Ovo je . dio od 12 u serijalu Odgovori na šubhe (nejasnoće) suvremenika

 

  1. Druženje sa pokvarenjacima

Gledanje na griješnike sa divljenjem, miješanje sa onima što nered čine bez imanske zaštite od njih – zaista sve ovo okamenjuje srce, ostavlja sljepilo u naslijeđe i odvodi u Vatru. Rekao je Uzvišeni:

وَلَا تَرْكَنُوٓا۟ إِلَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُوا۟ فَتَمَسَّكُمُ ٱلنَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ ٱللَّهِ مِنْ أَوْلِيَآءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ١١٣

113 I ne držite stranu onih koji nepravedno postupaju, pa da vas vatra prži; vi nemate drugih zaštitnika osim Allaha, inače, nema vam pomoći!

Hud, 113

Kaže imam Ez-Zehebi rahimehullah : „Značenje ‘oslanjanja’1 (ar.rukun) ovdje je smirenost na nečemu, naginjanje k tome s ljubavlju.“

Rekao je Ibn Abbasradijellahu 'anhuma: „Nemojte im potpuno naginjati u ljubavi, blagom govoru i voljenju (nečega njima).“

Rekao je Ibn Zejd rahimehullah : „Nemojte laskati nepravednicima.“

Rekao je Ikrime rahimehullah : „Ovo znači (zabranu) da im se pokorava i iskazuje ljubav.“

Rekao je Ebu-l-‘Alijeh rahimehullah : „Ne budite zadovoljni njihovim djelima.“

Rekao je Se'id ibn Musejjib rahimehullah : „Ne ispunjavajte svoje oči (pogledom) u pomagače nepravednih, osim da osporavate svojim srcima (njihova djela), kako vam ne bi propala vaša dobra djela.“ 2

 

  1. Udaljavanje od traženja šerijatskog znanja.

Kaže šejh El-Munedždžid: „Postoje kategorije knjiga koje kod čitaoca izazivaju osjećaj imana u srcu, i pokreću skrivene imanske uzroke u duši. To su, na prvom mjestu, Allahova Knjiga i knjige hadisa, a zatim knjige dobro upućene uleme u vaz, suptilnost, koji znaju predočiti akidu na način koji oživljava srce, poput knjiga vrsnih učenjaka Ibnu-l-Kajjima, Ibnu Redžeba rahimehumallah. Prekidanje iščitavanja ovakvih knjiga, uz utonuće u čitanje samo beletristike, ponekad zna proizvesti tvrdoću srca. Ovoje je jedna opaska.

Kada, na primjer, čitaš  dva Sahiha osjećaš kao da živiš u atmosferi prve generacije sa Poslanikom sallallahu 'alejhi ve sellem i ashabima radijellahu anhum  – tako si (kao) umiješan u njihov životni put i životni vijek, i sve one događaje koji su se odigrali u njihovom periodu. Dočim, ne postoji evociranje ovakvih osjećaja kod onih što izučavaju studije koje nemaju poveznicu sa islamom, kao filozofija, teoretska psihologija, sociologija i dr.“3  4

 

  1. Ogreznuće u dunjaluku

Pod utonućem  u dunjaluk se cilja zauzetost srca dunjalukom i takmičenje radi njega.

Prenosi imam Buharija rahimehullah od ‘Amr ibn ‘Avf El-Ensarija radijellahu 'anhu da je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem poslao Ebu ‘Ubejdu ibn Džerraha radijellahu 'anhu u Bahrejn da donese njihovu džizju (glavarinu). Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem je bio sklopio sporazum sa stanovnicima Bahrejna i postavio im za zapovjednika ‘Ala'a ibn El-Hadremija radijellahu 'anhu . Ebu ‘Ubejd je došao s glavarinom iz Bahrejna, pa su ensarije čuli za Ebu-Ubejdov dolazak i stigli na sabah-namaz s Vjerovjesnikom sallallahu 'alejhi ve sellem. Pošto je klanjao s njima sabah i okrenuo se, oni su se namjestili da ih vidi. Kad ih je vidio Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem se osmijehnu, i reče:

– Mislim da ste čuli da je Ebu ‘Ubejd nešto donio.
– Da, Allahov Poslaniče – rekoše oni, a on će na to:
– Radujte se i očekujte ono što će vas razveseliti.
Tako mi Allaha, nije siromaštvo ono čega se bojim za vas, nego se bojim za vas da vam se pruži ovaj svijet (bogatstvo), kao što je bio pružen onima prije vas, pa da se natječete (u imetku) , kao što su se oni natjecali, i da vas to natjecanje upropasti, kao što je njih upropastilo. “
 5

Iz djela: ‘Sahihu vesaja-r-resuli’: 1/64-66 ; Se'id Jusuf Ebu ‘Aziz; El-Mektebetu-t-tevfikijjeh.