitosti i veličine duše, odnosno pokazatelj živog i vjerničkog srca.

U komentaru riječi Allahovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem : „Čistite svoje avlije, jer zaista Jevreji ih ne čiste“ 4, rekao je El-Hakim Et-Tirmizi rahimehullah 5.sljedeće: „ Zato što siromah, kušitelj oskudice, kada je živog srca i posjeduje bogobojaznost – nalaziš ga u čistoći i izgledu kojem, kada ga drugi pogleda, ne zastraši ga, kada sa njim posjedi nije mu težak niti ga uznemirava; krati svoju kosu, skraćuje nokte, čisti svoju prljavštinu/loj, i drži odjeću čistom i bijelom, miriše se, čisti svoj namještaj i usisava kuću – a svemu ovome nema puno troška… a kada srce umre ne traga za očišćenim i čistoćom. Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem bi vezivao svoj stomak usljed gladi ali nije ostavljao miris i vodio bi računa o stanju samoga sebe. Kada bi htio da izađe među ljude pogledao bi u kofu u kojoj je voda pa (njome) poravnao svoju bradu i dlake na kosi, i govorio je: Allah je lijep i voli ljepotu.“ 6

Miris i čistoća tijela, odjeće i kuće je ahlak koji pobuđuje sreću i radost na licu drugoga, i pokazatelj je dobrote i uzvišene plemenitosti takve duše.
Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah : „Od posebnosti mirisa je da ga vole meleki, da šejtani bježe od njega; najvoljenije šejtanu jeste miris odvratne gnjiloće. Lijepe duše vole lijepe mirise… i svaka duša teži onome što joj odgovara. Ovo važi i za muškarce i žene ,i obuhvata djela, riječi, hranu, pića, odjeću, mirise, ili opštim izrazom ili opštim značenjem.“ 7.

Unatoč svemu o čistoći na koju islam podstiče, ipak nalazimo da su neki muslimani danas otrcanog izgleda, ne vode brigu o čistoći svoga tijela, odjeće i kuće – takvo ponašanje nije zbog siromaštva, već zbog gore spomenutog razloga o stanju srca.

Zapisano je u Tuhfetu-l-ahvezi: „Mirišite sve što se može mirisati, čistite sve čije je čišćenje lahko, čak i avliju kuće jer je to nagovještaj krajnje plemenitosti i velikodušnosti. Zaista, kada je dvorište kuće široko, uredno i lijepo više privlači goste.“ 8.

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>