Ovo je . dio od 82 u serijalu Osobine džahilijeta

Jednoća Allaha u Njegovim imenima i svojstvima podrazumjeva da se Allahu pritvrdi ono što Allah pritvrđuje Sebi, ili što Mu pritvrdi Njegov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem, i da se negira što je Allah negirao od Sebe, ili što je od Njega negirao Njegov Poslanik:

فَاطِرُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَٰجًا وَمِنَ ٱلْأَنْعَٰمِ أَزْوَٰجًا يَذْرَؤُكُمْ فِيهِ لَيْسَ كَمِثْلِهِۦ شَىْءٌ وَهُوَ ٱلسَّمِيعُ ٱلْبَصِيرُ ١١

11 Stvoritelj nebesa i Zemlje! On vas kao parove stvara – a stvara parove i od stoke – da vas tako razmnožava. Niko nije kao On! On sve čuje i sve vidi.

Eš-Šura, 11

Ova džahilijetska osobina se odnosi na osobinu sljedbenika Knjige (tj.Židova i kršćana) i neukih1 da su Allahu pripisivali ono što Mu ne dolikuje od manjkavosti. Tako su Mu pripisivali ženu, dok su to isto nijekali od sebe samih smatrajući isto savršenstvom – pa čudno li je njihovo rasuđivanje kada misle da je uzimanje za sebe bračnog druga nešto što, u pogledu njih, poništava potpunost i savršenstvo, a zatim pripisuju Allahu da ima suprugu?! Ko razuman ovo može prihvatiti?!

Među sljedbenicima džahilijeta ima onih koji su jasnim i razgovjetnim izrazima Allahu pripisivali ženu i dijete, kao što su to činili kršćani; ima ih čiji govor nužno podrazumjeva pripisivanje žene time što su tvrdili da On ima dijete, kao što je govor Jevreja da je ‘Uzejr 'alejhisselam Allahov sin, ili govor mušrika da su meleci Allahove kćeri.
Zato je u Allah u Objavi spuštenoj Svome poslaniku Muhammedu sallallahu 'alejhi ve sellem, nijekao od Sebe i Svoje plemenitosti ono što su mu pagani pripisivali. Ova negacija u Kur'anu biva da:
1. nedvosmisleno zaniječe od Sebe postojanje supruge,
2. ili da poriče postojanje žene od Sebe na način da poriče od Sebe dijete, jer postojanje djeteta iziskuje postojanje bića koje ga je rodilo.

Prva metoda su riječi Uzvišenog u govoru džina:

وَأَنَّهُۥ تَعَٰلَىٰ جَدُّ رَبِّنَا مَا ٱتَّخَذَ صَٰحِبَةً وَلَا وَلَدًا ٣

3 a On nije – neka uzvišeno bude dostojanstvo Gospodara našeg! – uzeo Sebi ni drúge ni djeteta;

El-Džinn, 3


Kaže imam Et-Taberi rahimehullah: „Uzvišena je vlast, moć, snaga i veličina našeg Gospodara od toga da bude slabašnim, poput slabosti Njegovih stvorenja koje njihova strast primorava na uzimanje sebi supruge, i činjenju nečega što rezultira postojanjem djeteta…“ 2
Rekao je imam El-Kurtubi rahimehullah: „Zaista je uzvišena dostojanstvenost našeg Gospodara od toga da uzme Sebi ženu i dijete kako bi se njima umiljavao, i iz potrebe za njima.“ 3

Druga metoda se ogleda u riječima Uzvišenog:

بَدِيعُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُۥ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُن لَّهُۥ صَٰحِبَةٌ وَخَلَقَ كُلَّ شَىْءٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمٌ ١٠١

101 On je stvoritelj nebesa i Zemlje! Otkud Njemu dijete kad nema žene, On sve stvara, i samo On sve zna.

El-En'am, 101

Rekao je imam Et-Taberi rahimehullah: „Allah je čist, uzvišen i visoko iznad onoga čime Ga opisuju ove neznalice među Njegovim stvorenjima, kada Mu izmišljaju u pritvrđuju sinove i kćeri.“ 4

Rekao je Ibn Kesir rahimehullah: „To je zato što dijete dolazi na svijet uzrokom dvaju bića međusobno srodnih (tj.iste vrste), a Allahu ništa nije srodno, niti Mu išta sliči od Njegovih stvorenja…“ 5

Rekao je šejh Es-Sa'di rahimehullah: „Uzimanje Sebi supruge i djeteta kontrira Allahovoj veličini i savršenstvu, i u suprotnosti je sa Njegovom neovisnosti (o stvorenjima).“

51.Osobine paganstva: Brijanje samo potiljka >>