Ahlak, edeb, rekaikAktuelno

Zloupotreba mobitela

Zaista telefon, sa svim njegovim funkcijama, igra važnu ulogu, pruža nam velike usluge, uskraćuje nam mnogo truda, bilo da se radi o vremenu, imetku, odlascima, dolascima itd.

Međutim, postoje stvari koje predstavljaju nezahvalnost na tim blagodatima, stvari na koje bi bilo lijepo ukazati i upozoriti na njih, da bi upotpunili koristi koje očekujemo služeći se ovom blagodati, te da one ne budu uzrocima nanošenja štete onima koji ih čine.

Od stvari na koje treba ukazati i kojih bi se trebali pridržavati jesu, pored ostalih:

  • Snimanje razgovora, ili uključivanje zvučnika u prisustvu drugih bez odobrenja sagovornika
  • korištenje mobitela u svrhu fotografisanja,

Snimanje razgovora, ili uključivanje zvučnika u prisustvu drugih bez odobrenja sagovornika

Možda neko od ljudi nazove svog prijatelja, ili ga pozove njegov prijatelj, a on snima taj razgovor, ili ga stavi na ozvučenje, a oko njega su oni koji slušaju taj razgovor. Zaista taj postupak ne priliči nekom razumnom, posebno ako se radi o tajnom govoru ili vezanom striktno za njih dvojicu. To se možda može čak smatrati i vidom prevare ili prenošenja tuđih riječi.

A sve to je još gore ako bi onaj s kim se razgovara bio od učenjaka, neko kome bi se snimio govor bez njegove dozvole, a zatim pustio među šire mase, bio stavljen na internet, ili objavljen uz to da mu se nešto doda i oduzme od govora.

Uvaženi šejh dr. Bekr Ebu Zejd, Allah ga sačuvao,  je rekao: „Zabranjeno je muslimanu koji je od povjerenja i prezire prevaru da snima govor sagovornika bez njegove dozvole i znanja, bez obzira o kojoj se vrsti govora radilo: vjerskoj, dunjalučkoj,  fetvi, ili naučnom istraživanju, trgovinskom razgovoru  i svemu sličnom tome.“

Takođe je rekao, Allah ga sačuvao: „Ako bi snimio govor bez njegove dozvole i znanja to bi bio vid spletkarenja, prevare i pronevjerenje emaneta.“

A u slučaju da objaviš taj govor drugima onda bi to bilo jos veći vid izdaje i rušenje povjerenja.

U slučaju da uradis onu treću stvar, tj. da izmjeniš nešto od njegovog govora tako što ćeš ga sastavljati, prebacivajući ono što je nazad naprijed i obrnuto, ili ubacivati i oduzimati od njega, onda bi to sigurno bilo dvostruko pronevjerje, i pao bi sam sebi na glavu čineći (majku svih zala) i ne bi zaslužio da te iko žali nakon toga.

Ukratko rečeno, snimanje tuđeg govora, bilo da se radi o telefonskom ragovoru ili ne, bez vlasnikove dozvole i znanja – je prestup i prevara, te prestavlja stvar koja narušava nečiju pravednost, i tu stvar ne čine osim oni slabe vjere, ponašanja, odgoja, a posebno ako se radi o uveličanoj izdaji, kao sto smo spomenuli. Zato, Allaha se bojte, o robovi Njegovi, ne kršite ono što vam je povjereno, i ne iznevjerite svoju braću.“

Korištenje mobitela u svrhu fotografisanja bez dozvole

Oprez da mobitel ne bude korišten u svrhu fotografisanja, neke vrste mobitela pružaju ove i slične mogućnosti, ponekada se to koristi čak u fotografisanju žena, posebno na javnim skupovima kao što su svadbe i sl.

I svakom je očito da se tu radi o grijehu, uzrokovanju da se počine zabranjene stvari, razaraju porodice, širi nered među vjernicima, a da stvar bude jos veća ako se te slike prenose i šire, te im se rade neke izmjene  tako da onaj koji je na slici bude prikazan bez odjeće i sl.

Onaj kome njegova duša uljepša ovakav postupak neka se pripazi odmazde za svoja djela, a na ženama posebno je da se pridržavaju islamskog pokrivanja i načina oblačenja da bi se izbjegli očiti prestupi.

Napisao: Muhammed b. Ibrahiim el-Hamed

Iz risale: Mobitel – adabi i napomene

Izvor: Islamhouse